بهمن طهماسبی در گفتگو با راسخون:

مجیدی پخته تر از قبل شده است اما باید مراقب باشد/آدم های کثیف فوتبال را آلوده کرده اند

مهاجم پیشین استقلال معتقد است فرهاد مجیدی پخته تر از قبل شده است اما باید در کنفرانس های مطبوعاتی مراقب صحبت هایی که می کند، باشد تا برای تیمش حاشیه درست نکنند.
يکشنبه، 1 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مجیدی پخته تر از قبل شده است اما باید مراقب باشد/آدم های کثیف فوتبال را آلوده کرده اند
بهمن طهماسبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پیروزی استقلال مقابل تراکتور اظهار داشت: مثل بازی های قبل استقلال بازهم شیوه ی خودش را داشت. یعنی اینکه ابتدا دنبال گل نخوردن رفت و بعد توانست از تک موقعیتی که بدست آورد، به خوبی استفاده کند. شرایط امسال فرهاد مجیدی با سال های گذشته تفاوت دارد. قبلا تیم های مجیدی فوتبال خوبی بازی می کردند اما نتیجه حاصل نمی شد. او متوجه شده که خوب بازی کردن، قهرمانی را تضمین نمی کند. بلکه باید برای رسیدن به قهرمانی، تیمش ابتدا کم گل بخورد. او دیده که قهرمان های قبلی، ابتدا کم گل خورده اند و به موفقیت رسیده اند. فرهاد مطمئن است که وقتی تیمش گل نخورد، بدون شک موقعیت گیرش می آید و می تواند گل بزند. به همین دلیل است که استقلال ابتدا در هر بازی لایه های دفاعی تشکیل می دهد، تیم ها را با پرسی که می کند، تحت فشار می گذارد و در ضدحملات با توجه به داشتن ابزار سرعتی، به حریفان ضربه می زند.
 
تیم فرهاد روحیه بردن دارد
وی در پاسخ به این سوال که در ادامه با این شیوه استقلال به مشکل نخواهد خورد؟ افزود: واقعیت این است که فوتبال به صورتی است که هرچقدر از بازی های لیگ می گذرد و به هفته های پایانی می رسیم، امتیاز گرفتن سخت تر می شود. اگر دقت کنید، بازی های ابتدای نسبت به بازی های آخر فصل راحت تر است. استقلال هنوز با مس رفسنجان، پرسپولیس، گل گهر، سپاهان، آلومینیوم و فولاد بازی نکرده و بازی های سختش هنوز مانده است. فعلا چیزی که می بینیم با همین شیوه ی دفاع و ضدحمله، تیم دارد نتیجه می گیرد. امیدوارم در ادامه ی مسیر هم بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و در نهایت قهرمان شویم. تیم دارد از تک موقعیت هایش به خوبی استفاده می کند و تا اینجا امتیازهای خوبی جمع کرده است. تیم فرهاد روحیه ی بردن دارد و بازیکنان هم به این باور رسیده اند که اگر بتوانند دروازه را بسته نگه دارند، می توانند به گل برسند و بازی را ببرند.
 
فرهاد نسبت به گذشته پخته تر شده اما باید مواظب باشد
مهاجم پیشین استقلال ادامه داد: من فرهاد مجیدی را نسبت به سال های قبل پخته تر می بینم. او خیلی خوب توانسته شرایط را مدیریت کند و تیم را به جایگاه خوبی برساند اما باید در کنفرانس های مطبوعاتی مواظب صحبت هایش باشد. اگر او در هرتیمی غیر از استقلال بود و هر طور صحبت می کرد، شاید این قدر به آن پرداخته نمی شد اما چون در تیم بزرگی مثل استقلال است، تمام حرکات، صحبت ها و رفتارهایش زیر ذره بین است و برداشت های متفاوتی از حرف هایش می شود. او باید روی کنفرانس هایش بیشتر دقت کند چون تیمش صدرنشین است و اصلا نیازی نیست، جواب هرکسی را بدهد. مثلا او نباید در مورد تیم ملی حرف می زد و خودش هم بعدا متوجه اشتباهش شد. او تیمش صدرنشین است و خیلی ها دنبال این هستند تا بتوانند از همین حرف ها برایش حاشیه درست کنند و تیمش از مسیر موفقیت خارج شود. اگر من بهمن طهماسبی جایی مربی باشم و حرفی بزنم، هیچ برداشتی از حرفم نمی کنند. اینجاست که مجیدی باید مواظب تیمش باشد و از صدرنشینی مواظبت کند.
 
