حسن اشجاری در گفتگو با راسخون:

مجیدی نباید از روش استراماچونی استفاده می کرد/تیمی نمی تواند جلوی پرسپولیس را بگیرد

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه فرهاد مجیدی نباید از روش استراماچونی استفاده می کرد، گفت: با توجه به عملکرد ضعیف مدعیان دیگر، تیمی نمی تواند جلوی پرسپولیس را بگیرد چون این تیم واقعا عالی نتیجه گرفته و مستحق قهرمانی است.
شنبه، 28 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مجیدی نباید از روش استراماچونی استفاده می کرد/تیمی نمی تواند جلوی پرسپولیس را بگیرد
حسن اشجاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به نتایج رقم خورده در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال و افزایش فاصله ی صدرجدول با تیم دوم اظهار داشت: پرسپولیس بعد از کرونا آمار صددرصد پیروزی را در کارنامه داشته است که نشان از آمادگی این تیم دارد. آنها 5، 6 سالی است که کمترین تغییر را در کادر بازیکنان خود داشته اند و هماهنگی و شناخت آنها از هم بیشتر شده است. عملکرد بازیکنان باکیفیت و کادر فنی سرخپوشان طوری بوده که با کمترین تزلزل پیش رفتند. در بازی با ماشین سازی انتظار داشتیم که این تیم حداقل بتواند یقه ی آنها را بگیرد اما واقعا پرسپولیس تشنه ی برد بود و طبق آمار هم برتر از حریف کار کرد و باید با اختلاف گل بیشتری پیروز می شد. فکر می کنم دلیل عملکرد ضعیف ماشین سازی تغییرات زیاد در راس کادر فنی این تیم است که بازیکنان را بلاتکلیف کرده است.
 
وی با اشاره به عملکرد ضعیف سپاهان، افزود: درست است که از لحاظ کسب نتیجه سپاهان ضعیف کار کرده است اما از لحاظ شیوه ی ارائه ی فوتبال و مالکیت و ایجاد موقعیت آنها در مقابل حریفان خود فوق العاده بودند. در بازی با سایپا و حتی پارس جنوبی جم عالی کار کردند. مقابل پارس جنوبی یک پنالتی نزدند  که آن می توانست کار را تمام کند اما در فوتبال یک گل هیچ وقت سپرامنی نیست و دیدید که با یک اشتباه توسط محمد طیبی همه ی تلاش ها به هدر رفت و 2 امتیاز خانگی پرید. در مقابل تیم پارس این قدر دفاعی بازی کرد و منتظر ماند تا حریف اشتباه کند و به گل رسید. معتقدم تنها تیمی که می توانست در راه قهرمانی با پرسپولیس مقابله کند، سپاهان بود اما بعد از کرونا این تیم نتوانست آن طور که باید نتیجه بگیرد. البته آنها بازیکنان خیلی خوب و بهترین مربی تاریخ لیگ برتر را در اختیار دارند.
 
بازیکن اسبق تیم فوتبال ذوب آهن با اشاره به عملکرد این تیم و حضور بوناچیچ در اصفهان تصریح کرد: به زعم خود بهترین سال های فوتبالم را در ذوب آهن بازی کردم و به این تیم عرق دارم. بوناچیچ واقعا از لحاظ فنی فوق العاده است و مربی خودم بوده. درست است که بد اخلاق است و خودم نیز نسبت به این موضوع از او گله دارم اما واقعا از لحاظ فنی کسی نمی تواند به او ایراد بگیرد. او سال ها توانایی خود را در تیم های ایرانی نشان داده و بازیکنان خوبی به فوتبال ما معرفی کرده است. یقین بدانید او می تواند در ذوب بهترین نتایج ر بگیرد. درست است که باخت بدی به پیکان دادند ولی در بوشهر شاهین را با نتیجه ی پرگل بردند و در مقابل ماشین سازی هم که باید می بردند اما داور سر این تیم را برید. مشخص بود که او نمی خواهد ذوب برنده شود. مگر می شود 2 گل سالم یک تیم را به این راحتی نادیده گرفت؟
 
