هفته سی‌ام اعتراضات جلیقه زردها؛ این بار درگیری‌ها در جنوب فرانسه بالا گرفت + فیلم

جلیقه زردهای فررانسه برای اعتراض به سیاست‌های دولت فرانسه در سی‌امین هفته متوالی به خیابان‌ها آمدند.
يکشنبه، 19 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
هفته سی‌ام اعتراضات جلیقه زردها؛ این بار درگیری‌ها در جنوب فرانسه بالا گرفت + فیلم
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ تنش و درگیری در اکثر شهرهای فرانسه، علی الخصوص مون پلیه، میان تظاهرات‌کنندگان و پلیس شعلع‌ور شد.

بر اساس آمار و ارقام ارائه‌شده توسط پلیس، حدود 2000 معترض در جنوبی‌ترین شهر فرانسه تجمع کردند؛ شهری که به زعم بسیاری یکی از اصلی‌ترین شهرهای امن برای جلیقه زردها به حساب ‌می‌آید. تظاهرات به سرعت منجر به درگیری با پلیس شد و طبق گزارشات حداقل 6 نفر بازداشت شدند.

پلیس مدعی شد معترضین به سمت آنها اشیاهای مختلفd پرتاب کردند و به همین دلیل مجریان قانون این کار را بی‌پاسخ نگذاشته و به سمت معترضین گاز اشک‌آور پرتاب کردند؛ به طوری که دود حاصل از این گاز، تمام خیابان‌های باریک مرکز شهر را فرا گرفت.

این درحالی است که جمع کثیری از افسران پلیس فرانسه در صحنه حضور داشتند و با با ماشین‌های آبپاش از دیگر پلیس‌ها پشتیبانی می‌کردند.

هفته سی‌ام اعتراضات جلیقه زردها؛ این بار درگیری‌ها در جنوب فرانسه بالا گرفت + فیلم

برخی از افسران پلیس از شلنگ‌های آتش‌نشانی استفاده کردند و معترضین را غرق در آب کردند.

چندین نفر در طی این درگیری‌ها زخمی شده‌اند که در فیلم‌های گرفته‌شده از این درگیری نشان داده می‌شود.

برخی از معترضین نیز سطل‌های زباله را به آتش کشیدند و سعی در ایجاد مانع داشنتد. همین طور چندین دستگاه ATM و دیگر اموال عمومی نیز در این درگیری‌ها آسیب دید.

طبق آمار رسمی، حدود 3700 معترض که 1100 نفر آنها مربوط به پاریس می‌شدند روز شنبه به خیابان‌های فرانسه آمدند. گفتنی است حداقل 2000 نفر این آمار مربوط به شهر جنوبی فرانسه، مون پلیه، است.

علاوه بر شهر مون پلیه، درگیری‌ها میان جلیقه زردها و مجریان قانون در شهر درانسی فرانسه نیز بالا گرفت. معترضین در این شهر سعی در ایجاد مانع و سنگر برای خود بودند که به سرعت توسط پلیس ضدشورش از بین رفت.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.