مرحله ی مقدماتی جام جهانی 2022-آسیا/

اولین برد رسمی ویلموتس با ایران مقابل هنگ کنگ/یوزهای ایرانی گام اول را آسان برداشتند

تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی رسمی خود با هدایت مارک ویلموتس، در مقدماتی جام جهانی 2022 مقابل هنگ کنگ با بردی آسان گام اول را برداشت.
سه‌شنبه، 19 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
اولین برد رسمی ویلموتس با ایران مقابل هنگ کنگ/یوزهای ایرانی گام اول را آسان برداشتند
تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی رسمی خود با هدایت مارک ویلموتس، در مقدماتی جام جهانی 2022 مقابل هنگ کنگ با بردی آسان گام اول را برداشت.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، تیم ملی فوتبال ایران از گروه سوم، در اولین بازی خود در مرحله ی مقدماتی جام جهانی 2022 ساعت 16:30 به وقت تهران مقابل میزبان خود هنگ کنگ صف آرایی کرد که با 2 گل به برتری رسید.
 
گل های ایران را سردار آزمون دقیقه 23 و کریم انصاریفرد 53 به ثمر رساندند.
 
ترکیب تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی زادگان، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی(71- علی کریمی)، علیرضا جهانبخش(87-اشکان دژاگه)، مهدی ترابی(61- وحید امیری)، کریم انصاری فرد و سردار آزمون
 
ترکیب تیم ملی هنگ کنگ:
هونگ فای، وانگ کیت، دنیل رودریگز، خوزه دسوزا، هوانگ یانگ، جیمز استفان، روبرتو اورلاندو، چون لوک، لاو چونگ(71-چونگ کئونگ)، تانگ کین مین(64- چنگ سی وانگ) و راسل آندرو جیمز(73-الکس آکانده)
 
شرح نیمه اول:
تیم ملی ایران که پیش از این با مارک ویلموتس در دو بازی دوستانه مقابل سوریه با 5 گل به برتری رسیده و برابر کره  تساوی یک بر یک را تجربه کرده بود، اولین بازی رسمی خود را با سناتور بلژیکی مقابل هنگ کنگ انجام داد.
 
از همان ابتدا طبق پیش بینی شاگردان ویلموتس کار را هجومی آغاز کردند و تیم میزبان سعی داشت با تجمع پشت محوطه ی جریمه خودی از خطرات و حملات احتمالی ایران جلوگیری کند. بازیکنان ایران با پاس های کوتاه و نزدیک به هم سعی داشتند تا لایه های دفاعی حریف را بشکافند. ایران از کناره ها به خصوص سمت راست زمین خود با حرکت رامین رضائیان و علیرضا جهانبخش روی دروازه ی حریف اکثر حملات خود را تدارک می بیند.
 
دقیقه 11 بالاخره اولین موقعیت جدی ایران با سانتر زیبای جهانبخش به دست آمد که ضربه ی سر سردار آزمون را دروازه بان هنگ کنگ از روی خط دروازه دفع کرد. 4 دقیقه بعد بازهم این بازیکن روی یک حرکت ترکیبی می توانست با ضربه ی فنی گل اول را به ثمر برساند که شوت پای راست او به شکلی خطرناک به بیرون رفت.
 
هنگ کنگی ها که تا دقیقه 16 موفق نشده بودند، وارد محوطه ی جریمه ی ایران شوند، در اولین حرکت خود با پاس پشت مدافعان صاحب موقعیت نصف و نیمه شدند که بیرانوند با خروج به موقع مانع گلزنی تیم حریف شد.
 
دقیقه 22 سانتر خطرناک رامین رضائیان از سمت راست را گلر حریف دفع کرد. در ریباند شوت ناقص میلاد محمدی در محوطه ی جریمه به انصاریفرد رسید که او توپ را در اختیار سردار آزمون قرار داد تا این بازیکن با ضربه ی چکشی مناسب گل اول بازی را وارد دروازه هنگ کنگ کند.
 
در ادامه بازهم ایران سوار بر بازی بود و دقیقه 30 انصاریفرد در محوطه جریمه سرنگون شد اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. این بازیکن دقیقه 36 روی پاس زیبای آزمون، توپ را با سینه کنترل کرد و در ادامه ضربه ی قیچی برگردان این بازیکن پس از برخورد با تیر افقی به بیرون رفت.
 
سردار آزمون که کمی به عقب آمده بود، بازهم پایه گذار موقعیت دیگریبود که این بار ارسال زیبای او را مهدی ترابی با ضربه ی سر هدر داد.
دقایق پایانی نیمه ی اول تیم میزبان یک موقعیت نصف و نیمه داشت اما خروج بیرانوند در دو مرحله برای گرفتن توپ باعث مصدومیت این دروازه بان شد و داور بازی را قطع کرد. در ادامه 4 دقیقه وقت اضافه هم بدون رد و بدل شدن گل تمام شد تا نیمه ی اول ایران با تک گل سردار به رختکن برود.
 
شرح نیمه دوم:
در این نیمه نیز ایران هجومی کار را آغاز کرد و برای زدن گل های بیشتر یک پارچه حمله شد. چند هجوم نصف و نیمه از بچه های ایران و یک ضد حمله از هنگ کنگی ها باعث شد تا بازی کمی سرعت بیشتری به خود بگیرد.
 
بالاخره ایران دقیقه 53 مزد حملات خود را گرفت. حرکت زیبای علیرضا جهانبخش و پاس در عرض این بازیکن، به کریم انصاریفرد رسید و این بازیکن با ضربه ی پای راست گل دوم ایران را به ثمر رساند.
 
هنگ کنگی ها که طرح و نقشه ای برای نزدیک شدن به دروازه ی ایران ندارند، سعی در تخریب بازی شاگردان ویلموتس دارند و با بازی بسته در تلاشند تا گل های بیشتری دریافت نکنند.
 
اولین تعویض ایران دقیقه 61 صورت گرفت و وحید امیری به جای مهدی ترابی وارد زمین شد. دقیقه 63 ایران توسط سردار آزمون یک موقعیت ایجاد کرد اما پاس به جلوی او را پس از دفع دروازه بان، مدافعین حریف به کرنر فرستادند.
 
تیم میزبان تعویض خود را دقیقه 64 انجام داد. چنگ سی وانگ به جای تانگ کین وارد زمین شد تا شاید بتواند از شکست سنگین تیمش جلوگیری کند.
 
شاگردان ویلموتس گرچه بازی را در اختیار دارند اما از موقعیت های به دست آمده خوب استفاده نمی کنند. هنگ کنگی ها در معدود حرکات خود به سمت دروازه ی ایران دقیقه 80 فرصتی به دست آوردند که سانتر زمینی و خطرناک از سمت راست زمین را علیرضا بیرانوند به آغوش کشید.
 
دقیقه 87 ایران با پاس به جلوی اشکان دژاگه صاحب موقعیت شد اما مدافعان هنگ کنگ زودتر از انصاریفرد توپ را خطرناک به کرنر فرستادند.
 
داور ژاپنی برای نیمه ی دوم نیز 4 دقیقه وقت اضافه منظور کرد.
 
دقیقه 93 سردار آزمون این فرصت را داشت تا خود را 2 گله و ایران را به گل سوم برساند اما ضربه ی محکم او را دروازه بان هنگ کنگ در دو مرحله مهار کرد. در نهایت ایران موفق شد با 2 گل میزبان خود را در اولین گام در راه جام جهانی 2022 از پیش رو بردارد.
 
تیم ملی ایران دومین دیدار خود را در این رقابت ها روز 18 مهرماه ساعت 17 مقابل کامبوج در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.