علیرضا اکبرپور در گفتگو با راسخون:

مظاهری بهترین خرید آبی هاست/پرسپولیس و استقلال برای بردن دربی شانس برابر دارند

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه موفقیت محمود فکری متعلق به همه ی آبی هاست، گفت: دربی واقعا قابل پیش بینی نیست و شانس برد پرسپولیس و استقلال در این بازی برابر است.
چهارشنبه، 17 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مظاهری بهترین خرید آبی هاست/پرسپولیس و استقلال برای بردن دربی شانس برابر دارند
علیرضا اکبرپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پیروزی استقلال مقابل آلومینیوم اراک قبل از دربی پایتخت اظهار داشت: همیشه قبل از دربی بازی ها حساس است و معمولا بازیکنان سعی می کنند با احتیاط بازی کنند تا برای دربی آسیب نبینند یا محرومیتی نباشد. در این شرایط وقتی تمرکز بازیکنان روی دربی باشد، سخت است که تیم نتیجه بگیرد. خدا را شکر استقلال قبل از دربی توانست یک 3 امتیاز روحیه بخش بگیرد و صدرنشین اش را حفظ کند. اصلا فرقی نمی کند که مقابل چه تیمی بازی می کنید. همه ی تیم ها مقابل استقلال و پرسپولیس با تمام قدرت ظاهر می شوند و می خواهند بازی را ببرند. این را هم در نظر بگیرید که چون تماشاگری در ورزشگاه ها نیست، تیم ها در آزادی به خود جرات می دهند تا حمله کنند و به فکر بردن هستند. استقلال توانست در این بازی خیلی زود به گل برسد و فشار از تیم خارج شد. دیدید که بعد از زدن گل تیم خوب بازی کرد و موقعیت های گل دیگری هم داشت. در کل استقلال مقابل آلومینیوم خیلی روان تر از بازی های قبلی کار کرد و توانست برنده شوند.
 
پیروزی مقابل آلومینیوم روحیه بخش بود
وی افزود: آن طور که از تیم آلومینیوم اطلاعات داشتم اما این تیم زیاد خوب نبود و نتوانست توانایی اش را نشان دهد. البته در یکی دو صحنه خوب ظاهر شدند اما در کل تیمی نبود که استقلال را تحت تاثیر قرار بدهد. معتقدم بازی کردن در آزادی برای هرتیمی جلوی استقلال سخت است. به هرحال درست است که این تیم شاید نتوانسته آن طور که باید بازی کند اما نتایج خوبی گرفته است. باید به تیم فرصت داد تا خودش را پیدا کند و رفته رفته مطمئن باشید فوتبال خوب هم از راه می رسد. کسب 3 امتیاز در دیدار مقابل گل گهر و این برد خیلی به تیم روحیه داد. خدا را شکر تیم روی نوار برد قرار گرفته و باید این روند را ادامه دهند. استقلال اگر به برد عادت بکند، خیلی خوب است و این فعل خواستن و کسب 3 امتیاز برای بازیکنان هم به باور تبدیل می شود. در سایه ی تلاش و تمرین و داشتن تمرکز روی بازی ها، شک نکنید این روند ادامه دار خواهد بود.
 
مظاهری بهترین خرید استقلال است
پیشکسوت استقلال با اشاره به نقش موثر رشید مظاهری در دروازه آبی ها تصریح کرد: فوتبال ورزش گروهی است و هرکس باید وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد. این طور نیست که همیشه از مهاجم انتظار گل زدن داشته باشیم یا اینکه بگوئیم دفاع تیم نباید باز شود و موقعیت بدهد. در شرایط سخت است که کارایی بازیکنان مشخص می شود. حالا رشید مظاهری با عکس العمل های خوبی که در چند هفته ی اخیر داشته، نشان داده بدون شک بهترین خرید استقلال بوده است. او واقعا فوق العاده است وچنین دروازه بانهایی به بازیکنان در زمین اعتماد به نفس می دهد. ای کاش استقلال سال قبل چنین گلری را می آورد. هم برای حسینی خوب می شد و هم استقلال اما نبود رقیب در تیم باعث افت تیم و حسینی شد. رقیب همیشه خوب است و باعث پیشرفت و بالارفتن کیفیت می شود.
 
پرسپولیس رقیب قابل احترامی است
علیرضا اکبرپور گفت: در فوتبال هم رقیب داشتن باعث پیشرفت می شود. ما قبلا در زمین وقتی بازی می کردیم، با بازیکنان حریف می جنگیدیم اما دربیرون رفیق بودیم. همین الان بیشترین دوستان من پرسپولیسی هستند. با هم دوره ای های من از تیم رقیب همیشه کری داشتیم اما همیشه احترام همدیگر را حفظ می کردیم. متاسفانه الان فضای خوبی بین هواداران نیست و این جای تاسف دارد. باید در هر شرایطی آدم به رقیبش احترام بگذارد. فوتبال با این حرمت هاست که قشنگ و جذاب می شود. همیشه این را بدانید که باید به رقیب احترام گذاشت چون وجود یک رقیب است که باعث پیشرفت می شود و به تیم انگیزه می دهد تا خودش را بالا بکشد. امیدوارم فضای فوتبال ما به سمت بهتر شدن و احترام به رقبا پیش برود. برخی ها از این فضای مه آلود می خواهند سوء استفاده کنند و علیه هم هواداران را می شورانند که خوب نیست.
 مظاهری بهترین خرید آبی هاست/پرسپولیس و استقلال برای بردن دربی شانس برابر دارند
موفقیت محمود فکری موفقیت استقلالی هاست
وی در خصوص وضعیت استقلال قبل از دربی خاطرنشان کرد: خدا را شکر وضعیت استقلال خوب است. ما به محمود فکری و همه ی اعضای کادر فنی اعتماد و اعتقاد داریم. آنها هم تجربه و هم توان فنی بالایی دارند که به بهتر شدن استقلال کمک خواهد کرد. این تیم تازه دارد خودش را پیدا می کند و باید از آنها حمایت کرد. باید متحد بود تا تیم شکل واقعی خودش را بگیرد. فراموش نکنید که این تیم از بازیکن تا کادر فنی عوش شده و نیاز به زمان دارد. موفقیت محمود فکری موفقیت پیشکسوتان و هواداران استقلال است. خدا شاهد است این قدر که الان بابت نتایج استقلال تحت فشارم، زمانی که بازی می کردم، این قدر تحت فشار نبودم. مدام هواداران از ما سوال می کنند که فلان بازی چرا این طور شد. فلان بازیکن چرا نیامد. چرا بازیکن رفت، چرا نرفت. به دلیل پرهوادار بودن و مهم بودن استقلال است که هودار انتظار قهرمانی در هر شرایطی از تیم دارد. این کار را سخت می کند. همیشه این انتظار قهرمانی از استقلال می رود.
 
باشگاه ها دنبال مربیانی می روند که صدای کلفتی داشته باشند!
پیشکسوت استقلال افزود: واقعا قهرمان شدن استقلال همه را خوشحال می کند اما کار سخت است. این تیم نیاز به حمایت و زمان دارد. فکر نکنید بقیه تیم ها نشسته اند و اجازه می دهند. تیم ها و مدعیان خوب زیادی هستند. تراکتور، پرسپولیس، سپاهان و خیلی از تیم ها مدعی هستند. پرسپولیس و استقلال همیشه از آنها انتظار قهرمانی می رود و بیش از بقیه تحت فشارند. بااین وجود باید بازی به بازی پیش برویم. در فوتبال نمی شود تیمی را دست کم گرفت. فوتبال قابل پیش بینی نیست و خیلی از تیم ها شاید مدعی نباشند، اما می توانند سد راه شوند و امتیاز ندهند. باید در فوتبال تلاش کرد تا موفق شد. متاسفانه برخی باشگاه ها دنبال مربی بادانش نمی روند و دنبال مربی ای می روند که بیشتر سروصدا کند و صدایش کلفت باشد! به من تیم نمی دهند که او بی سروصداست و حق تیم را می خورند. مگر با سروصدا تیم می تواند فوتبال بازی کند. باید در فوتبال با بازیکن کار کرد و تمرین کرد و به بازیکن تاکتیک آموزش داد. به همین دلیل است که متاسفانه در لیگ ما حواشی و سروصداها در کنار زمین و روی نیمکت ها بالاست. وقتی مربی و بازیکن در فضای مجازی هستند و کمتر تمرکز دارند، باشگاه ها همه باید متحد شوند و با این رفتارها مقابله کنند. اگر یک باشگاه رعایت کند و موقع قراردادبستن سفت و سخت بگیرد، بازیکن به باشگاه دیگر می رود. همه باید متحد باشند و خیلی از رفتارها را محکوم کنند.
 
شانس استقلال و پرسپولیس در دربی برابر است
علیرضا اکبرپور در مورد دربی استقلال و پرسپولیس گفت: دربی اصلا قابل پیش بینی نیست. شانس هر دو تیم برای پیروز شدن برابر است. نمی شود به خاطر جایگاه دو تیم برد و باخت را تعیین کرد. هرتیمی که روز مسابقه بتواند بهتر از لحاظ روحی روانی و استفاده از موقعیت برتری داشته باشد، برنده خواهد شد. خیلی از هواداران دوست دارند، جام نگیرند اما دربی را ببرد اما من دوست دارم هم دربی را ببریم و هم جام بگیریم. پرسپولیس درست است که دو مساوی داده است اما نباید آنها را دست کم گرفت. آنها تیم قابل احترامی هستند که رقیب جدی ما در قهرمانی هم محسوب می شوند. امیدوارم بازی جذاب شود. دو تیم شرایط خوبی دارند و انتظار داریم دربی خوبی ببینیم. امیدوارم هرچه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.