فردا؛ استارت نوزدهمین دوره ی لیگ برتر فوتبال

رونمایی از سیمای سرخابی ها و مدعیان همیشگی/دوره ی طلایی پرسپولیس به پایان می رسد؟

بالاخره نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران روز پنج شنبه با دیدار پرسپولیس و پارس جنوبی جم در ورزشگاه آزادی افتتاح می شود و هواداران فوتبال می توانند چهره ی جدید تیم های خود را به نظاره بنشینند.
چهارشنبه، 30 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
رونمایی از سیمای سرخابی ها و مدعیان همیشگی/دوره ی طلایی پرسپولیس به پایان می رسد؟
بالاخره نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران روز پنج شنبه با دیدار پرسپولیس و پارس جنوبی جم در ورزشگاه آزادی افتتاح می شود و هواداران فوتبال می توانند چهره ی جدید تیم های خود را به نظاره بنشینند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، پس از کش و قوس های فراوان بالاخره نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با حدود یک ماه تاخیر، پنج شنبه در آخرین روز از دومین ماه تابستان با انجام 4 دیدار در حالی آغاز می شود که از 16 تیم فقط 7 تیم (سپاهان، ذوب آهن، سایپا، پیکان، شاهین بوشهر، گل گهر سیرجان و شهر خودرو) دست به تغییر کادر فنی خود نزده اند و 9 تیم با سرمربی جدید کار را دنبال خواهند کرد.
 
پرسپولیس- پارس جنوبی جم(افتتاحیه): رونمایی از چهره ی تیم کالدرون در آزادی
هواداران پرسپولیس که در 4 فصل اخیر تیم خود را با هدایت برانکو مدعی اصلی قهرمانی می دیدند و موفق شدند یک دومی و 3 قهرمانی پیاپی را با مرد کروات بدست بیاورند، حالا در بازی افتتاحیه منتظر رونمایی از پرسپولیس بدون برانکو هستند تا ببینند تیم محبوبشان با کالدرون آرژانتینی می تواند راه پرفسور را ادامه دهد و مثل سال های اخیر چهره ی مدعی را داشته باشد یا نه.
جالب اینکه پرسپولیس در حالی در افتتاحیه ی لیگ نوزدهم مقابل پارس جم صف آرایی می کند که در لیگ هجدهم موفق شد با برتری یک بر صفر مقابل همین حریف در کسب قهرمانی هت تریک کند. حالا اما جمی ها در لیگ جدید هدایت تیمشان را به فراز کمالوند سپرده اند. سرمربی ای که بعد از یک سال دوری از لیگ برتر دوباره برگشته و باید دید می تواند در بازی آغازین لیگ ترمز قرمزهای پایتخت را بکشد و با دست پر به جم برگردد یا نه.
 رونمایی از سیمای سرخابی ها و مدعیان همیشگی/دوره ی طلایی پرسپولیس به پایان می رسد؟
گل گهر سیرجان-نساجی مازندران: مهاجرانی از تازه واردها سوغاتی می گیرد؟
تیم گل گهرسیرجان برای اولین بار حضور در لیگ برتر فوتبال را با وینگوبگوویچ تجربه می کند و در شهر خود میزبان نساجی مازندران است که هدایت آن را رضا مهاجری در این فصل برعهده گرفته است. سیرجانی ها هرچند تازه وارد محسوب می شوند اما با حفظ کادر فنی و اکثر بازیکنان خود تیم باثباتی هستند و باید دید می توانند اولین برد خانگی را در سطح اول فوتبال ایران جشن بگیرند یا اینکه میهمان نواز خواهند بود و امتیاز به تیم حریف سوغات خواهند داد.
از طرفی مازندرانی ها که دومین سال حضورخود را در لیگ برتر تجربه می کنند، بعد از نکونام و مجید جلالی، رضا مهاجری سرمربی فصل گذشته ماشین سازی را به خدمت گرفته اند و باید دید که این تیم ریشه دار و پرطرفدار در لیگ نوزدهم چگونه کار را شروع خواهد کرد آن هم در هوای گرم سیرجان.
 
