به زودی از افتخارآفرینی عابدینی تجلیل می کنیم

باقرزاده در گفتگو با راسخون: سهمیه ی تیم سابر ایران در مسابقات جهانی الجزایر قطعی می شود/در مسابقات استعدادهای برتر شمشیربازی رکورد زدیم

رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران با بیان اینکه استقبال پسران و دختران از مسابقات استعدادهای برتر این رشته رکورد محسوب می شود، گفت: 80 درصد راه گرفتن سهمیه ی المپیک تیم ملی سابر ایران هموار شده و در مسابقات جهانی الجزایر این سهمیه را قطعی می کنیم.
يکشنبه، 10 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
باقرزاده در گفتگو با راسخون: سهمیه ی تیم سابر ایران در مسابقات جهانی الجزایر قطعی می شود/در مسابقات استعدادهای برتر شمشیربازی رکورد زدیم
رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران با بیان اینکه استقبال پسران و دختران از مسابقات استعدادهای برتر این رشته رکورد محسوب می شود، گفت: 80 درصد راه گرفتن سهمیه ی المپیک تیم ملی سابر ایران هموار شده و در مسابقات جهانی الجزایر این سهمیه را قطعی می کنیم.
 
فضل الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به برگزاری دومین دوره ی مسابقات استعدادهای برتر شمشیربازی اظهار داشت: وزارت ورزش از سال گذشته با هماهنگی فدراسیون های ورزشی مسابقاتی را در سراسر کشور استارت زده برای شناسایی استعدادهای برتر که واقعا برنامه ی خوبی است و باید از عوامل تشکر کرد. نکته ای که در رشته ی شمشیربازی حائز اهمیت است، بحث شرکت کنندگان در این رشته است که رکورد زدیم. حضور دختران و پسران در رشته ی شمشیربازی بی نظیر بوده و تا به حال به خصوص در بخش دختران این قدر شرکت کننده نداشتیم.
 
وی افزود: 180 شمشیرباز دختر و بیش از 160 شمشیرباز پسر در مسابقات استعدادهای برتر شرکت کرده اند که واقعا رکورد بی نظیری است. استقبال دختران بیشتر بود. این مسابقات به میزبانی اصفهان و در چهارچوب قوانین بین المللی برگزار شد. ما سال گذشته هم که این مسابقات را داشتیم، از هر اسلحه، 12 شمشیرباز برتر را انتخاب کردیم و در اردوهای مختلف بردیم. در کنار این مسابقات، ما تست مهارت حرکتی و آمادگی جسمانی هم می گیریم. ممکن است یک شمشیرباز نتواند جزو 12 نفر اول باشد اما از نظر آمادگی جسمانی و مهارت حرکتی خوب است و اگر روی او کار شود، استعدادش شکوفا می شود. از دختران و پسران تست مهارتی هم گرفتیم. ما سال گذشته مجموعه 72 شمشیرباز دختر و پسر را شناسایی کردیم. چندین دوره اردو گذاشتیم تا از بین آنها، بهترین ها را برای المپیک نوجوانان دوره ی آینده انتخاب کنیم.
 
رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران تصریح کرد: رکورد دیگری که شمشیربازی زد، این بود که هیات های 26 استان در این رویداد حضور داشتند. از سیستان و بلوچستان گرفته تا خراسان رضوی و شمالی و قزوین و زنجان و ...که در گذشته نداشتیم، شمشیرباز داشتیم. از سال 82 که با مدیریت من دوره ی جدید شمشیربازی آغاز شد، خوشحالم که بگویم وزیر ورزش و رئیس کمیته ی ملی المپیک شمشیربازی را به عنوان یک رشته ی مدال آور در کنار 5 رشته ی دیگر مدال آوران المپیکی به حساب می آورند. شمشیربازی سهمیه ی انفرادی را توسط مجتبی عابدینی گرفته است. ما دنبال سهمیه ی تیمی هستیم تا انشالله 4 شمشیرباز در المپیک 2020 داشته باشیم.
 
فضل الله باقرزاده گفت: ما به هیچ وجه استعدادهای منتخب را رها نمی کنیم. برای نفرات انتخابی اولین دوره ی استعدادهای برتر 3 اردو در تهران برگزار کردیم. خیلی از نفرات سال قبل هم در مسابقات امسال شرکت کردند چون سنشان پائین بود. 70،80 درصد قهرمانان دوره ی اول در این دوره هم بودند.خیلی خوب است که آمادگی خود را حفظ کنند. تداوم مسابقات خیلی به ما کمک می کند. این بچه ها می توانند در مسابقات قهرمانی کشور هم شرکت کنند. چون در شمشیربازی قانونی داریم که بچه های بالای 13 سال می توانند در مسابقات رسمی شرکت کنند. اینها از مسابقات نوجوانان گرفته تا بزرگسالان می توانند شمشیربزنند. فکر کنید نوجوان قهرمان سابریست ما در مسابقات قهرمانی کشور با مجتبی عابدینی روبرو می شود و مسابقه می دهد. اینجاست که هم ترسش می ریزد و هم تجربه کسب می کند. ما استعدادهای خیلی خوبی شناسایی کردیم که در مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا مطمئن باشید که نتایج خوبی خواهند گرفت. سراسر کشور و اکثر استان ها درگیر مسابقات مختلف هستند. شور و شوق ورزشی در کشور ایجاد شده و این کار وزارت ورزش ارزشمند است.
 باقرزاده در گفتگو با راسخون: سهمیه ی تیم سابر ایران در مسابقات جهانی الجزایر قطعی می شود/در مسابقات استعدادهای برتر شمشیربازی رکورد زدیم
وی در خصوص تیم ملی بزرگسالان شمشیربازی خاطرنشان کرد: از دو هفته ی دیگر اردوی تیم ملی سابر شروع می شود. در انفرادی عابدینی که در قهرمانی آسیا سوم شد و در قهرمانی جهان هم رتبه ی بی نظیر سومی را گرفت و شاهکار کرد، سهمیه گرفت. ما در المپیک 2012 لندن یک سهمیه داشتیم. در المپیک ریو 2 سهمیه گرفتیم. در اسلحه ی سابر می خواهیم 4 سهمیه بگیریم. ما در جهان تیم ششم و در آسیا تیم دوم هستیم. 80 درصد ما سهمیه ی تیمی گرفتیم. حدود 2 ماه دیگر مسابقات جام جهانی در الجزایر برگزار می شود. در المپیک فقط 8 تیم برای کسب مدال مسابقه می دهد. 4 تیم اول رنکینگ جهانی، مستقیم به المپیک می روند و 4 تیم دوم، بهترین های هر قاره هستند که مجوز حضور در المپیک را می گیرند. کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان، آلمان، روسیه، ایران، فرانسه و آمریکا به ترتیب در رنکینگ جهانی اول تا هشتم هستند. چون کره جزو 4 تیم برتر رنکینگ هست، مستقیم به المپیک می رود و ایران به عنوان تیم اول قاره ی آسیا و اقیانوسیه می تواند به المپیک برود.
 
رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران ادامه داد: فاصله ی امتیازی ایران با تیم چین که دوم آسیاست، حدود 70 امتیاز است. خیلی سخت است که چینی ها ما را بگیرند. فقط معجزه است که می تواند چینی ها را به المپیک ببرد. ما این قدر زحمت می کشیم که تیمی را دست کم نگیریم. چینی ها در این مسابقات ما را تشویق می کنند تا ما جزو 4 تیم اول رنکینگ قرار بگیریم و مستقیم به المپیک برویم و آنها بتوانند به عنوان تیم برتر آسیا، از 4 سهمیه دوم سود ببرند. اگر این اتفاق بیافتد، آسیا در المپیک 3 نماینده خواهد داشت. برای همین امکان دارد که در مسابقات الجزایر با کسب امتیاز خوب، ایران رتبه ی رنکینگ خود را بهتر کند و به رده چهارم و پنجم صعود کند. تا قبل از المپیک، مسابقات الجزایر، ورشوی لهستان، پادوای ایتالیا و بوداپست مجارستان در پیش داریم و می توانیم سهمیه ی خود را قطعی کنیم.
 
فضل الله باقرزاده گفت: شانس المپیکی شدن تیم سابر ما خیلی بالاست اما تا قطعی شدن آن دست از تلاش برنمی داریم. 2 هفته ی دیگر هم اردوهای ما برای مسابقات الجزایر شروع می شود و سخت دنبال نتیجه گرفتن هستیم. انشالله در مسابقات الجزایر سهمیه ی تیمی خود را قطعی می کنیم و همه چیز مشخص می شود. انشالله سهمیه ی تیمی بگیریم، درمسابقات انفرادی به جای اینکه یک شرکت کننده، می توانیم 3 شمشیرباز داشته باشیم.
 
وی در خصوص اینکه آیا فدراسیون به عابدینی که سهمیه المپیک گرفت، پاداش می دهد؟ افزود: ما انشالله همین هفته مراسم کوچکی در فدراسیون خواهیم داشت و بابت نتایج خوب تیم سابر و عملکرد درخشان و بی نظیر عابدینی از بچه ها قدردانی خواهیم کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما