سیدصالحی در گفتگو با راسخون:

تیم های دیگر را ضعیف کردند تا پرسپولیس قهرمان شود/سرخابی نه، سپاهانی اصیلم

مهاجم اسبق سرخابی ها با بیان اینکه تیم های دیگر را ضعیف کردند تا پرسپولیس قهرمان شود، گفت: در مکتب سپاهان بزرگ و به فوتبال ایران معرفی شدم.
دوشنبه، 13 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
تیم های دیگر را ضعیف کردند تا پرسپولیس قهرمان شود/سرخابی نه، سپاهانی اصیلم
سید مهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به چهارمین قهرمانی پرسپولیس اظهار داشت: باید به پرسپولیس احترام گذاشت چرا که مجموعه ی این باشگاه تلاش خود را انجام دادند و به قهرمانی رسیدند. این تیم چندین سال است که کمترین تغییر را در کادر بازیکنان ایجاد می کند و یکی از عوامل اصلی موفقیت آنها، ثبات است. فراموش نکنید که باید فوتبالی ها به هم احترام بگذارند. برخی صحبت هایی که در مورد مهندسی لیگ مطرح می شود، را نمی شود رد کرد. معتقدم رفتار وزارت ورزش در قبل تیم دیگر تحت مدیریتش نسبت به پرسپولیس فرق دارد. اینها شائبه ایجاد می کند. چرا برای پرسپولیس سریع هیات مدیره و مدیرعامل تعیین می شود اما برای آبی ها این طور نیست و ماه ها بر سر صندلی مدیریت باشگاه اختلاف می افتد و کار به درازا می کشد.
 
وی ادامه داد: البته این مسائل چیزی از شایستگی پرسپولیس کم نمی کند. کادر فنی و بازیکنانشان زحمت کشیدند و قهرمان شدند. باید همه به این تیم تبریک بگویند و حسادت را کنار بگذارند. البته هوداران استقلال قبول نمی کنند که تیم رقیبشان 4 قهرمانی پیاپی بیاورد ولی آنها هرسال مربی و بازیکنانشان بروند. حساب کنید چرا این اتفاق برای استقلال می افتد و آنها بخاطر مشکلات مالی خیلی از بازیکنان تاثیرگذار و مربیان خوب خود را به همین دلیل از دست دادند. اینها شائبه ایجاد می کند. چطور برای طارمی که به تیم ترکیه ای رفته بود، وزارت ورزش و دولت رایزنی کردند ولی برای مشکلات استقلال این اتفاق نیفتاد؟ اینها باعث می شود تا مردم شک کنند و چهره ی فوتبال زشت شود. مگر حسین هدایتی خودش نگفت که برای آوردن سیدجلال حسینی و وحید امیری از نفت تهران به پرسپولیس، پولی به فدراسیون فوتبال هدیه داده است؟ اینها مستند و خودش گفته است.
 
مهاجم اسبق سرخابی ها افزود: متاسفانه در فضای مجازی پیشکسوتان به هم می تازند و برخی از پرسپولیسی ها هم جواب آنها را می دهند. من در مکتب سپاهان آموختم که این مسائل از بین می رود و باید احترام پیشکسوتان و بزرگان را نگه داشت. هرکس باید احترام خودش را حفظ کند. نباید حق را زیر پا گذاشت و از واقعیت ها چشم پوشی کرد. استقلال، تراکتور، سپاهان و شهرخودرو را ضعیف کردند. استراماچونی تیم قدرتمندی درست کرده بود و یقین بدانید اگر می ماند، پرسپولیس نمی توانست به این راحتی قهرمان شود. اما او رفت و پولش را هم ندادند. سپاهان بعد از 5 قهرمانی، این قدر ضعیف شد که نزدیک بود سقوط کند. آنها 2 سال است که با امیرقلعه نویی جان تازه ای گرفته اند. وگرنه در سالهای اخیر وقتی دیدند قدرتش زیاد شده و همه ی تیم ها را می برد، برای بستن تیم سقف تعیین کردند و بازیکنانش رفتند تا ضعیف شود. این سپاهان بود که تابوی دوقطبی بودن فوتبال را شکست و به تیم های شهرستانی نشان داد که می شود تیم های شهرستانی هم قهرمان شوند.
 