ذوب آهن – سایپا: مچ اندازی مربیان جوان لیگ در زاینده رود
تیم های فوتبال ذوب آهن و سایپا در حالی مقابل هم صف آرایی خواهند کرد که هر دو تیم در کادر فنی خود تغییری نداشته اند. این تیم اصفهانی که به تازگی از آسیا حذف شده، تنها اوساگونا، مظاهری و محمدرضا حسینی را از دست داده و با اضافه شدن بازیکنان سرباز خود تیم قدرتمندی دارد و باید دید می تواند خود را به عنوان مدعی نشان دهد.
از طرفی تیم سایپا هرچند ابراهیم صادقی را در راس فنی خود دارد اما ستاره های تاثیرگذار خود چون رضاوند، رضااسدی و علی دشتی را از دست داده است. این مربی جوان به نظر می رسد کار سختی در لیگ نوزدهم پیش رو خواهد داشت اما در زاینده رود دنبال این است تا مچ منصوریان را بخواباند و با دست پر به خانه برگردد.
 رونمایی از سیمای سرخابی ها و مدعیان همیشگی/دوره ی طلایی پرسپولیس به پایان می رسد؟
نفت مسجد سلیمان-تراکتور: آزمون سخت میزبان مقابل شاگردان دنیزلی
تیم نفت مسجد سلیمان آخرین تیمی بود که سرمربی خود را شناخت و مهدی تارتار سرمربی فصل گذشته ی پارس جنوبی جم را به خدمت گرفت. این تیم که هنوز نفرات خود را تکمیل نکرده است و زمان زیادی برای آماده سازی نداشته، در شروع لیگ نوزدهم از تراکتور دنیزلی میزبانی می کند.
تبریزی ها با خریدهای خوب و آوردن دنیزلی ترکیه ای بازهم مدعی هستند اما نمی خواهند در شروع کار دست خالی به خانه برگردند. سرمربی باتجربه ی تراکتور می داند که اگر می خواهد بدون حاشیه و دردسر لیگ را دنبال کند، باید از این بازی های به ظاهر آسان دست پر خارج شود.
 رونمایی از سیمای سرخابی ها و مدعیان همیشگی/دوره ی طلایی پرسپولیس به پایان می رسد؟
ماشین سازی تبریز-استقلال: استراماچونی در اندیشه ی فتح تبریز
تیم استقلال با استراماچونی ایتالیایی به مصاف ماشین سازی رسول خطیبی می رود. هر دو تیم مربیان جدیدی را روی نیمکت خود دارند. استقلال با حفظ اکثر نفراتش، خریدهای خوبی داشته و توانسته پیش فصل را خیلی زود آغاز کند. حالا همه ی آبی ها برای دیدن تیم محبوبشان در لیگ نوزدهم لحظه شماری می کنند. آنها امید زیادی دارند تا با این مرد ایتالیایی کابوس 6 ساله ی نرسیدن به قهرمانی لیگ را به دست فراموشی بسپارند اما رقیب سرسختی مثل ماشین سازی را پیش رو دارند. هرچند استقلالی ها در تدارکات پیش فصل این تیم را 4 گله کردند اما خوب می دانند که اینجا داستان متفاوت است. رسول خطیبی نمی خواهد در اولین میزبانی خود به راحتی امتیاز بدهد. آیا این مربی می تواند استقلال استراما را اسیر کند یا اینکه خود قربانی آبی ها خواهد شد.
 رونمایی از سیمای سرخابی ها و مدعیان همیشگی/دوره ی طلایی پرسپولیس به پایان می رسد؟
پیکان-شهرخودرو: یحیی در کلاس درس فرکی
حسین فرکی با تیم پیکان از تیم شاگرد سابق خود یحیی گل محمدی میزبانی می کند. حالا باید این مربی جوان اما کاربلد مقابل استاد خود درس پس بدهد. پیکانی ها با حفظ شاکله ی تیم فصل گذشته، خریدهای خوبی داشته اند و ثبات خود را حفظ کردند. پدیده ی شهر خودرو که سال قبل با نتایج خارق العاده توانست، بدرخشد امسال رحمتی را از استقلال و سروش رفیعی را از پرسپولیس شکار کرده است. این تیم با تقویت خود انتظارات را بالا برده و باید دید در جدال استاد و شاگرد کدام مربی برنده می شود.
 
فولاد-صنعت نفت: شروع اهوازی ها با دربی
دو تیم اهوازی فولاد و نفت درحالی در بازی اول خود به مصاف هم می روند که هر دو دست به تعویض مربیان خود زده اند. جواد نکونام با هدایت فولاد می خواهد نشان دهد که حرف های زیادی برای گفتن دارد و تیمی را تحویل گرفته که سال قبل با قطبی نتایج خوبی را رقم زد. از سوی دیگر اسکوچیچ هدایت نفتی ها را برعهده دارد. این مربی که بعد از هدایت فولاد نتوانسته بود در لیگ برتر هدایت تیم دیگری را بگیرد، حالا در شرایطی به لیگ برتر برگشته که باید مقابل تیم سابق خود صف آرایی کند.
 رونمایی از سیمای سرخابی ها و مدعیان همیشگی/دوره ی طلایی پرسپولیس به پایان می رسد؟
شاهین بوشهر-سپاهان: قلعه نویی این بار از پس ویسی بر می آید؟
شاهین بوشهر برای دومین بار موفق شده به لیگ برتر صعود کند. این تیم تازه وارد باید در اولین دیدار لیگ نوزدهم مقابل نائب قهرمان فصل گذشته قرار بگیرد. جایی که قلعه نویی توانسته تیم قدرتمندی را بسازد و به فکر گرفتن جام است. ویسی در جدال هایی که با قلعه نویی داشته توانسته عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد و کمترین شکست را مقابل تیم های این مربی داشته است. باید دید آیا شاهین تازه وارد را هم می تواند مقابل تیم ژنرال با امتیاز از زمین خارج کند یا نه اما آنچه مسلم است بوشهری ها دوست ندارند بعد از دوری چندساله از سطح اول فوتبال، با شکست خانگی کار را آغاز کنند.
 
برنامه ی بازی های هفته اول لیگ برتر نوزدهم:
 
پنج شنبه: 31/5/98
پرسپولیس..............پارس جنوبی جم،ساعت 19:10
گل گهرسیرجان.......نساجی مازندران،  19:45
ذوب آهن..............سایپا، ساعت 20:15
نفت مسجد سلیمان....تراکتور، ساعت 20:15
جمعه: 1/6/98
ماشین سازی ........استقلال، ساعت 18
پیکان.................پدیده شهر خودرو، ساعت 19:10
فولاد..................صنعت نفت آبادان، ساعت 20:15
شاهین بوشهر.......سپاهان، ساعت 20:15


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.