تکذیب ادعای قصد سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس

روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه ادعای منابع آمریکایی مبنی بر تلاش شناورهای نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس را تکذیب کرد.
پنجشنبه، 20 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تکذیب ادعای قصد سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از سپاه نیوز؛ در پی ادعای مطرح شده در برخی رسانه‌های غربی به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا مبنی بر تلاش پنج قایق تندرو ایران برای تصرف یک نفتکش بریتانیایی در خلیج‌فارس و عقب نشینی آنها با دخالت ناو انگلیسی "اچ ام اس مونت رز" ، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه ای با تکذیب این ادعا اعلام کرد:
گشت های شناورهای نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طبق روش های جاری و ماموریت های ابلاغی برقرار و با هوشمندی، دقت و صلابت در حال انجام است و طی 24 ساعت اخیر نیز هیچ مواجهه ای با شناورهای بیگانه از جمله شناورهای انگلیسی صورت نگرفته است.

این اطلاعیه تاکید کرده است:
در صورتی که دستوری مبنی بر توقیف شناورهای بیگانه دریافت شود، منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در محدوده جغرافیایی مأموریت خود قادر است بدون درنگ ، با قاطعیت و به سرعت نسبت به انجام آن اقدام نماید.

پیش از این توسط رسانه‌های خارجی ادعا شده بود قایق های ایرانی روز چهارشنبه به دنبال توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز بودند. این رسانه‌ها مدعی شده بودند قایق های ایرانی از نفتکش بریتانیایی خواستند در آب های ایران توقف کند اما با هشدار کشتی جنگی بریتانیایی، از منطقه دور شدند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.