غرور ملی در آمریکا به کمترین میزان نسبت به سال‌های قبل رسیده است

آمریکایی‌هایی امسال نسبت به سال‌های پیش کمتر به کشورشان افتخار کرده‌اند.
چهارشنبه، 26 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
غرور ملی در آمریکا به کمترین میزان نسبت به سال‌های قبل رسیده است
به گزارش راسخون به نقل از بلومبرگ؛ همانطور که یکی ملت در روز استقلال کشورش جشن می‌گیرد، افتخار ملی در آمریکا به علت جو سیاسی حال حاضر  جریحه دار شده است.

سهم کسانی که می‌گویند از آمریکایی بودنشان افتخار می‌کنند با توجه به اولین نظرسنجی که گالوپ در سال 2001 انجام داده بود، به پایین‌ترین حد خود رسیده است. برای دومین سال متوالی، کمتر از نیمی آمریکایی‌ها به آمریکایی بودنشان افتخار می‌کنند؛ این در حالی است که در سال 2004، بیش از 70 درصد آمریکایی احساس غرور ملی داشتند. این کاهش فاحش به علت کاهش حس غرور ملی طرفداران دموکرات‌ها و مستقلان سیاسی است.

شکاف سیاسی در آمریکا بیش از هر زمان دیگری گسترده‌ شده است. غرور ملی در میان طرفداران دموکرات‌ها، از زمانی که دونالد ترامپ به ریاست جمهوری رسیده است،  تنها 22 درصد است که پایین‌ترین رکورد و کاهش بیش از نیمی نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد. حدود 76 درصد از طرفداران جمهوری‌خواهان به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کنند ( لازم به ذکر است رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، از جانب حزب جمهوری‌خواه نامزد ریاست جمهوری شد و در انتخابات به پیروزی رسید)

غرور ملی در آمریکا به کمترین میزان نسبت به سال‌های قبل رسیده است

بر اساس گزارش‌ها، در مقایسه با «ریاست جمهوری باراک اوباما (رئیس جمهور دموکرات آمریکا) غرور ملی جمهوری‌خوان هرگز کمتر از 68 درصد کاهش نییافته بود.»

موضوع جالب‌تر آنکه گروه‌هایی همچون زنان، لیبرال‌ها و جوانان نسبت به دیگر گروه‌ها غرور ملی‌شان بیشتر جریحه‌دار شده است. از سوی دیگر عرق ملی در میان میانسالان، محافظه‌کارن و آمریکایی‌های مسن‌تر بیشتر دیده می‌شود.

چیزی که اکثریت آمریکایی‌ها بدون در نظر گرفتن وابستگی سیاسی‌شان اظهار داشتند این است که هر دو طرف بر این باورند هم نظام سیاسی آمریکا و هم نظام سلامت و رفاه آمریکا در رسیدن به اهداف ناکام مانده است. تنها حدود یک سوم از پاسخ دهندگان بر این باور بودند که سیستم سیاسی آمریکا موجب غرور ملی آنها می‌شود؛ و این در حالی است که بیش از دو سوم آنها که چنین نظری ندارند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.