سیدمهدی سیدصالحی گفت: من نه استقلالی ام و نه پرسپولیسی. من یک سپاهانی اصیلم. در مکتب سپاهان بزرگ و به فوتبال ایران معرفی شدم. به عنوان یک سپاهانی به استقلال، پرسپولیس و تراکتور رفتم و پرچم این تیم را بالا بردم. قبلا بازیکنان فقط در این دو تیم رشد می کردند اما این تیم دو قطبی را در فوتبال ایران از بین برد و به قطب سوم تبدیل شد و طلایه دار تیم های شهرستانی شد. من در مکتب سپاهان یاد گرفتم که به بزرگترها احترام بگذارم و حرف حق را بزنم. نمی خواستم از این تیم جدا شوم. سالها در این تیم عرق ریختم و قهرمانی آوردم. فینال آسیا را با این تیم تجربه کردم اما متاسفانه مرا نخواستند. وقتی جایی عزت من زیرسوال برود، نمی مانم. کرانچار متاسفانه به من گفت که تو را نمی خواهم و بازیکن خودش را آورد. مجبور شدم بروم. در استقلال با اینکه عنایتی، مجیدی و سیاوش اکبرپور و برهانی بودند به این تیم رفتم و از رقابت نترسیدم. به گلزن ترین بازیکن این تیم تبدیل شدم اما سال بعد مرا نخواستند. به خاطر علی دایی به پرسپولیس رفتم و بهترین گلزن این تیم شدم اما سال بعد علی آقا روی من نظر نداشت و مجبور شدم بروم.
 
وی در پاسخ به این سوال که اگر به عقب برگردد چه کارهایی را انجام نمی دهد؟ تاکید کرد: بزرگترین اشتباهم جدایی از تراکتور بود. نمی خواستم این تیم را ترک کنم. واقعا طرفداران این تیم فوق العاده مهربان و میهمان نواز هستند و به من محبت داشتند. هیچ وقت آنها را فراموش نمی کنم اما مشکلات خانوادگی من این قدر بد بود که مجبور شدم این تیم را ترک کنم. وقتی از سپاهان جدا شدم، اصغر مدیرروستا به من اعتماد کرد. شرایط روحی روانی بدی داشتم اما او بود که به من آرامش داد و توانستم در پیکان بدرخشم. اشتباه دیگر من این بود که با جلالی کار کردم. او فوتبالم را در سایپا نابود کرد و خام حرف هایش شدم. بعد از سایپا به استقلال خوزستان رفتم و این قدر خوب بودم که در نیم فصل دوم با گل های خودم تیم را از سقوط نجات دادم اما سال بعد عبدالله ویسی حتی یک زنگ به من نزد. نمی دانم چرا؟ این تیم را نجات دادیم و سال بعد قهرمان شد. اما حتی خبری از من نگرفت. هیچ رابطه ای با جلالی و ویسی ندارم و هیچ وقت بدی های آنها را از یاد نمی برم.
 
مهاجم اسبق سپاهان و تراکتور در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس را شایسته ی قهرمانی می داند؟ تصریح کرد: هر اتفاقی بیافتد چیزی از شایستگی های پرسپولیس کم نمی شود و این تیم قهرمان شد. اما وقتی گل محمدی را با آن وضعیت از شهرخودرو گرفتند، این تیم که مهره های خوبی در اختیار داشت و مدعی قهرمانی بود، از کورس خارج شد و نتوانست آن روند را ادامه دهد. اینها سوال برانگیز است. سپاهان با کلی محرومیت مواجه شد. حکم بازی برگشت پرسپولیس و سپاهان باعث شد این تیم از قهرمانی خارج شود و فاصله ی امتیازی بیشتر شود. اینها شائبه ایجاد می کند. تیم های مدعی هم البته خیلی از بازی های خود را نبردند و پرسپولیس برد. مدعیان هم خیلی امتیاز بد از دست دادند. سپاهان مقابل سایپا و پارس جنوبی به راحتی 4 امتیاز از دست داد و این باعث عقب افتادن آنها شد. معتقدم اگر این اتفاقات نمی افتاد، نمی توانست پرسپولیس قهرمان شود. البته نباید از حق گذشت که این تیم بازی های خود را برد و بدون نقص کار کرد اما وضعیت دیگر تیم ها خوب نبود.
 
سیدصالحی گفت: وقتی سپاهان قهرمان لیگ می شد، خیلی از تیم ها قدرتمند بودند. بروید نگاه کنید که آن موقع پرسپولیس و استقلال و ذوب آهن و فولاد و بقیه ی تیم ها چقدر بازیکن خوب و تیم قدرتمند داشتند. اما در سالهای اخیر مشکلاتی که گریبان‌گیر سپاهان، استقلال و تراکتور شد، نتوانستند خود را در کورس مدعیان حفظ کنند. باید وزارت ورزش مساوات را بین پرسپولیس و استقلال رعایت کند. برخی رفتارها باعث می شود که برای تماشاگران شائبه ی حمایت از یک تیم خاص ایجاد شود. امیدوارم این مسائل حل شود و مردم از فوتبال لذت ببرند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما