بزرگترین ضعف کشتی، نداشتن کرسی در اتحادیه جهانی است

امیر توکلیان در گفتگو با راسخون: دنبال بهانه بودند تا قهرمانی را از نوجوانان ایران بگیرند/قلی زادگان از حرکتش پشیمان است

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با بیان اینکه باید از نوجوانان آزادکار به عنوان قهرمان دنیا تقدیر شود، گفت: قلی زادگان در پائین تشک با مربی اوکراین دست داد اما آنها دنبال بهانه بودند تا قهرمانی را از ما بگیرند.
شنبه، 19 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
امیر توکلیان در گفتگو با راسخون: دنبال بهانه بودند تا قهرمانی را از نوجوانان ایران بگیرند/قلی زادگان از حرکتش پشیمان است
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با بیان اینکه باید از نوجوانان آزادکار به عنوان قهرمان دنیا تقدیر شود، گفت: قلی زادگان در پائین تشک با مربی اوکراین دست داد اما آنها دنبال بهانه بودند تا قهرمانی را از ما بگیرند.

امیر توکلیان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران که با این تیم نائب قهرمانی جهان را به دست آورد، در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص این مسابقات اظهار داشت: نتیجه ای که ما در مسابقات جهانی با تیم نوجوانان رقم زدیم، قدرت فنی تیم های پایه را نشان داد. ما 6 فینالیست داشتیم که رکوردی بی سابقه بود. بچه های ما قدرتمند، فنی، خوب و جنگنده مبارزه کردند و توانستند با اعتماد به نفس، حریفان خود را شکست دهند و نائب قهرمان دنیا شوند. هرچند که باید قهرمان می شدیم ولی به نظرم از این تیم باید به عنوان قهرمان دنیا تقدیر شود.
 
وی افزود: این تیمی که در مسابقات جهانی توانست بدرخشد، همان تیمی است که در مسابقات آسیایی 8 فینالیست داشت. 7 طلا گرفتیم و یک نقره. می دانستم تیم ما خوب و قدرتمند است. بچه ها زحمت کشیده بودند و 6 ماه با این کشتی گیران نوجوان ما در اردو بودیم و زندگی کرده بودیم. خیلی امیدوار به تیم بودم و این باعث شد تا به کشتی گیران هم آن انگیزه و امیدواری انتقال پیدا کند و به خودباوری برسند. دیدید که توانستند به خوبی و مطابق انتظارم کشتی بگیرند و اگر آن اتفاق نمی افتاد، قهرمان می شدیم.
 
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران تصریح کرد: همیشه در رده ی پایه تیم های روسیه، ژاپن، آمریکا، هند، قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان با تمام قوا در مسابقات شرکت می کنند. به هرحال تیم ایران هم قطب کشتی دنیاست و بچه های ما در این رده و در این مسابقات از لحاظ فنی خیلی سرتر از حریفان بودند. نتایجی که تیم ما در مسابقات جهانی رقم زد، واقعا خیلی خوب بود و ما باید قهرمان می شدیم اما متاسفانه آن اتفاق باعث شد داوران به ناحق ما را دیسکالیفه کنند.
 
امیر توکلیان گفت: بچه های تیم من در این مسابقات خیلی فنی کشتی گرفتند و روبه جلو بودند. 70 درصد این تیم سال دیگر بازهم نوجوان هستند. اینها 16 سال دارند و متولد 82 هستند. قطعا اگر نگاه ما به المپیک 2024 است، باید این تیم را حفظ کنیم و اجازه ندهیم سرمایه های آینده ساز ما هدر بروند. همین ها در المپیک 2024 مدال آوران کشتی ما خواهند بود. قطعا این تیم و بچه ها پتانسیل مدال آوری در المپیک را دارند. بعضی از بچه های ما در این مسابقات واقعا عالی و پخته کشتی گرفتند.
 
وی خاطرنشان کرد: فدراسیون باید با برنامه ریزی دقیق این بچه ها را آماده نگه دارد. علیرضا دبیر در رده نوجوانان و جوانان جهان قهرمان شده و می داند در المپیک سیدنی که طلا گرفت، از همین راه بود. می دانم که دبیر سیاست خوبی برای تیم های پایه و تیم نوجوانان دارد. امیدوارم این سیاست ها عملی شود و این بچه ها رها نشوند.
 امیر توکلیان در گفتگو با راسخون: دنبال بهانه بودند تا قهرمانی را از نوجوانان ایران بگیرند/قلی زادگان از حرکتش پشیمان است

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان ایران با اشاره به دست ندادن قلی زادگان با مربی اوکراین که منجر به دیسکالیفه شدن او و از دست رفتن قهرمانی شد، افزود: متاسفانه داور خیلی بد برای قلی زادگان قضاوت کرد و او کشتی را واگذار کرد. این بچه 16 ساله بعد از این شکست، گریه می کرد. من با او دعوا کردم و به زور او را سمت داور فرستادم تا دست بدهد. رای هم اعلام شد. قلی زادگان بعد از اعلام رای، باید به سمت مربی اوکراین می رفت و دست می داد اما آمد سمت من. او رفت از پائین با مربی حریف دست داد. متاسفانه اینها می خواستند این مسائل را بهانه کنند و قهرمانی را از ما بگیرند.
 
امیر توکلیان گفت: این اتفاق و دیسکالیفه شدن قلی زادگان و از دست رفتن قهرمانی، مسئله ای بی سابقه بود که برای ما رقم زدند. دیسکالیفه زمانی است که به حریف ضربه بزنی، مشت بزنی یا دعوا کنی. قلی زادگان فقط گریه می کرد و از باختش ناراحت بود. متاسفانه در اتحادیه کرسی نداریم. ما در آنجا باید جایگاه داشته باشیم تا این قدر راحت حق تیم را پایمال نکنند. یکی از ضعف های ماست که باید فدراسیون دنبالش باشد و در اتحادیه کرسی بگیریم.
 
وی افزود: با خود قلی زادگان هم حرف زدم. متاسفانه به خاطر آن حرکت، تیم قهرمانی را از دست داد. وقتی کاسه ای می شکند و آبی می ریزد، فایده ای ندارد. خودش هم خیلی ناراحت و پشیمان بود اما دیگر کاری نمی شود، کرد.
 
سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان ایران با اشاره به انتخاب دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی گفت: علیرضا دبیر از جنس کشتی است. یک قهرمان المپیک رفته و یک قهرمان المپیک دیگر جایگزین شده است. با همان تفکر. هیچ فرقی به نظرم نکرده و این انتخاب به نفع کشتی ایران است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.