لیگ نوزدهم سطح پائینی دارد

پیروز قربانی در گفتگو با راسخون: استقلال و پرسپولیس زور بردن هم را ندارند/استقلال ضعف فنی دارد

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه این تیم از ضعف فنی رنج می برد، گفت: امیدوارم دربی نود جذاب باشد اما بعید می دانم چون نه استقلال و نه پرسپولیس زور بردن هم را ندارند.
شنبه، 30 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پیروز قربانی در گفتگو با راسخون: استقلال و پرسپولیس زور بردن هم را ندارند/استقلال ضعف فنی دارد
پیشکسوت استقلال با بیان اینکه این تیم از ضعف فنی رنج می برد، گفت: امیدوارم دربی نود جذاب باشد اما بعید می دانم چون نه استقلال و نه پرسپولیس زور بردن هم را ندارند.
 
پیروز قربانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون در خصوص نودمین دربی پایتخت، اظهار داشت: هم استقلال و هم پرسپولیس از لحاظ تاکتیکی ضعیف هستند. بازی هایی که از دو تیم دیدم، چیز خاصی نشان ندادند. با توجه به اینکه هر دو تیم از مربی خارجی سود می برند، باید انتظار تیم های باتاکتیک داشت اما هیچ کیفیتی از دو تیم مشاهده نکردیم. امیدوارم دربی بتواند فصل جدیدی برای دو تیم باشد که فوتبال خوب و باتاکتیکی شاهد باشیم که البته بعید م دانم.
 
وی افزود: در این 3 هفته ی گذشته استقلال در بعضی موارد خوب عمل می کند. در پرس خط هافبک و دوندگی اما طرح خاصی برای گلزنی ندارد. این تیم در چند بازی اخیر چند بار موقعیت گلی که حاصل کار تاکتیکی تیمی باشد، ایجاد کرده است؟ یا در پرسپولیس چند تا از این موقعیت ها دیدیم؟ واقعا یادم نمی آید از دو تیم یک موقعیت گل با کار تیمی دیده باشم. فوتبال بازی مربیان است. وقتی کسی فوتبال می بیند، در واقع تفکر مربیان را در حال تماشاست. بازیکن ابزار مربی است. از بازی تیم ها به افکار مربیان پی می برم. در این چند بازی چیزی از استقلال ندیدم که بگویم استراماچونی مثلا دنبال فلان تاکتیک یا فلان روش است. در استقلال هدف و برنامه ای ندیدم که وارد جزئیات شوم.
 
پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه چرا استقلال دقایق آخر بازی ها نتیجه را از دست می دهد؟ تصریح کرد: می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از ضعف بدنی که البته این مورد نیست. ولی به مسئله ی روحی روانی برمی گردد و تعویض های اشتباه. در بازی با فولاد تا زمانی که مهدی قائدی در زمین بود، حریف یک نفوذ نداشت اما از وقتی تعویض شد آنها حمله کردند و از همان منطقه گل مساوی را زدند. اینها مسئله ی فنی است. صحنه ی گلی که استقلال از نفت مسجد سلیمان خورد، کاملا مبتدیانه بود. دفاع تیمی که می خواهد در آسیا بازی کند، چرا باید این قدر عقب باشد. البته خروج حسینی هم اشتباه بود. اینها ضعف فنی است. برای تیمی مثل استقلال این جور گل خوردن بچگانه است.
 
پیروز قربانی گفت: دربی البته ربطی به مسائل جدول و شرایط دو تیم ندارد. امیدواریم بازی خوبی از کار دربیاید اما بعید می دانم. واقعا دو تیم تا اینجا چیزی برای گفتن نداشتند. لیگ امسال واقعا سطح پائینی دارد. شاید فقط پدیده و سپاهان تاحدودی بهتر از بقیه هستند. جالب است بعد از بازی همه ی مربیان می گویند ما بازی فوق العاده تاکتیکی انجام دادیم! چه تاکتیکی؟ وقتی با فوتبالهای اروپایی مقایسه می کنیم، می گویم اگر این فوتبال است پس ما در ایران چه چیزی بازی می کنیم. در این 3 هفته خیلی سطح پائینی از لیگ دیدیم.
 
وی با اشاره به درگذشت پسربچه ی 6 ساله در ورزشگاه آزادی، خاطرنشان کرد: متاسفانه جان آدم ها برای ما بی ارزش شده است. نمی دانیم که واقعا پدر و مادر این بچه چه می کشند. مسببان هم که آخر سر آزاد می شوند. مقصر اصلی پیمانکار است که ایمنی را رعایت نکرده است. آدم باید منصفانه قضاوت کند. همه چیز هم برعهده سازمان لیگ و فدراسیون نیست. یکسری آدم ها هستند که دور و بر فوتبالند و عشق عکس گرفتن و شهرت دارند ولی موقع انجام کار خبری از آنها نیست. فدراسیون کار خوبی برای استانداردسازی کرد و لیگ را با تاخیر برگزار کرد. هنوز هم داریم حسرت می خوریم که چرا بانوان به ورزشگاه نمی روند. خوب سازوکار را فراهم کنید. مگر بانوان نیمی از جامعه ما را تشکیل نمی دهند؟ فوتبال همه جای دنیا برای لذت است. محیط هایی خانواده ها می روند که بدتر از فوتبال است اما متاسفانه اقلیت در مورد اکثریت تصمیم سازی می کنند.
 
پیروز قربانی در پایان با اشاره به پیش بینی نتیجه دربی نود گفت: فکر می کنم بازی مساوی شود چون دو تیم زور بردن هم را ندارند. آن چیزی که دیدم تا اینجا می گویم. امیدوارم آن بازی های صفر صفر و کسل کننده نباشد و مردم حداقل از دیدن دربی لذت ببرند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.