قانون حمل سلاح در تگزاس آمریکا آسان‌تر شد!

تگزاس پس از تصویب قوانینی به شهروندانش اجازه حمل سلاح در کلیساها، مدارس را داد.
سه‌شنبه، 12 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
قانون حمل سلاح در تگزاس آمریکا آسان‌تر شد!
به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک؛ صاحبان اسلحه در ایالت تگزاس پس از تصویب قانونی مبنی بر حذف محدودییت‌های حمل اسلحه در برخی اماکن، می‌توانند اسلحه گرم را به کلیساها، کنیسه‌ها و مدارس وارد کنند.

علی‌رغم درخواست‌های مکرر مردم آمریکا برای تعیین محدودیت‌های برای حمل اسلحه در پی کشتارهای اخیر در این کشور، اما جمهوری‌خوان تگزاس روند دیگری رادر پیش گرفتند و مکان‌های استفاده از سلاح گرم را نیز افزایش دادند. از روز یک‌شنبه، اول سپتامبر، صاحبان اسلحه در تگزاس هم اکنون می‌توانند سلاح گرم خود را به مکان‌های عبادی و مدارس ببرند.  

این درحالی است که چند ساعت قبل از اجرای این قانون، در یک تیراندازی فاجعه‌بار در غرب تگزاس بیش 5 نفر کشته و هم‌چنین 21 نفر زخمی شدند. در اوایل ماه اوت نیز در ال‌پاسو تیراندازی گسترده‌ صورت گرفته بود.
گفتنی است انجمن ملی اسلحه آمریکا قانین جدید حمل سلاح را اقدامی «بسیار موفق» خواندند. این در حالی است که به عقیده گروه‌های فعال قانون اسلحه این اقدام «ناامنی» بیشتر در مدارس و مکان‌های دیگر ایجاد می‌کند.
در این قانون آمده است:

طبق طرح 535 مجلس سنا، شهروندان تگزاسی می‌توانند از این پس اسلحه خود را به کلیساها، کنیسه‌ها و یا هر مکان عبادی دیگر وارد کنند، مگر اینکه صاحبان این مکان‌های صریحا اعلام کنند بردنسلاح گرم به آن مکان‌ها ممنوع است.

طبق طرح 302 کنگره نیز، صاحباخانه‌ها دیگر اجازه را ندارند در اجاره‌نامه قید کنند که مستاجران یا مهمانان مستاجران حق حمل سلاح را ندارند.

طرح 1387 کنگره پیش‌تر محدودیت برای تعداد مارشال‌های مدارس خصوصی و دولتی را کاهش داده بود. قوانین قبلی برای هر 200 دانش‌آموز در یک مرکز فقط یک مارشال مسلح در نظر گرفته بود.

یکی دیگر از طرح‌ها مربوط می‌شد به پرورشگاه‌ها؛ جایی که از اول سپتامبر به آن امکان ذخیره اسلحه و مهمات داده شده است. همین‌طور به شهروندان تگزاسی اجازه داده شده است تا هنگام فاجعه طبیعی بتوانند از اسلحه بدون مجوز استفاده کنند.

نیوزویک می‌نویسد تنها ساعتی پس از کاهش محدودیت‌های حمل اسلحه، ما شاهد تاثیر آن و کشتار جمعی در غرب تگزاس بودیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.