حسن اشجاری با اشاره به عملکرد شهرخودرو گفت: آنها تیمی دارند که بازیکنانشان تلفیقی از جوان و باتجربه هستند. مهدی رحمتی، خلعتبری، قاضی و صادقی از بهترین های فوتبال ما هستند. شما نمی توانید نقش رحمتی را در این تیم نادیده بگیرید. مقابل سایپا پنالتی مهار کرد و در خیلی از بازی ها ناجی تیمش شد. آنها خیلی خوب نتیجه گرفتند و اگر فقط تمرکزشان روی بازی ها بود و دنبال حواشی نمی رفتند، می توانستند خوب کار کنند. این تیم می تواند به همراه استقلال، سپاهان و تراکتور دنبال سهیمه باشد و یکی از شانس های جدی است.
 
وی با اشاره به عملکرد تراکتور ادامه داد: این تیم بازیکنان بزرگی دارد. آنها ابتدای فصل عالی پیش رفتند اما در وسط راه باخت های بدی دادند و باعث شد تا آنها از کورس عقب بیافتند. البته با آمدن الهامی این تیم توانست خوب کار کند و به غیر از 2، 3 بازی نتایجشان خوب بود. آن عملکرد باعث شد تا به کورس گرفتن سهمیه برگردند. البته در بازی های باقی مانده باید بهتر نتیجه بگیرند چون روند کنونی آنها سینوسی است. دیدید که مقابل استقلال حرفی برای گفتن نداشتند. البته تیم ها نباید بهانه ی کرونا بگیرند و بهتر است فقط روی مسائل فنی تمرکز کنند. اگر همه ی تیم ها فقط به کار خود بپردازند و این قدر در کار هم دخالت نکنند، خیلی از اتفاق ها نمی افتد.
 
پیشکسوت استقلال تصریح کرد: متاسفانه مسئولان استقلال بیش از حد روی کرونا مانور می دهند. این حجم از پافشاری از سوی آنها اصلا قابل درک نیست. دیدید که این بهانه گیری ها در بازی با تراکتور نمایان بود. البته فکر می کنم مجیدی نباید از روش استراماچونی استفاده می کرد. هر مربی سیستم و تفکر خود را دارد و پشت آن تفکر ساعت ها تمرین است. بهتر بود فرهاد شیوه ی خودش را در تیم جا می انداخت و پیش می رفت. بازی کردن با 3 دفاع خیلی دشوار است. البته در نیمه ی دوم مقابل تراکتور تغییر سیستم داد و بهتر کار کرد. در مجموع این تیم به دلیل مشکلات مدیریتی نتوانسته آن طور که باید در زمین نتیجه بگیرد. بیشتر تمرکزشان روی مشکلات باشگاه است. انتخاب های بحث برانگیز و تغییرات پی در پی در راس باشگاه و هیات مدیره باعث شده تا بحث وزیرپرسپولیسی پیش بیاید. البته ما هم فقط از این طرف و آن طرف می شنویم که ظاهرا وزارت ورزش در بحث پرداختی ها به پرسپولیس بیشتر توجه می کند. در حالی که باید تیم های زیر مجموعه ی خود را به یک چشم نگاه کند.
 
حسن اشجاری در خصوص تغییر پی در پی مربیان در لیگ برتر گفت: واقعا جای تعجب است مربیان به این سرعت جابه جا می شوند. جالب است که این تغییرات اصلا به عقد و فسخ قرارداد نمی رسد. چرخه ی مربیان هیچ تغییری نمی کند و فقط تعداد خاصی از این باشگاه به آن باشگاه می روند. برای بازیکنان قانون جابه جایی محدود است اما مربیان چنین قانونی ندارند و به راحتی جابه جا می شوند. پاشازاده هفته ی قبل روی نیمکت سپیدرود رشت در لیگ یک بود الان رفته سرمربی شاهین بوشهر شده است! افاضلی از پارس به ماشین سازی رفته و سرآسیایی از سرمربیگری شهرخودرو به دستیاری مجیدجلالی در گل گهر رسیده است. این اتفاقات عجیب و بحث برانگیز است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما