سوء مدیریت در فوتبال ما بیداد می کند

فریاد شیران در گفتگو با راسخون: یک تاجر تبریزی 2 میلیون یورو در ترکیه به ویلموتس داد/علی دایی یا گل محمدی چرا سرمربی تیم ملی نمی شوند؟

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه یک تاجر تبریزی از طرف فدراسیون 2 میلیون یورو در ترکیه به ویلموتس داد تا راضی شود مقابل عراق روی نیمکت ما بنشیند، گفت: با اینکه با علی دایی زاویه دارم اما چرا او یا گل محمدی را انتخاب نمی کنید.
چهارشنبه، 20 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
فریاد شیران در گفتگو با راسخون: یک تاجر تبریزی 2 میلیون یورو در ترکیه به ویلموتس داد/علی دایی یا گل محمدی چرا سرمربی تیم ملی نمی شوند؟
نادر فریادشیران در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به فسخ قرارداد ویلموتس با تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: هم در مورد نحوه ی آوردن و قرارداد بستن کی روش نقد و شک دارم و هم ویلموتس. کی روش جزو مربیانی است که نمی توانیم سوابق و توانایی فنی اش را نادیده بگیریم ولی قطعا رفتاری که او با مجموعه ی فوتبالی ها داشت از آقای تاج و کفاشیان، گودرزی وزیر وقت، دبیر فدراسیون (اسدی) تا تعویض متعدد سرپرستان تیم ملی از نبی، پیروانی، ترابیان و همه بی احترامی محض بود. باوجود دلال ها و باند مافیای حامی جریان ناسالم فوتبال متاسفانه از این قراردادها زیاد می بینیم.
 
وی افزود: اگر گردش مالی فوتبال ما 500 میلیارد باشد، 100 میلیارد به جیب همین مافیا و دلال ها می رود. در حوزه ای که من در آن تخصص دارم، می گویم که باند جریان ناسالم فوتبال و دلال ها در همه ی جریان های فوتبال ما تاثیرگذارند. این قدر قدرت دارند که به جرات می توانم بگویم، سالیانه 100 میلیارد به جیب می زنند. با آوردن مربیان و بازیکنان درجه ی چندم و بی کیفیت. خبرنگار سراغ دارم که ویلا و ماشین چندصد میلیاردی دارد. چطور با حقوق کارمندی می شود به این همه ثروت رسید؟ چرا در شرایط سخت اقتصادی کشور، مربیان و بازیکنان بی کیفیت می آوریم؟ از ویلموتس بگیر که می گفتند خیلی خوب است تا بقیه. اگر خوب بود، او را حفظ می کردید. نتایجش اصلا خوب نبود. 15 سال است بگوویچ در کشور ما تیم می گیرد. بررسی کنید تا به حال او تیمی را قهرمان کرده است؟
 
مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: برانکو که مربی خوبی بود و برای پرسپولیس کلی جام آورد، به محض اینکه پول خوبی از عربستان پیشنهاد دادند، به همه پشت کرد و رفت. او از لحاظ شخصیتی فوق العاده بود اما آنجایی که لازم بود، نماند و تا پول خوب دید رفت. از عربستان هم که اخراج شد و در کرواسی می چرخد. حالا مسئولان فدراسیون ما دنبال آوردن او هستند. این قدر سوء مدیریت فوتبال ما عیان و آشکار است که حد ندارد. مردم و افکار عمومی از کی روش به مرز تنفر رسیده بودند اما سوء مدیریت فدراسیونی ها باعث شده دوباره مردم دارند به برگشتن کی روش اقبال نشان می دهند.
 
نادر فریادشیران گفت: ویلموتس را با هزار تبلیغ آوردند اما نتوانستند او را مدیریت کنند. تا پولش را نگرفت حاضر نشد به ایران بیاید. اولا اینکه به گفته ی تاج قبل از بازی با عراق ویلموتس فسخ قرارداد کرده بود. پس چرا مربی ای که قراردادش را فسخ کرده را روی نیمکت می نشانید؟ اگر خود هاشمیان مقابل عراق روی نیمکت می نشست، چه اتفاقی می افتاد؟ ما نهایت می باختیم که با ویلموتس هم این اتفاق افتاد. 2 میلیون یورو توسط یکی از تجار تبریزی در ترکیه به ویلموتس پول دادند تا متقاعد شود در بازی با عراق روی نیمکت بنشیند.
 
