زائران سوغات‌شان را از سایت «برکت» خریداری کنند

رونمائی از نرم‌افزار «زائریار» / امکان امدادرسانی به حجاج از طریق تلفن‌همراه

معاون منابع انسانی سازمان حج و زیارت با اشاره به رونمایی از نرم‌افزار «زائریار» ویژه حجاج ۹۸ به تشریح امکانات این نرم‌افزار برای زائران خانه خدا پرداخت.
يکشنبه، 16 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رونمائی از نرم‌افزار «زائریار» / امکان امدادرسانی به حجاج از طریق تلفن‌همراه
محمد آزاد معاون منابع انسانی سازمان حج و زیارت در برنامه روضه رضوان شبکه دو سیما با اشاره به برنامه‌ریزی برای حضور زائران خانه خدا در مکه‌مکرمه و مدینه منوره، گفت:  اولین گروه زائران خانه خدا از ۱۷ تیرماه به مقصد مدینه منوره حرکت می‌کنند و روند اعزام زائران خانه خدا تا ۱۴ مردادماه ادامه دارد.


زائران سوغات‌خود از سایت «برکت» خریداری کنند

وی با اشاره به طرح «برکت به خانه» افزود: ما قصد داریم زائرانی که به حج تمتع مشرف می‌شوند از بازارگردی پرهیز کرده و از فضای روحانی آنجا بهترین استفاده کنند، بر همین اساس طرح «برکت به خانه» راه‌اندازی شد تا حجاج سوغات خود را از داخل کشور خریداری کنند.

آزاد هدف از راه‌اندازی طرح «برکت به خانه»را کمک به اقتصاد کشور و گامی به سوی تحقق شعار سال دانست و افزود: زائران می‌توانند با مراجعه به سایت برکت به صورت اینترنتی وسایل و‌اقلام‌ مورد نیاز و همچنین سوغات خود را خریداری کنند.

معاون منابع انسانی سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: در سایت «برکت به خانه» اقلام و‌اجناسی که زائران بیشتر در نظر دارند به عنوان سوغات تهیه کنند تا از بهره معنوی بهتری در عربستان داشته باشند، عرضه شده است.


نرم‌افزار «زائریار» ویژه حجاج۹۸/ امکان امدادرسانی به حجاج در عربستان

معاون منابع انسانی سازمان حج‌و زیارت در ادامه به راه‌اندازی سامانه موبایلی «زائریار» اشاره کرد و‌گفت: این نرم‌افزار تلفن‌همراه برای خدمت به زائران خانه خدا طراحی شده است که از امروز می‌توانند زائران این برنامه را بر روی‌گوشی خود نصب کنند.

وی با بیان اینکه نرم افزار «زائریار» برنامه‌های مختلف حج تمتع و اماکن زیارتی، مسیریابی، امداد و اخبار متنوع را در اختیار زائران قرار می‌دهد، افزود: در این نرم‌افزار علاوه بر ارزیابی مسیرها و اطلاع‌رسانی از آخرین اقدامات و فعالیت‌ها، بخشی به عنوان امداد نیز طراحی شده است که زائران در هنگام حضور در مکه مکرمه و‌مدینه‌منوره و در صورت بروز مشکل می‌توانند از طریق آن همکاران ما را از موقعیت و‌مشکل خود آگاه کرده تا تیم امدادرسان در محل حاضر شود. همچنین تیم بازرسی داریم که انتقادات و پیشنهادات را دنبال می‌کنند.

معاون منابع انسانی سازمان حج و زیارت با اشاره به لزوم تزریق واکسن مننژیت برای تمامی زائران خانه خدا، گفت: افرادی که داروی خاص مصرف می‌کنند، نظر پزشک را برای سفر پرسیده و نسخه لازم را با خود به همراه داشته باشند. علاوه بر این‌به زائران توصیه می‌کنیم تا به قوانین کشور میزبان‌احترام بگذارند به طور مثال طبق قانون عربستان از زائران در فرودگاه انگشت‌نگاری می‌شود که باید زائران با آگاهی و نظم این قوانین را رعایت کنند.
 

نرم‌افزار زائریار چه کمکی به حجاج می‌کند

نرم‌افزار زائریار تمام مسیرهای مورد نیاز حجاج در مکه، مدینه، عرفه، منا و سایر محل‌ها مشخص شده است بیان کرد: زائران با این امکانی که در اختیار آنها قرار داده شده است می توانند خویشاوندان و دوستان خود در سایر هتل‌ها را نیز پیدا کنند بدین گونه که با نوشتن نام فرد مورد نظر در نرم‌افزار، هتل این فرد اعلام می‌شود.
 
 کاربرد مهم دیگر نرم‌افزار زائریار درخواست کمک اضطراری است. زائری که مسیری را گم کرده یا اتفاقی برایش افتاده، با زدن گزینه کمک اضطراری می تواند برای مدیر کاروان خود پیام کمک ارسال کند و اگر مدیر کاروان تا سه دقیقه این پیام را مشاهده نکرد، پیام کمک برای دفتر راهنمایان زائران ارسال می‌گردد و ما فورا با این زائر تماس گرفته و وی را راهنمایی می‌کنیم.

 زائران محترم می‌توانند از طریق  لینک zaeryarapp.com نرم افزار زائریار را دانلود کنند؛ در کنار این نرم‌ افزار، شماره تلفن رایگان دفتر راهنمایان زائران در کارت‌های شناسایی حجاج وجود دارد.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.