مرادمند ویزدانی مشکل داشتند، باشگاه جایگزین می خرید
بهمن طهماسبی راجع به حواشی ایجاد شده در مورد مشمول بودن یزدانی و مرادمند دو مدافع اصلی استقلال، گفت: هر مسئله ای زمانی دارد و یقین بدانید اگر مسئله ی سربازی رفتن مرادمند و یزدانی هم واقعیت داشته باشد، به آخر فصل موکول می شود. بعید می دانم مشکل خاصی وجود داشته باشد. اگر این مسئله برای تیم دیگر و بازیکنان دیگری بود، بدون شک این قدر حاشیه ایجاد نمی شد. اگر هم مشکلی بود، خود مسئولان استقلال پیش بینی آن را می کردند و برای این دو بازیکن در نقل و انتقالات زمستانی، جایگزین می خریدند.
 مجیدی پخته تر از قبل شده است اما باید مراقب باشد/آدم های کثیف فوتبال را آلوده کرده اند
مجیدی می داند هنوز کارش در لیگ تمام نشده است
وی با بیان اینکه هنوز اتفاقی نیفتاده و نباید استقلالی ها خود را قهرمان لیگ بدانند، تاکید کرد: بازی های زیادی تا پایان فصل باقی مانده است و هر هفته ممکن است جدول تغییر کند. فاصله ی استقلال با پرسپولیس تنها 3 امتیاز است که با یک بازی ممکن است این فاصله از بین برود. هراتفاقی ممکن است بیافتد و هیچ تیمی نمی تواند به طور قاطع از قهرمانی اش حرف بزند. اما آنچه مسلم است، این باور در استقلال ایجاد شده که می توانند قهرمان شود. فکر می کنم سپاهان هم هنوز شانس دارد و نمی شود گفت که آنها از کورس قهرمانی خارج شده اند. آنها مدعی هستند اما کارشان نسبت به قبل سخت تر شده است. من فکر می کردم گل گهر هم در این پازل قهرمانی باشد اما آن اتفاقات باعث شد تا کمی عقب بیافتد. البته که هنوز هم می توانند خودشان را برسانند. مس رفسنجان هم تیم خوبی دارد اما نه برای قهرمانی. آنها می توانند با نتایجی که مقابل تیم های بالانشین می گیرند، در سرنوشت قهرمانی تاثیر داشته باشند. این تیم برای قهرمان شدن باید خیلی باتجربه تر عمل و زیرساخت هایش را مهیا کند. البته فرهاد مجیدی و بازیکنان هم می دانند که هنوز کارشان تمام نشده و تا قهرمانی راه طولانی دارند.
 
استقلال دربی را ببرد، گام بلندی به سمت قهرمانی برمی دارد
مهاجم پیشین استقلال ادامه داد: مهمترین نکته این است که مجیدی می داند سالهایی که تیمش فوتبال بازی کرده، به نتیجه نرسیده است و حالا اگر گل نخورد، می تواند برنده باشد. به نظرم تیمی اگر می خواهد قهرمان شود، باید در روز بدش هم برنده شود که این اتفاق برای استقلال افتاده است. مجیدی می داند از تیمش چه می خواهد و به نظر بازیکنان هم راه و روشش را به بهترین شکل در زمین پیاده می کنند. استقلال اگر تا قبل از دربی بتواند اختلاف امتیازش را بیشتر کند، خیلی خوب می شود. چون دربی همیشه متفاوت است و اصلا شرایط تیم ها در این بازی دخیل نیست. معتقدم این بازی می تواند سرنوشت قهرمانی را هم تعیین کند. شک نکنید که این دو تیم می آیند که ابتدا نبازند. می دانند که در صورت باخت، قطعا عواقب خیلی بدی در انتظارشان خواهد بود. بردن دربی شرایط روحی روانی و اعتمادبه نفس تیم برنده را بالا می برد و تیم بازنده ممکن است نتواند خودش را از آن فشار شکست رها کند. این بازی خیلی در قهرمانی تاثیرگذار است و اگر استقلال بتواند دربی را برنده شود، گام بلندی به سمت قهرمانی برمی دارد. البته فکر می کنم این دربی جذاب هم باشد حتی اگر دو تیم برای نباختن بازی کنند. دو تیم شرایطی دارند که می توانند در ضد حملات به همدیگر ضربه بزنند.
 
افراد با دلالی و زدوبند فوتبال را آلوده کرده اند
بهمن طهماسبی با اشاره به عزل عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، گفت: واقعا نمی دانم راجع به این اتفاقات چه بگویم. هیات رئیسه باید جواب بدهد چطور به همچین شخصی رای دادند که به ریاست فدراسیون برسد؟ همان کسانی که به او رای دادند، باعث برکناری اش شدند. امیدوارم هرچه هست، خیر باشد. من مانده ام چرا از فوتبالی های تحصیل کرده که مدیریت خوانده اند، در بدنه ی فدراسیون استفاده نمی کنند. تحصیلاتم در حوزه ی مدیریتی است اما اصلا به این حوزه علاقه ای ندارم. البته فوتبالی ها چون خیلی از مسائل فوتبال ما را می دانند، علاقه ای به حضور ندارند. متاسفانه فوتبال ما دست دلالان اسیر است. مربیان و مدیران و بازیکنان را همین دلالان می چرخانند. قطعا جادوگری هم وجود دارد. وقتی یکسری مسائل را می بینم غبطه می خورم چرا باید مربیان ما به این سمت بروند. اگر قرار بود با جادو جنبل تیمی قهرمان شود، هندی ها باید قهرمان جهان می شدند! یکسری از همین دلالان با سایت های شرط بندی در ارتباطند و وقتی بازیکنی را جابجا می کنند درخواست های دیگر از جمله اخراج و پنالتی دادن و خیلی از چیزهای دیگر را دارند. البته پیگیری این مسائل آسان است اما اراده ای وجود ندارد. باید دستگاه های نظارتی به این مسائل ورود کنند. آن وقت می گویند فوتبال کثیف است. ذات فوتبال پاک و تمیز است. این افراد کثیف با زد و بند و دلالی فوتبال را آلوده کرده اند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.