هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال/

مطهری دبل کرد، دربی نود و دوم مساوی شد/فرار یحیی از شکست با تعویض های طلایی

نود و دومین دربی پایتخت در حالی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید که امیرارسلان مطهری در اولین تجربه ی حضور در این دیدار بزرگ، با زدن 2 گل دبل کرد و گل محمدی نیز با تعویض های طلایی خود از شکست گریخت.
پنجشنبه، 17 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مطهری دبل کرد، دربی نود و دوم مساوی شد/فرار یحیی از شکست با تعویض های طلایی
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، روز دوم هفته ی نوزدهم لیگ برتر فوتبال امروز با یک دیدار حساس پیگیری شد که طی آن پرسپولیس و استقلال در نود و دومین شهرآورد پایتخت ساعت 15:30 به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.
 
ارسلان مطهری در اولین تجربه ی حضور در دربی پایتخت توانست دقایق (24و 52) برای استقلال دبل کند و علی علیپور در دقیقه (29) و رسن (88) نیز برای پرسپولیس گل زدند.
 
 
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، محمد انصاری(57-محمد نادری)، کمال کامیابی‌نیا(57-بشار رسن)، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، علی علیپور و کریستین اوساگوآنا(70-استوکس)
سرمربی: یحیی گل محمدی
 
ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، مسعود ریگی، فرشید باقری، علی کریمی، مهدی قائدی(76-آرش رضاوند) و امیرارسلان مطهری
سرمربی: فرهاد مجیدی
 
اخطار: علی علیپور و اوساگونا از پرسپولیس
 
شرح نیمه اول:

در نیمه ی اول دو تیم در دقایق ابتدایی همدیگر را بیشتر محک زدند و توپ بیشتر در میانه ی میدان در گردش بود. استقلالی ها با توپ های بلند سعی داشتند فضاهای خالی پشت مدافعان پرسپولیس را برای مهاجمان خود مهیا کنند که در چند صحنه سید جلال حسینی مانع ایجاد موقعیت برای حریف شد.
اولین موقعیت خطرناک برای پرسپولیس دقیقه 15 به دست آمد که پاس به جلوی وحید امیری را علی علیپور نتوانست تبدیل به گل کند و مدافعان استقلال این توپ را دفع کردند.
 
دقیقه (24) استقلال روی یک ارسال موقعیت ایجاد کرد که ضربه ی سر اشتباه انصاری پس از برخورد به تیر دروازه، در ریباند به فرشید باقری رسید. او شوت زد که در میانه ی راه ارسلان مطهری با بغل پا اولین گل بازی را به ثمر رساند.
 
دقیقه 26 بازهم استقلال می توانست به گل برسد که مهدی قائدی پس از حرکت تکنیکی و جا گذاشتن مدافعان حریف، شوت زد و توپ او به بیرون رفت.
 
در ادامه پرسپولیس نبض کار را در دست گرفت و روی حرکت اوساگونا و پاس به جلوی این بازیکن، علی علیپور دقیقه (29) گل تساوی قرمزها را به ثمر رساند تا کار یک بر یک شود.
 
دقیقه 40 روی سانتر وریا غفوری، مطهری می توانست گل دوم خود و استقلال را به ثمر برساند که این فرصت مناسب را با ضربه ی سر از دست داد.
استقلال می توانست برنده راهی رختکن شود. حرکت زیبای مهدی قائدی و شوت این بازیکن از پشت محوطه ی جریمه با واکنش عالی بیرانوند همراه شد و توپ به اوت رفت تا در نهایت دو تیم با تساوی یک بر یک راهی رختکن شوند.
 مطهری دبل کرد، دربی نود و دوم مساوی شد/فرار یحیی از شکست با تعویض های طلایی
شرح نیمه دوم:

دو تیم بدون تعویض این نیمه را آغاز کردند. مهمترین موقعیت بازی در این نیمه توسط استقلال ایجاد شد که ضربه ی سر ارسلان مطهری به بیرون رفت.
آبی ها که نبض کار را در دست گرفته بودند، بالاخره دقیقه (52) به گل دوم رسیدند. حرکت استثنایی مهدی قائدی و دریبل همزمان کامیابی نیا و شیری، توپ را روی زمین در دهانه ی دروازه ی بیرانوند فرستاد که امیرارسلان مطهری این موقعیت عالی را به گل دوم خود و آبی ها تبدیل کرد.

