شرطه عراق نمی تواند برای آبی ها دردسرساز شود

قربانی در گفتگو با راسخون: حسرت شکست پرسپولیس در دل استقلالی ها ماند/گل زشتی در دربی خوردیم

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه وقتی دقایق آخر برد را از دست می دهید، حسرت پیروزی در دل همه به خصوص بازیکنان می ماند، گفت: گل زشتی خوردیم و اگر آبی ها کمی تمرکز داشتند، دربی را می بردند.
يکشنبه، 20 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
قربانی در گفتگو با راسخون: حسرت شکست پرسپولیس در دل استقلالی ها ماند/گل زشتی در دربی خوردیم
پیروز قربانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی نود و دوم اظهار داشت: دربی خیلی جذاب و دیدنی بود و وقتی شاهد 4گل از سوی دو تیم بودیم، یعنی اینکه از لحاظ موقعیت سازی هم موفق عمل کردند. به نظرم استقلال می توانست بازی را برنده شود اما گل زشتی خورد و نباید این طور دروازه شان باز می شد. اگر کمی تمرکز داشتند و دقایق آخر بیشتر بازی را کنترل می کردند به راحتی می توانست با دست پر خارج شوند.
 
وی افزود: در شرایط بازی قرار گرفتن آن هم در دربی البته خیلی کار دشوار می شود. پرسپولیس تیم بزرگ و خوبی است و صدرنشینی لیگ را در اختیار دارد. کمی تمرکز بیشتر می توانست به استقلال کمک کند تا نتیجه را بگیرد. روند کلی بازی را اگر بخواهیم در نظر بگیریم، خوب بازی کردند. در موقعیت سازی خوب عمل کرد. از داشته های خود به خوبی بهره برد. خستگی استقلال را هم در نظر بگیرید. نیمکت استقلال از لحاظ مهره با پرسپولیس قابل قیاس نیست و دست فرهاد مجیدی بسته بود.
 
پیشکسوت استقلال تصریح کرد: دست گل محمدی نسبت به مجیدی بازتر بود برای تغییر سیستم و تعویض کردن. استقلال اما در دربی خیلی زحمت کشید و خوب هم بازی کرد. حیف شد که دقایق آخر نتیجه مساوی شد. وقتی دقایق آخر برد را از دست می دهید، حسرتش به دل همه می ماند. اول هم در دل بازیکنان استقلال. از بازیکنان این تیم تشکر می کنم که خیلی زحمت کشیدند اما نشد.
 
پیروز قربانی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید غیبت دیاباته به سود استقلال رقم خورد و جانشینش(ارسلان مطهری) 2 گل زد، گفت: در شرایط بازی باید قرار بگیرید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. قبل از بازی هم گفتم که مطهری می تواند به خوبی جای دیاباته را پر کند. چون در چند بازی است گل زده و روی فرم است. بازیکن کمی نیست. خدا را شکر مقابل پرسپولیس خوب بود و دبل کرد. باید دید که دیاباته اگر بود، شرایط و سیستم بازی چطور پیش می رفت. نمی شود گفت به نفع یا ضرر استقلال بود. ولی مطهری وظیفه ی خود را به خوبی انجام داد. نشان داد که بازیکن قابل اتکا و بزرگی است.
 
وی با اشاره به عملکرد مهدی قائدی خاطرنشان کرد: وقتی عملکرد قائدی را در استقلال می بینم، حسرت می خورم که چرا در تیم ملی امید از او خوب استفاده نشد. حتی از شاهین طاهرخانی. برای استیلی خیلی ارزش قائلم و او یکی از قهرمان های دوران کودکی من بوده ولی حیف بود که از این داشته های خوب خود مثل عارف غلامی، طاهرخانی، قائدی و خیلی ها نتوانستیم در تیم ملی امید به خوبی استفاده کنیم. قائدی می توانست در تیم ملی امید"مسی" ایران باشد. خدا را شکر در یک سال اخیر سبک زندگی خودش را تغییر داده است و کاملا حرفه ای شده است. این را در عملکرد او می توانیم ببینیم. باید بازهم از استراماچونی علی رغم اختلاف سلیقه ای که با او دارم، تشکر کنیم که نشان داد چطور می شود از مهدی قائدی به خوبی استفاده کرد.
 
پیشکسوت استقلال افزود: قائدی در سن 20، 21 سالگی توانست سبک زندگی خود را تغییر دهد و ازدواج کند. این بچه می تواند سال های سال برای فوتبال ایران و استقلال بدرخشد. ازدواج کردن او در این سن واقعا خیلی به او کمک کرد. او باید همان حرفه ای گری خود را ادامه دهد. وقتی ورزشکار بتواند حرفه ای زندگی کند، می تواند پیشرفت کند.
 
پیروز قربانی با بیان اینکه تساوی بیشتر به سود پرسپولیس بود تا استقلال، گفت: با همه ی این اوصاف استقلال یک تیم قابل احترام است. تیمی که بعد از آن همه بحران و از دست دادن مربی و اتفاقات حاشیه ای پی در پی، توانست خود را جمع و جور کند و این طور خوب فوتبال بازی کند، قابل احترام است. امیدوارم ادامه ی فصل هم تیم بتواند به خوبی این راه را برود و نتیجه بگیرد. صددرصد استقلال در مسیر قهرمانی است و یکی از مدعیان جدی. در ادامه ی راه امیدوارم این اتفاق بیافتد چون استقلال پتانسیل قهرمانی دارد.
 
وی در خصوص درگیری غلامپور و چشمی افزود: آقا بهزاد مثل پدر بازیکنان است و اگر اتفاق هم افتاد، بیشتر جنبه ی تذکر داشت. بازیکن در این شرایط تحت فشار است و وقتی هم دقیقه اخر گل می خوری، از کوره آدم در می رود. خودم هم که در دربی دقایق آخر گل می خوردیم اتفاقات زیادی در رختکن می افتاد اما همه به فکر موفقیت تیم بودیم. خوبی ای که استقلال دارد، همدلی و وفاق تیمی است که می تواند به این تیم در ادامه ی مسیر کمک کند.
 
قربانی در پایان با اشاره به دیدار استقلال و الشرطه ی عراق در لیگ قهرمانان آسیا گفت: شناختی از این تیم عراقی ندارم اما فکر نمی کنم رقیب جدی و خطرناکی برای استقلال باشد. اگر خستگی این تیم را اذیت نکند، استقلال به راحتی می تواند اولین برد مرحله ی گروهی را بگیرد. هرچند نباید فراموش کرد که اولین بازی در هر تورنمنتی دشوار و گرفتن امتیاز حیاتی است. امیدوارم که استقلال با 3 امتیاز برگردد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.