منافع ملی را فدای اختلافات داخلی نکنیم

اولیایی در گفتگو با راسخون: برانکو نه، مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب کنیم/قلعه نویی و دایی توانایی سرمربی شدن دارند

مدیرعامل سابق استقلال با بیان اینکه قلعه نویی و علی دایی توانایی هدایت تیم ملی را دارند، گفت: منافع ملی را فدای اختلافات داخلی نکنیم چون در این صورت تیم ملی ضرر می کند.
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
اولیایی در گفتگو با راسخون: برانکو نه، مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب کنیم/قلعه نویی و دایی توانایی سرمربی شدن دارند
سید کاظم اولیایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به قرارداد سنگین فدراسیون فوتبال با ویلموتس و جدایی این مربی بعد از تنها 6 ماه اظهار داشت: فدراسیون فوتبال مسئول انتخاب سرمربی تیم ملی است البته با مشورت دولت. جمیع هم اندیشی ها به اینجا رسید که ویلموتس به درد تیم ملی می خورد. چون در جریان ریز قرارداد هم نیستم نمی توانم نظری بدهم. با این شایعاتی که در فضای مجازی اتفاق افتاده و حرف نماینده ی مجلسی که کارش را رها کرده و دنبال گفتن رقم بزرگ است، نمی توان اظهار نظر کرد. وقتی تاج به عنوان رئیس فدراسیون این رقم را رد کرده نمی شود قضاوت کرد.
 
وی افزود: رئیس فدراسیون مطلع ترین آدم در قرارداد با ویلموتس است چون زیر قرارداد را امضاء کرده است. نمی شود که در مورد یک قرارداد بین المللی روی شایعات نظر داد. نمی دانم این چه هجمه و جویست که علیه تیم ملی راه افتاده است. آیا به نفع ایران است که تیم ملی اش این طور آشفته شود؟ چرا باید یک نماینده ی مجلس این طور در مورد تیم ملی نظر دهد؟ چه نخصصی در ورزش دارد؟ اگر عضو کمیسیون ورزش مجلس است، مگر یک سال قبل طرح تحقیق و تفحص مجلس از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اجرا نبود؟ پس چرا اجرا نشد؟ 15 سال قبل چرا بحث خصوصی سازی وقتی کلید خورد هنوز اجرایی نشده است؟ نماینده ی مجلس باید این مسائل ورزش را پیگیری کند.
 
مدیرعامل سابق استقلال تصریح کرد: باشگاه های ما با قوانین 70 سال قبل اداره می شوند. طرح جامع باشگاه داری در همین کمیسیون تصویب شده است. چرا جواب تحقیق و تفحص از دو باشگاه سرخابی را هنوز نداده اند؟ این که کار خود را رها کنیم و به مسئولان دیگر حوزه ها حمله کنیم، کار شایسته ای نیست. حرف فدراسیون برای ما ملاک است. نمی توانم قبول کنم که او در تلویزیون دروغ می گوید.
 
کاظم اولیایی گفت: فوتبال یعنی همین. مربی اگر خوب بود، می ماند و نبود می رود. مگر اولین بار است که چنین ماجرایی رخ می دهد. مملکت ما دچار تحریم ظالمانه ی آمریکاست و نمی توانیم پول پرداخت کنیم. اینجا بود که ویلموتس بهانه جویی و قراردادش را فسخ کرد. مشکل پروپئیچ هنوز با استقلال حل نشده است. فیفا قرار بود پول او را بدهد. خوب این نتیجه ی تحریم هاست. همه ی ما می گوئیم سطح ملی ما بالاست و باید مربی خارجی بیاوریم تا به جام جهانی برویم. حداقل از این راه 10، 12 میلیارد پول برای ما بیاورد. کی روش را چه کسی به ایران آورد؟ افکار عمومی.
 
وی خاطرنشان کرد: معتقدم در این شرایط باید از فسخ ویلموتس استقبال کرد و روی آورد به مربی ایرانی. با توجه به این شرایط باید از مربیان وطنی سود برد. هم قلعه نویی را داریم و هم علی دایی. ولی به خاطر اینکه کسی رنگی فکرنکند و شائبه ی رنگی ایجاد نشود، حسین فرکی را انتخاب کنیم. کسی که هم تجربه ی کار در سطح ملی را دارد و هم باشگاهی. وحید هاشمیان هم اصول مربیگری را بلد است و در سطح بالایی آموزش دیده است. او به عنوان مربی بماند. همه باید کمک کنیم تا انشالله به جام جهانی برویم.
 
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال ادامه داد: متاسفانه عده ای از هر طرف تیم ملی را مورد تاخت و تاز قرار می دهند. منافع ملی را فدای اختلافات داخلی نکنیم. به شخصه معتقدم که مربی ایرانی را باید انتخاب کنیم. مشکلی در قرارداد فدراسیون با ویلموتس نمی بینم. آن زمان وزیر و همه می خواستند و مشکلی با قرارداد نداشتند. محرمانه بودن قرارداد هم قانونی بوده است. ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا مسئولیت کوچکی گرفتیم، فقط 4 برگه از ما تعهد گرفتند که اطلاعات محرمانه است. حرف تاج به عنوان رئیس فدراسیون برای من ارجحیت دارد. خودش هم گفت که هر نهاد نظارتی بخواهد قرارداد را نشان می دهیم.
 
کاظم اولیایی گفت: وزیر ورزش به عنوان نماینده ی دولت در کوچکترین و ریز مسائل قرارداد بوده و اظهار نظر است. فکر می کنم از وقتی حق پخش فوتبال جدی شده است و فدراسیون به دنبال واگذاری آن به یک شرکت است، عده ای دنبال حمله ی شدید هستند. اصل قصه درآمد فوتبال است که باعث شده این روزها همه بیشتر از قبل به فدراسیون حمله کنند. مگر الان قرارداد بسته شده است؟ چرا حالا به فکر قرارداد افتاده اند؟ ما به قیمت روز با ویلموتس قرارداد بسته ایم و در اروپا قیمتش همین است. حالا اگر در کشور ما دلار از 4200 به 13 هزار تومان رسیده است، این دیگر مشکل او نیست. اگر می خواهیم مربی در حد ویلموتس بیاوریم، قیمتش این قدر می شود. هر جنسی در بازار یک قیمتی دارد. آنها که قیمت خودشان را با تورم کشور ما پیش بینی نمی کنند. حرفم با فدراسیون فوتبال این است که اولا که در تهیه ی دلار مشکل داریم. تازه اگر تهیه هم بکنیم، وقتی نمی توانیم به خاطر تحریم های ظالمانه پرداخت کنیم، چرا از مربی ایرانی استفاده نکنیم؟


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.