کی روش حریم خود را نمی داند

درخشان در گفتگو با راسخون: تیم ملی تا نیمه نهایی حریف سختی ندارد

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه شاگردان کی روش تا نیمه نهایی حریف سختی ندارند، معتقد است که وقتی تیم ملی می خواهد قهرمانی آسیا را به دست آورد، فرقی نمی کند با چه تیمی روبرو شود.
شنبه، 29 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
درخشان در گفتگو با راسخون: تیم ملی تا نیمه نهایی حریف سختی ندارد
پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه شاگردان کی روش تا نیمه نهایی حریف سختی ندارند، معتقد است که وقتی تیم ملی می خواهد قهرمانی آسیا را به دست آورد، فرقی نمی کند با چه تیمی روبرو شود.
 
حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در مرحله ی گروهی جام ملت های آسیا اظهار داشت: کی روش در 3 بازی گروهی 3 روش متفاوتی در پیش گرفت و سعی داشت عملکرد تیم را در شرایط مختلف محک بزند. این تفکر خوب و جالبی بود و تا حدودی هم کادر فنی تیم ملی توانست به اهدافی که تعیین کرده بود، برسد. حالا وقتی می خواهیم در شرایط متفاوت قرار بگیریم، می توانیم از عهده کار برآییم.
 
وی افزود: در بازی با یمن، کی روش می خواست تیم بیشتر در فاز هجومی کار کند. دیدید که از همان ابتدا هم فشار را بیشتر کردیم و به گل رسیدیم. کادر فنی می دانست که ضعیف ترین تیم گروه، یمن است و سعی کردند طوری بازی را طراحی کنند تا به اهداف هجومی بیشتر اشراف پیدا کنند. در این بازی واقعا کارهای ترکیبی، سرعتی و از خودگذشتگی هافبک های هجومی و مهاجمان خیلی خوب بود و چشم نواز بازی کردیم و در بحث نتیجه گیری هم عملکرد تیم عالی بود.
 
پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: ما مقابل ویتنام اما کار را طوری آغازکردیم که با پرس بالا همراه نبود. می دانستیم که این حریف در حرکات سرعتی خوب عمل می کند و انتقال توپشان خوب است. آنها بسته بازی می کردند و موقع توپ گیری هم فضا نمی دادند. از وقتی تیم ما به کناره ها رفت، دیدید که با ارسال به گل رسیدیم و این نقطه عطفی شد تا حریف از لاک دفاعی بیرون بیاید. البته آنها در نیمه ی دوم تغییرات زیادی داشتند و بهتر بازی کردند. ما در نیمه ی دوم با کار انفرادی آزمون مقابل ویتنام گل زدیم. این بازی تفکر کادر فنی این بود تا ضمن 6 امتیازی شدن، بیشتر روی حفظ توپ و فضا ندادن به حریف کار کنیم و به خوبی توانستند بچه ها از این آزمون هم سربلند بیرون بیایند.
 
درخشان در خصوص بازی با عراق گفت: هرچه که جلوتر می رویم، بازی ها برای ما سخت تر می شود. عراقی ها هم مثل ما 6 امتیازی بودند و آمده بودند تا سرگروه شوند و ایران را شکست دهند. آنها تیم خیلی خوب و فیزیکی نشان دادند. هدفشان این بود تا با ارسال های بلند پشت خط دفاع ما مهاجمان خود را صاحب موقعیت کنند. این حربه ی آنها در برخی مواقع جواب داد اما هافبک های دفاعی ما به خوبی توپ های دوم را صاحب می شدند.
 
وی ادامه داد: عراقی ها تیم دگرگون شده و جوانی دارند که خیلی خوب بازی کردند. در تمام نقاط زمین حاضر بودند و اجازه بازیسازی به بازیکنان ما نمی دادند. در یکی دو صحنه از جمله ضربه ی سری که آزمون با ارسال خوب امیری به بیرون زد یا توچی که در اواخر نیمه ی اول نصیب جهانبخش شد، می توانستیم به عراق گل بزنیم. در نیمه ی دوم اما دو تیم دست از احتیاط برداشتند و سعی کردند با آوردن هافبک های هجومی گل بزنند. بیرانوند در یکی دوصحنه خیلی خوب عمل کرد و مانع گلزنی مهاجمان حریف شد. در کل در این بازی زور دو تیم به هم نرسید و مساوی عادلانه بود. البته ما با مساوی هم سرگروه می شدیم و چیزی از دست ندادیم ولی عراقی ها هم به سماوی راضی بودند.
درخشان در گفتگو با راسخون: تیم ملی تا نیمه نهایی حریف سختی ندارد 
پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: سرگروهی ایران باعث شد، تیم ما تا نیمه نهایی حریف سختی نداشته باشد. بازی کردن با تیم های سطح پائین تر تا نیمه نهایی، به تیم ما هم سروشکل می دهد و تا آن موقع کادر فنی می دانند دقیقا با چه سیستم و شیوه ای بازی خواهند کرد. شرایط برای تیم ما تا نیمه نهایی طوری رقم خورده که تیم تا به بازی های سخت خود برسد، بازیکنان هماهنگی بیشتری با هم رسیدند و می دانند که چطور باید بازی کنند.
 
درخشان در خصوص رویارویی ایران در مرحله ی اول حذفی جام ملت ها با عمان گفت: عمان در دور گروهی نشان داد تیم خوبی دارد اما آنها تجربه ی لازم را نداشتند تا نسبت به عملکردی که در زمین نشان دادند، نتیجه بگیرند. شاخصه ی اصلی این تیم دوندگی، جنگندگی و پرس است و قطعا کادر فنی آنالیز دقیقی از این حریف خواهد داشت اما آنچه مسلم است، تیم ایران هم از لحاظ فردی، هم تیمی و هم سوابق قدرتمندتر از حریف است و برتری دارد. البته حالا که آنها تا این مرحله آمده اند، نمی خواهند به راحیت بازنده باشند. ما تیم یکدستی داریم و می توانیم آنها را به راحتی ببریم. وقتی هدف تیم ما قهرمانی در آسیاست، فرقی نمی کند با چه حریفی روبرو شویم ولی آنچه مشخص است، تیم ما تا نیمه نهایی حریف سختی ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد: نتایجی که در دور گروهی برای برخی تیم ها مثل استرالیا رقم خورد و به اردن باخت، یا ژاپن و کره به سختی در بازی اول پیروز شدند، اتفاقی بود. این تیم ها اصالت و ریشه دارند و صاحب سبک هستند. شاید شروع خوبی نداشتند اما یقین بدانید که هیچ وقت از جمع مدعیان خارج نمی شوند. دیدید که رفته رفته روند آنها هم بهتر شد. تیم های کره، ژاپن، استرالیا، عربستان و ایران مدعیان اصلی هستند.
 
پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص حمله ی دوباره کی روش به فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش گفت: نمی دانم واقعا الان موقع این حرفهاست یا نه. سرمربی وظیفه دارد به مسئولیتی که برعهده اش است، عمل کند. این صحبت ها علیه سازمانی که تحت قراردادش هست، درست نیست. این صحبت ها به شخصیت خود کی روش برمی گردد و او باید بداند که از حریم خود عبور نکند. سرمربی تیم ملی نباید مدام در مورد باشگاه و مربیان باشگاهی نظر بدهد. این اصلا برای فوتبال ما هم خوب نیست. در این شرایط باید فدراسیون چاره ای بیاندیشد و اجازه ندهد کی روش بیش از این به ارکان فوتبال بتازد.
 
گفتگو از سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.