هدفم خارج کردن بسکتبال ذوب آهن از بحران است

مهران حاتمی در گفتگو با راسخون: بسکتبال ایران می توانست به دور دوم جام جهانی صعود کند/برای المپیک باید تدارک گسترده ببینیم

مربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران با بیان اینکه تیم ملی ما می توانست در جام جهانی 2019 چین از گروه خود صعود کند، گفت: با شرایطی که پیش آمد مهم این بود که توانستیم سهمیه را بگیریم و حالا باید برای المپیک تدارک گسترده ببینیم.
چهارشنبه، 27 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مهران حاتمی در گفتگو با راسخون: بسکتبال ایران می توانست به دور دوم جام جهانی صعود کند/برای المپیک باید تدارک گسترده ببینیم
مربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران با بیان اینکه تیم ملی ما می توانست در جام جهانی 2019 چین از گروه خود صعود کند، گفت: با شرایطی که پیش آمد مهم این بود که توانستیم سهمیه را بگیریم و حالا باید برای المپیک تدارک گسترده ببینیم.
 
مهران حاتمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی 2019 چین، اظهار داشت: خدا را شکر که شراط طوری رقم خورد که نتیجه حاصل شد و تیم ملی توانست جواز حضور در المپیک را بگیرد. تیم ملی شروع خوبی در جام جهانی نداشت. همیشه آن طور که انتظار می رود، شرایط پیش نمی آید. باخت به پورتوریکو شوک بدی به تیم ما داد و تبعات آن نیز در بازی با تونس یقه تیم ما را گرفت و باختیم. در شرایط عادی واقعا باید تونس را می بردیم و با اختلاف امتیازی هم که مقابل پورتوریکو در بازی اول داشتیم، همه فکر می کردند، برنده می شویم اما ثانیه های آخر بازی را دادیم.
 
وی افزود: تیم هایی که با ما همگروه بودند واقعا این انتظار می رفت که بتوانیم با یک عملکرد و نتیجه ی خوب برای اولین بار به دور دوم جام جهانی برویم. به هرحال بسکتبال بازی ثانیه هاست و هرتیمی که در هرموقعیتی تمرکز خود را از دست بدهد، جریمه خواهد شد. یک توپ این طرف آن طرف نتیجه را مشخص می کند. در بسکتبال پرتاب های شوت 3 امتیازی واقعا تاثیر دارد و دیدید که در بازی با پورتوریکو و تونس این مسئله برای ما دردسرساز شد. با این حال مهم این بود که شرایط طوری رقم خورد که توانستیم سهمیه المپیک 2020 را بگیریم.
 
سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران تصریح کرد: برای المپیک باید با برنامه ی دقیق تر وارد شد. مطمئن باشید که در المپیک کار به مراتب سخت تر از جام جهانی خواهد بود. باید فدراسیون برنامه ریزی دقیق و گسترده تر داشته باشد. بازی های تدارکاتی و اردوهای خوبی برای تیم ملی تدارک دیده شود تا آنجا بتوانیم برد بدست بیاوریم. قبل از جام جهانی اردو و بازی های تدارکاتی خیلی خوبی برگزار شد و حالا برای المپیک هم باید تدارک قوی تر نسبت به آن برگزار شود. برای تیم ملی و شرایط آمادگی بازیکنان لازم است تا برنامه ریزی و تدارکات بلندمدت در نظر بگیرند تا در المپیک با 100 درصد آمادگی تیم به مسابقات قدم بگذارد.
 
مهران حاتمی با اشاره به وضعیت تیم بسکتبال ذوب آهن، گفت: بعد از اینکه مشکل جریمه ای برای این باشگاه از لحاظ محرومیت در جذب بازیکن پیش آمد، با من صحبت کردند تا هدایت این تیم را برعهده بگیرم. هدف ما این است تا بتوانیم مجموعه را از این بحران خارج کنیم و بتوانیم تیم ذوب آهن را از جریمه های فیبا(به اصطلاح بَن فدراسیون جهانی بسکتبال) خارج کنیم تا سال های آینده تیم بتواند بازیکن جدید بگیرد.
 
وی افزود: ما امسال به خاطر شکایت ”لورن وودز" بسکتبالیست آمریکاییاز جذب بازیکن محرومیم. ما دنبال این هستیم تا مشکل بازیکن خارجی را حل و فصل کنیم و برای سال های بعد محرومیت تیم برداشته شود. مجبوریم برای شرکت در لیگ برتر بسکتبال از بازیکنان جوان تر و از تیم پایه بازیکن بیاوریم و کار کنیم. ما متناسب با بودجه و امکانات باشگاه حرکت می کنیم. دنبال این هستیم که بازیکن و تیم بسازیم و زیاد نتیجه برای ما در اولویت نیست. شرایط طوری رقم خورده که مجبوریم این طور پیش برویم تا کمی دست و بال باشگاه به خاطر این شکایت باز شود. تا زمانی که مطالبات وودز پرداخت نشود، نمی توانیم بازیکن بگیریم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.