یحیی گل محمدی برای رهایی از شکست خیلی زود دست به دو تعویض زد و رسن و محمد نادری را به جای کامیابی نیا و انصاری به زمین فرستاد. آبی ها برای حفظ نتیجه کمی عقب نشینی کرده اند و چشم به ضد حملات و سرعت قائدی دوخته اند.
 
دقیقه 64 ضربه ی ازاد احمد نورالهی را سید حسین حسینی ناقص مهار کرد و در ریباند توپ به اوساگونا رسید که بازهم حسینی مانع گلزنی پرسپولیس شد.
 
دقیقه 65 حرکت شیری با تکل ریگی به کرنر رفت که پرسپولیسی ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما تصاویر آهسته نشان داد که تصمیم داور درست بود.
بیشتر دقایق بازی توپ در اختیار پرسپولیسی هاست اما آنها از رسیدن به دروازه ی آبی ها ناکام هستند و اکثر موقعیت های نصف و نیمه هم با دخالت مدافع حریف دفع می شود.

دقیقه 78 ارسال مهدی ترابی از روی ضربه ی آزاد به شکلی خطرناک از کنار دروازه ی حسینی به بیرون رفت تا آه و حسرت یحیی بلند شود.

حملات پرسپولیس روی دروازه ی استقلال زهردار نیست و اکثر توپ ها تا پشت محوطه ی جریمه با دفاع مدافعان حریف روبرو می شود.

شوت پشت محوطه ی جریمه ی احمد نورالهی دردقیقه 87 کم جان بود و از کنار دروازه به بیرون رفت.
 
دقیقه (88) بالاخره پرسپولیس به گل تساوی رسید. شوت استوکس با دفع ناقص حسینی در دهانه ی دروازه به بشار رسن رسید که این بازیکن عراقی گل دوم قرمزها را به ثمر رساند.
 
دقیقه 91 داور پشت محوطه ی جریمه به نفع پرسپولیس اعلام خطا کرد. پشت این ضربه استوکس ایستاد و ضربه ی زیبای این بازیکن ایرلندی با فاصله ی کمی از کنار دروازه ی حسینی به بیرون رفت.
 
دقیقه 93 ارسال رضاوند از پشت محوطه ی جریمه پرسپولیس با ضربه ی سر بازیکنان استقلال همراه شد که بیرانوند توپ را به آغوش کشید و داور نیز سوت پایان بازی را با تساوی 2 بر 2 اعلام کرد.
 مطهری دبل کرد، دربی نود و دوم مساوی شد/فرار یحیی از شکست با تعویض های طلایی
پرسپولیس با دومین تساوی فصل خود 41 امتیازی شد و همچنان در صدر است.
 
استقلال با ششمین تساوی فصل خود 33 امتیازی شد و موقتا به رده سوم جدول صعود کرد.
 
در دیگر بازی امروز تیم رده دومی سپاهان ساعت 16 در مسجد سلیمان میهمان نفت این شهر بود که در پایان به تساوی بدون گل رسیدند.
 
سپاهان با نهمین تساوی فصل خود 36 امتیازی شد و نتوانست فاصله ی خود را با پرسپولیس صدرنشین کم کند.
 
شاگردان مهدی تارتار نیز با مساوی شماره 12 فصل، 27 امتیازی شدند و در رده هشتم باقی ماندند.
 
نتایج و برنامه کامل هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال:
 
چهارشنبه:

فولاد 2.......................شهر خودرو صفر
 
پنج شنبه:
 
پرسپولیس 2 ...................استقلال 2
 
نفت مسجد سلیمان صفر.......سپاهان صفر
 
جمعه:
 
ماشین سازی....................پیکان، ساعت 15
 
سایپا.............................پارس جنوبی، ساعت 15:30
 
شاهین بوشهر...................نساجی مازندران، ساعت 16
 
ذوب آهن........................صنعت نفت آبادان، ساعت 16
 
گل گهرسیرجان.................تراکتور، ساعت 16:50


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.