سطح توقعات و انتظار را از کشتی پائین بیاوریم

حسن رنگرز در گفتگو با راسخون: خوشحالم مجمع فدراسیون به دبیر اعتماد کرد/خودم را مدیون کشتی می دانم

قهرمان اسبق کشتی فرنگی ایران با بیان اینکه خوشحالم مجمع فدراسیون به یکی از شایسته ترین قهرمانان و مدیران کشتی اعتماد کرد، گفت: خودم را مدیون کشتی می دانم و اگر کمکی بخواهند با افتخار هرآنچه دارم در طبق اخلاص می گذارم و کمک می کنم.
شنبه، 5 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
حسن رنگرز در گفتگو با راسخون: خوشحالم مجمع فدراسیون به دبیر اعتماد کرد/خودم را مدیون کشتی می دانم
قهرمان اسبق کشتی فرنگی ایران با بیان اینکه خوشحالم مجمع فدراسیون به یکی از شایسته ترین قهرمانان و مدیران کشتی اعتماد کرد، گفت: خودم را مدیون کشتی می دانم و اگر کمکی بخواهند با افتخار هرآنچه دارم در طبق اخلاص می گذارم و کمک می کنم.
 
حسن رنگرز در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به انتخابات فدراسیون کشتی، اظهار داشت: خوشحالم که مجمع فدراسیون به یکی از شایسته ترین قهرمانان و مدیران کشتی آقای دکتر دبیر اعتماد کرد. اعتقاد دارم کار بسیار سخت و دشواری پیش روی اوست. این فدراسیون نیاز به اتحاد، همدلی، همگرایی و زمان دارد و باید سطح توقع و انتظار را پائین بیاوریم. آن چیزی که از برنامه ها و صحبت های دبیر می توانم استنتاج کنم، این است که او اراده ی جدی دارد تا از همه ی داشته ها، پتانسیل و ظرفیت های فنی کشتی استفاده کند و این اتفاق را بایست به فال نیک گرفت.
 
خیلی ها معتقدند باید اجازه ی حضور بقیه ی چهره های کشتی را در انتخابات می دادند و آیا وزارت ورزش هم در تائید صلاحیت ها دخل و تصرفی دارد؟ نظر شما چیست؟ وی در پاسخ به این سوال افزود: چون این حوزه در تخصصم نیست، نمی توانم صحبتی کنم اما تا آنجایی که می دانم قانون در این رابطه کاملا مشخص و روشن است. قطعا وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و دستگاه های نظارتی و امنیتی با بررسی همه ی اتفاقات، رای به عدم احراز صلاحیت افراد می دهند. یکسری کانال ها هم وجود دارد که افراد می توانند به رد صلاحیت خود اعتراض کنند. آن چیزی که مشخصا وجود دارد و برای من نیز دغدغه بود و بررسی کردم، وزارت ورزش مجری برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی است. اولویت عدم دخالت در انتخابات است تا احترام به اعضای مجمع گذاشته و دموکراسی در انتخابات رعایت شود.
 
نائب رئیس اسبق فدراسیون کشتی ادامه داد: دیدید که اعضای مجمع کشتی در دور اول 18 رای به دبیر، 12 رای به نصیرزاده و 11 رای به بنی تمیم دادند. پس طبیعتا در این تشکیلات، کاندیداهایی که برنامه داشتند و تاکتیک ها، محاسبات و معادلات انتخابات را می شناختند با اقبال بیشتری مواجه شدند.
 