وی خاطرنشان کرد: تاج طلبکارانه صحبت می کند و می گوید به مجلس پاسخ نمی دهیم و به مردم جواب می دهم. امکان ندارد او جواب تلفن خبرنگاران را بدهد. بعد می گوید جواب تک تک مردم را می دهم. تاج این قدر از موضع قدرت صحبت می کند که برایش اصلا مهم نیست. آدمی که تاجر باشد، معلوم است که این پول ها برایش اهمیتی ندارد. کی روش 3 میلیون یورو قرارداد داشت و ویلموتس 3 و نیم میلیون یورو. اگر واقعا این قدر نبوده چرا بعد از 8 سال قرارداد کی روش را افشا نمی کنید؟ چرا جزئیات قرارداد ویلموتس را نمی گوئید؟ اگر برانکو سرمربی شود، رفتاری با او می کنند تا کی روش جدیدی درست شود. با ویلموتس هم جوری رفتار کردند که نماند. سوء مدیریت در فوتبال ما بیداد می کند.
 
مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: رئیس فدراسیون شان کشور و فوتبال ما را نمی داند و برای بستن قرارداد بلند می شود و می رود بلژیک. برای فسخ می رود کشور ثالث. مگر در کشور ما "وبا" آمده که مربیان نمی آیند. همه باید با سر به ایران بیایند. چون در استخدام ما هستند. وقتی کی روش رفت، گفتم که برانکو را بگذارید. مربی خوبی است اما کاری می کنند که او هم رفتارش را تغییر دهد.
 
نادر فریادشیران گفت: من با علی دایی زاویه داشتم و او حتی 2 سال ما را به زندان محکوم کرد. اما حالا که کشور ما با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، چرا دایی را سرمربی انتخاب نکنیم. چرا گل محمدی را نمی گذارید؟ اینها کمتر از خارجی ها هستند؟ مگر تاج نگفته بود که قرارداد با کی روش درسی شد تا در بستن قرارداد با ویلموتس دقت کنیم؛ الان چه شد؟ تاج می گوید که می خواهم فوتبالی ها بیایند در فدراسیون. خودش از جمله کسانی است که فوتبالی نیست. او فقط برای خودش رزومه درست کرده است. تاج، اسلامیان و ساکت چه چیزی از فوتبال می خواهند؟ آنها خودشان را به فوتبال چسباندند. در این شرایط بد اقتصادی متاسفانه فقط پول هدر دادیم. اینها که از جیب پول نمی دهند. انتخاب های غلط ما و آوردن غیرفوتبالی ها باعث سوء مدیریت می شود.
 
وی افزود: رویانیان یک زمانی مدیرعامل پرسپولیس شد. او و فتح الله زاده با پرداخت های نجومی قیمت بازیکنان را بالا بردند. هزینه ی تیم های فوتبال اگر با 10 میلیارد جمع می شد، زمان این دو مدیر به 30 میلیارد رسید. رویانیان به بازیکنان پرسپولیس ماشین "پورش" داده بود. می گفت اگر داشته باشم به آنها هواپیما می دهم. این تفکر باعث شد تا فوتبال ما به این روز بیافتد. اگر او یک میلیون از جیبش می داد، می دانست به آنها دوچرخه هم نباید می داد. هربازیکنی باید براساس شایستگی اش پول بگیرد. برانکو در "رنک" مربیان کرواسی هفتم است. اگر به دیناموزاگرب برود، نهایت رقمی که به او پرداخت می کنند 200 هزار دلار خواهد بود. اما او گفته مثل کی روش و ویلموتس قرارداد می خواهم. اولین بار رسانه های بلژیکی گفتند که ویلموتس سرمربی ایران شده و بازهم برای اولین بار آنها خبر فسخ او را دادند. اما چون همه ی ما و مردم ایران غریبه هستند، فدراسیون به ما نمی گوید. 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.