درخشان در گفتگو با راسخون:

خاطیان را مجبور کنند، پول ویلموتس را از جیب بدهند/پرسپولیس با پوکر قهرمانی فاصله دارد

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه نباید بازیکنان این تیم خود را از پیش قهرمان بدانند و این تفکر اشتباه است، گفت: مسئولان قضایی کشور و فدراسیون باید خاطیان قرارداد ویلموتس را مجبور کنند تا پول را از جیب شخصی بدهند.
شنبه، 31 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
خاطیان را مجبور کنند، پول ویلموتس را از جیب بدهند/پرسپولیس با پوکر قهرمانی فاصله دارد
حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به تصمیم بربرگزاری ادامه ی لیگ نوزدهم، اظهار داشت: این تصمیم جمع بندی خوبی بود که مسئولان فوتبال ما به آن رسیده اند. همان طور که می بینید خیلی از کشورهای دنیا هم با این ویروس درگیری شدیدتری نسبت به ایران داشتند اما لیگشان دوباره آغاز شده و در حال برگزاری هستند. آنها با شرایط خاص و ویژه و فاصله گذاری هایی که داشته اند، تا الان موفق بوده اند. اگر ما بتوانیم از آنها الگوبرداری درستی بکنیم، فکر نمی کنم در برگزاری لیگ هیچ مشکل خاصی داشته باشیم. امیدوارم که در این زمینه تلاش های لازم بشود و با یک رویه ی درست و اصولی لیگ را به انجام برسانیم.
 
وی افزود: در شرایط فعلی فراموش نکنید که کار کادر پزشکی تیم ها چقدر اهمیت دارد و چند برابر شده است. واقعا کارشان سخت تر شده است و باید از بازیکنان و اعضای تیمشان مراقبت کنند. باید مرتب تست هایی که طبق پروتکل های اعلامی قرار شده از نفرات و اعضای خودشان بگیرند را به درستی انجام دهند. این کارها هم هزینه بر است و هم مشکل. مسئولیتشان در شرایط عادی هم زیاد بود و با شرایط کنونی بیشتر و مهمتر از قبل شده است. باید تمام تلاش خود را بکنند تا قطار لیگ به حرکت در بیاید. انشالله لیگ هم خوب برگزار شود و هم اینکه جان کسی به خطر نیفتد.
 
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: اگر در جامعه می بینیم فاصله گذاری اجتماعی و برخی ملاحظات به درستی رعایت نمی شود، نباید آن را به فوتبال تعمیم داد. به دلیل مشکلات اقتصادی و فشار مالی ای که مردم دارند، مجبورند فعالیت کنند و طبیعی است که در این شرایط شاید آن طور که باید فاصله ها و موارد بهداشتی رعایت نشود. اما وقتی در استادیوم ها هیچ تماشاگری نیست و فضا به اندازه ی کافی برای رعایت مسائل بهداشتی وجود دارد، دیگر این نگرانی عدم رعایت فاصله ها و مسائل بهداشتی نیست. حتی در تمرینات هم به دلیل فضای زیادی که تیم ها دارند، می توانند بدون هیچ مشکلی فعالیت کنند. به نظرم وقتی بازی ها بدون تماشاگر برگزار می شود، کنترل کردن اوضاع خیلی راحت تر از جامعه است که مردم مجبور به فعالیت هستند.
 
حمید درخشان با بیان اینکه برخی فوتبالیست ها در حالت عادی موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند و آن وقت انتظار دارند که لیگ تعطیل شود، گفت: فوتبالیست در وهله ی اول باید بداند که حرفه و شغلش بازی کردن است و باید بیشتر از من و شما از خودش مراقبت کند. او از راه فوتبال ارتزاق می کند و از این طریق پول در می آورد. اگر این مسائل را رعایت نکنند و خدای ناکرده دچار مشکل بشوند، خودشان از گردونه خارج می شوند و قراردادشان به خطر می افتد. فوتبالیست حرفه ای باید رفتار حرفه ای را در شرایط مختلف یاد بگیرد. باید فوتبالیست های ما یاد بگیرند که زندگی حرفه ای یکسری مقررات و ملاحظات دارد. آنها نمی توانند مثل افراد عادی زندگی کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: تعجب می کنم، کسانی از تعطیل شدن لیگ به دلیل کرونا حرف می زنند که رعایت نمی کنند. متاسفانه تیم هایی هم دنبالشان را گرفته اند که باید لیگ لغو شود. وقتی می بینند دستشان به جام نمی رسد، این بهانه ها را می آورند. اگر تراکتور با این اختلاف صدرنشین بود، بازهم زنوزی حرف از تعطیلی لیگ می زد؟ مطمئن باشید کسی دغدغه ی سلامتی ندارد و هرکس این طور حرف می زند، روراست رفتار نمی کند و هر باشگاهی هم به خاطر منافع خودش این طور صحبت می کند. ما باید یاد بگیریم که تابع قانون باشیم. مرجعی مثل فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ وقتی وجود دارد و تصمیم به برگزاری ادامه ی لیگ گرفته، باید همه تمکین کنند.
 
پیشکسوت پرسپولیس در خصوص تهدید برخی تیم ها از جمله تراکتور مبنی بر انصراف از لیگ، افزود: فدراسیون و سازمان لیگ بای با قدرت تصمیماتی که می گیرد را عملی کند و اجازه ندهد باشگاه ها در کارشان دخالت کنند. نباید این طور شود که هر باشگاهی یک حرفی بزند. هر وقت دلش خواست بگوید بازی می کنم و نخواست زیر میز بزند. تصمیم گیرنده فدراسیون فوتبال است و نباید زیر بار حرف زور برود. فدراسیون باید نماینده های خود را به ای اف سی معرفی کند. باید قهرمان و سقوط کننده ها را اعلام کند. هر تصمیمی غیر از برگزار کردن لیگ، شائبه می آورد و اعتراض می کنند. فدراسیون راهی جز برگزاری لیگ ندارد و باید تابع قانون ای اف سی باشد. حالا اینکه بعضی تیم ها وقتی می بینند حتی سهمیه ی شان ممکن است به خطر بیافتد، دنبال بهانه تراشی هستند. اینکه با آن همه هزینه نتوانستند قهرمان شوند و سهمیه بگیرند، باید اشکالاتش را در جای دیگری پیدا کنند.
 
حمید درخشان با بیان اینکه پرسپولیسی ها نباید خود را از پیش قهرمان بدانند، گفت: اگر تفکر بازیکنان روی این مبنا باشد که چون 10 امتیاز اختلاف دارند و راحت قهرمان می شوند، اشتباه است. اصلا نباید از الان خود را قهرمان بدانند. سالها قبل این تجربه را داشتم که ما حتی 13 امتیاز از تیمی عقب بودیم اما جبران کردیم و قهرمان شدیم. پرسپولیسی ها هم باید بدانند که با قهرمانی فاصله ی زیادی دارد و باید تلاش بیشتری کنند تا به هدف برسند. آنها اگر 5 بازی اول را برنده شوند، با خیال راحت ادامه خواهند داد و کسی نمی تواند جبران کند.
 
وی خاطرنشان کرد: یحیی گل محمدی تجربه ی خوبی دارد و هم بازیکنان پرسپولیس بازیکنان کارکشته و میدان دیده ای در اختیار دارد که می دانند در این شرایط چطور باید ادامه دهند و خود را از پیش برنده ندانند. امیدوارم با کمک هیات مدیره ی باشگاه همه ی امکانات در اختیار یحیی قرار بگیرد و او راحت تر بتواند کار تیم را پیش ببرد و با تمرکز بیشتر کار کند.
 
پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص بازگشت کفاشیان به فدراسیون فوتبال افزود: نمی دانم واقعا چه بگویم. هر طور فکر می کنم چطور ممکن است بار دیگر کفاشیان به فدراسیون برگردد، اتفاق جالبی نیست. بیشتر مشکلاتی که فوتبال امروزه با آن دست و پنجه نرم می کند، به دوران مدیریت کفاشیان برمی گردد.
 
حمید درخشان با اشاره به قرارداد سنگین ویلموتس گفت: آقایانی که این قرارداد وحشتناک را بسته اند باید جوابگو باشند. مگر می شود چنین قراردادی بسته شود که فوتبال ما را گرفتار چنین معضل و جریمه ی وحشتناکی کند؟ اگر یک بار مسئولان قضایی فوتبال و کشور خاطیان چنین قراردادهایی را مجبور کنند که جریمه و مبلغ را از جیبشان پرداخت کنند، دیگر کسی جرات نمی کند پای چنین قراردادهایی را امضاء کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.