حسن رنگرز در پاسخ به این سوال که چطور شد برخلاف پیش بینی ها، حمید بنی تمیم نتوانست رقیب جدی برای علیرضا دبیر در انتخابات باشد؟ گفت: همه این پیش بینی را می کردند به خاطر اینکه حمید بنی تمیم مدیری از جنس کشتی است. انسان صادق و سالم و پرتلاشی در این 6 سال گذشته بوده و انصافا در این مدت خدمات و تلاشش برای جامعه ی کشتی محسوس بوده است. همه جای کشتی از او به نیکی یاد می شود. اما معادلات انتخاب و رفتارهای انتخاباتی کاملا پیچیده است و شاید نگاه به عقبه ی فرد در اولویت نباشد.
 حسن رنگرز در گفتگو با راسخون: خوشحالم مجمع فدراسیون به دبیر اعتماد کرد/خودم را مدیون کشتی می دانم

وی با اشاره به حضور نصیرزاده به عنوان فردی که خارج از کشتی در انتخابات حضور داشت و حتی به دور دوم هم رفت، خاطرنشان کرد: انتخابات یکسری الزامات و پیوست هایی دارد. برخی از آدم ها از این ابزار و امکانات به نحو درست تر و مطلوب تری با روحیات خاصی که دارند، استفاده می کنند و شانس خود را برای انتخاب شدن بالا می برند.
 
چه توصیه ای برای علیرضا دبیر دارید؟ قهرمان اسبق فرنگی کار ایران پاسخ داد: احساس می کنم در چند محور باید فعالیت جدی انجام شود. بحث اول اسپانسرینگ و حامیان مالی و تامین اعتبارات ریالی برنامه های فنی است تا اینکه فدراسیون کشتی بتواند به درآمد پایدار برسد. این اولویت اول و مهمی می تواند باشد. بحث دوم خردورزی، تشخیص مسائل و استفاده از همه ی ظرفیت های فنی و مدیریتی کشتی و ایجاد وحدت و اجماع و همدلی در جامعه کشتی است. اتفاقی که می تواند برای اولین بار بیافتد. کوچک کردن و چابک سازی فدراسیون، حذف برنامه ها و رقابت های زائد، واگذاری برخی از رشته های ورزشی که متولی و بودجه دارند، می تواند برنامه های دیگر دبیر باشد. تعامل جدی با هیات های استانی به عنوان بازوان اجرایی فدراسیون، قانونمند کردن پرونده های اداری فدراسیون، نظام مند کردن انتخابی تیم های ملی می تواند مسائلی باشد که باید در اولویت های اول قرار بگیرد.
 
انتقادی که به فدراسیون خادم می کردند این بود که از نفرات محدودی در کشتی استفاده می کند. حسن رنگرز در خصوص این اتفاق گفت: بله منم این را می گویم. دبیر باید از همه ی داشته های کشتی به نحو درست استفاده کند. این داشته ها فقط فنی نیست و مدیریتی هم هست. دبیر با یک دهه تجارب ارزشمندی که در شورای شهر و مقطعی هم تجربه ی نائب رئیس کمیته ی ملی المپیک دارد، فکر می کنم بتواند منشاء خیر و اثرو اتفاقات خوب باشد. کشتی از همه ی ماها مهم تر است و باید در اولویت باشد. کشتی اید وسیله ای باشد تا پرچم مقدس ایران به اهتزاز در بیاید.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر پیشنهاد شود حاضرید کمک کنید؟ تاکید کرد: اگر کمک بخواهند وظیفه ی خودم می دانم هر آنچه که دارم در طبق اخلاص بگذارم و با افتخار برای کشتی کشور خرج کنم. خودم را مدیون کشتی می دانم و افتخار می کنم در هرجایگاهی به کشتی کمک کنم.
 
حسن رنگرز در پایان گفت: امیدوارم مدیریت جدید کشتی در این فدراسیون موفق باشد. رسانه ها و اهالی کشتی هم باید حوصله کنند. نمی توان در مورد عملکرد این مجموعه فعلا نظر داد. کار اثرگذار در کشتی زمانبر است و بایستی به مدیریت جدید زمان داد. از الان نباید انتظارات را بالا برد. باید برای ارزیابی کار فدراسیون به مسابقات بعد از المپیک 2020 نگاه و از فدراسیون مطالبه گری داشته باشیم. باید آرامش لازم به فدراسیون داده شود تا کار خود را پیش ببرند.
 
سید مجتبی سیدی    


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما