فدراسیون باید به موقع تعهداتش را انجام دهد

درخشان در گفتگو با راسخون: جواب عراقی ها را باید در زمین می دادیم/ تیم ملی برای پیروزی انگیزه نداشت

سرمربی سابق پرسپولیس و کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه تیم ملی باید در زمین جواب بی‌احترامی عراقی ها را می داد، گفت: حریف انگیزه ی بالایی برای شکست ما داشت و بازیکنان ما توانایی خود را دست کم گرفته بودند.
شنبه، 25 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
درخشان در گفتگو با راسخون: جواب عراقی ها را باید در زمین می دادیم/ تیم ملی برای پیروزی انگیزه نداشت
حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شکست تیم ملی ایران مقابل عراق در مقدماتی جام جهانی 2022 و به خطر افتادن صعود تیم ملی اظهار داشت: چون شرایط حساسی در پیش داشتیم و از لحاظ جدولی این دیدار برای ما حیاتی بود اما بازیکنان ما خود را باور نداشتند که ما می توانیم عراق را شکست دهیم. برای این بازی باید با خودباوری بالا به میدان می رفتیم اما این طور نبود. انگیزه ی لازم را نداشتیم. بازیکنان ما توانایی بالایی دارند اما خود را دست کم گرفتند و با احتیاط بازی کردند. ما در این بازی مات و مبهوت حریف بودیم و عراق هرکاری با ما دلش خواست، انجام داد.
 
وی افزود: ما فکر می کردیم که شکست دادن عراق کار سختی است در حالی که واقعا توانایی بردن آنها را داشتیم. در ذهن ما بردن جایی نداشت و فکر می کردند که واقعا جلوی عراق طلسم شدند. توانایی فوتبال ما بیشتر از عراق و بحرین است. اما از توانایی کامل خود استفاده نکردیم. هماهنگی بازیکنان ما خیلی پائین بود و مثل قبل شاداب و باطراوت بازی نکردیم. مدت تمرین بازیکنان هم کم بود و باید بیشتر زمان بگذاریم.
 
هافبک خلاق و تکنیکی سال های پیشین تیم ملی تصریح کرد: در ترکیب اولیه واقعا ویلموتس می توانست بهتر عمل کند. وقتی چینش متناسب با حریف نباشد، این مشکلات پیش می آید. تعویض های خوبی هم انجام ندادیم و اصلا تاثیری روی روند بازی نداشتند. متاسفانه از سمت چپ و راست خیلی ضربه خوردیم. مسعود شجاعی باید خیلی زود تعویض می شد اما این قدر در زمین ماند تا اخراج شد. بازیکن باتجربه ی ما نباید این قدر پشت سرهم خطا می کرد تا اخراج شود.
 
حمید درخشان گفت: با همه ی این شرایط ما می توانیم در تهران هم عراق و هم بحرین را با اقتدار شکست دهیم. بحرین که اصلا تیم قدرتمندی نیست. روی یک اتفاق ما را شکست داد و راحت این تیم را می بریم. همه ی هدف ما باید برای بازی های برگشت باشد. مهم این است که بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم. باید همه کمک کنیم و با آرامش دادن به سرمربی تیم ملی، شرایط را طوری رقم بزنیم که بچه ها بتوانند بازی های برگشت را باخیال آسوده بازی کنند و ببرند.
 درخشان در گفتگو با راسخون: جواب عراقی ها را باید در زمین می دادیم/ تیم ملی برای پیروزی انگیزه نداشت
وی خاطرنشان کرد: تنها تفاوت ما با عراقی ها این بود که حریف انگیزه ی زیادی برای مقابله با ما داشت. آنها خیلی باانگیزه بازی کردند و تا آخر کار دست از تلاش نکشیدند. نمی دانم چرا ما مقابل عراق انگیزه نداشتیم در حالی که شرایط برای ایران سخت تر بود و باید حداقل از لحاظ شرایط جدولی به حریف نمی باخت. ما برای رسیدن به دروازه ی حریف برنامه ای نداشتیم.
 
سرمربی سابق پرسپولیس با اشاره به بی احترامی عراقی ها به سرود ملی ایران افزود: این کار حریف خیلی زشت و زننده بود. با این کارشان باید انگیزه ی بازیکنان ما دوچندان می شد. متاسفانه نمی دانم چرا انگیزه ی لازم را برای نتیجه نگرفتن نداشتیم و در نهایت این برای ما گران تمام شد. ما باید در زمین جواب بی ادبی حریف را می دادیم. دیدید که در طول بازی چقدر با خطاهای خشن سعی داشتند بازیکنان ایران را متوقف کنند. داور هم البته خیلی ضعیف بود و برخورد قاطعی با حرکات آنها نداشت.
 
حمید درخشان گفت: شرای تیم ملی خیلی سخت است اما اگر بتوانیم در بازی برگشت این دو تیم را ببریم، دوباره به جدول برمی گردیم. مطمئنم که با آرامش دادن به تیم ملی می توانیم نتیجه بگیریم. قبل از بازی نباید به تیم ملی استرس می دادیم. ما وقتی قرار است پول بدهیم، سر موقع چرا نباید پرداخت کنیم؟ همیشه کار فدراسیون این طوری است که تا صدای مربی درنیامده به تعهدات خود عمل نمی کند. این قدر دست دست می کنیم که روی تیم و نفرات و سرمربی تاثیر منفی می گذارد و بعدا پول می دهیم. چرا نباید تعهدی که داریم را به موقع انجام دهیم؟
 
وی در پایان گفت: ویلموتس را نباید با کی روش مقایسه کرد. اصلا شرایط این دو مربی متفاوت است. او 8 سال تیم ملی را در اختیار داشت و نتایج را هم دیدیم. باید به ویلموتس بیشتر زمان بدهیم. بچه های ما کمی بی انگیزه بودند و باید روی انگیزش آنها کار شود. باید به سرمربی وقت بدهیم تا کار خود را در آرامش پیش ببرد. اردوهای بلندمدت و بازی های دوستانه با تیم های قدرتمند می تواند تیم ملی را به شرایط خوبی برساند. چرا که سرمربی هم بازیکنان خود را بهتر خواهد شناخت و هم نقاط ضعف و قوت تیم ملی را شناسایی می کند. ما هنوز هم شانس بالایی داریم و می توانیم این اختلاف امتیازی را در بازی های برگشت جبران کنیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.