امین منوچهری در گفتگو با راسخون:

ویرانه‌ی استقلال به فرهاد مجیدی رسیده است/لیگ برتر فوتبال کیفیت ندارد

بازیکن اسبق استقلال معتقد است این تیم در سالهای اخیر به ویرانه تبدیل شده و اکنون فرهاد مجیدی توانسته به آن سروسامان بدهد.
چهارشنبه، 15 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
ویرانه‌ی استقلال به فرهاد مجیدی رسیده است/لیگ برتر فوتبال کیفیت ندارد
امین منوچهری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به توقف استقلال مقابل آلومینیوم اراک در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: خدا را شکر استقلال شرایط جدولی خوبی دارد و جایگاهی را دارد که با شایستگی توانسته به آن تکیه بزند. در بازی با آلومینیوم هم در بهترین زمان ممکن و در دقایق ابتدایی بازی به گل رسید و توانست خودش را از میزبان پیش بیاندازد. همیشه بازی کردن در ارک برای تیم های بزرگ سخت بوده و در دو سال اخیر تیم های بزرگی امتیاز از دست داده اند. استقلال در این بازی با توجه به اینکه گل اول را زد، دنبال این بود تا از اندوخته اش محافظت کند. تیم عقب نشست و سعی کرد، نظم دفاعی اش را حفظ کند و روی ضد حملات به گل دوم برسد. البته موفق هم بود و متاسفانه روی یک غفلت، مثل بازی با فجرسپاسی دقایق آخر گل مساوی را خورد و 3 امتیاز از دستش پرید. همیشه خوردن گل در دقایق آخر بازی و از دست رفتن 3 برد، آزاردهنده است. البته مساوی در بیرون از خانه هم نمی تواند بد باشد. به خصوص مقابل تیم آلومینیوم که پرسپولیس را در این زمین شکست داده بود و یکی از پدیده های لیگ امسال است. ولی تیم وقتی دقایق آخر، اندوخته اش را از دست می دهد، آدم ناراحت می شود.
 
استقلال نباید بعد از زدن گل به دفاع برود
وی افزود: حربه ی استقلال وقتی از رقبای خود پیش می افتد، معمولا این است که عقب نشینی می کند و با استفاده از توپ بلند پشت مدافعین و سرعت مهاجمانش، دنبال گل های بعدی می رود. با این شیوه در چند بازی مثل بازی با سپاهان موفق هم بود اما در این بازی غافل گیر شد. فراموش نکنید که آلومینیوم هم تیم خیلی خوبی جمع کرده و بازیکنان خوبی دارند. اما بازیکنان استقلال باید به این باور برسند که بعد از زدن گل اول، دنبال گل های بعدی باشند و زود به دفاع نروند. بازی استقلال با پیکان یکی از بهترین نمایش های این تیم بود که برای گلهای بعدی هم تلاش کرد. به هرحال آنچه باعث شد استقلال نتواند با 3 امتیاز اراک را ترک کند، باید برای تیم تجربه شود و تمرکزشان در دقایق پایانی، بیشتر باشد. این تیم پتانسیل خیلی خوبی برای ارائه ی بازی هجومی دارد و یقین بدانید رفته رفته شرایط بهتر از این می شود و می توانیم بازی های پرگلی هم از استقلال شاهد باشیم.
 
ویرانه ی استقلال به مجیدی رسید
مهاجم پیشین استقلال ادامه داد: هرچه زمان بگذرد و هفته های بیشتری تیم بازی کند، هماهنگ تر می شویم و تیم بهتری خواهیم دید. شک نکنید این تیم بهتر می شود و در آینده می توانید به وضوح ببینید. با توجه به تغییراتی که در نیم فصل ممکن است ایجاد شود و بازیکنانی باکیفیت را بگیرند، این تیم می تواند خودش را برای قهرمانی آماده کند. بعضی ها خیلی راحت در مورد تیم مجیدی قضاوت می کنند. اما به یاد داشته باشید که این تیم بعد از 5 سال ساخت و دشوار به اینجا رسیده است. واقعا یک ویرانه به دست فرهاد مجیدی و کسانی که در این باشگاه هستند، رسیده است. خدا را شکر الان باشگاه از لحاظ نظم و انضباط و شکلی که دارد، بهتر از قبل شده و از وضعیت بد مالی و فوتبالی خارج و به مرحله ی باثبات و پایدار تبدیل شده است. این تیم نیاز به حمایت همه جانبه دارد تا از وضعیت سال های قبل فاصله بگیرد. الان بازیکنان، عوامل باشگاه و مجموعه در تلاشند این آرامش کنونی حفظ شود. در سایه ی این ثبات شک نکنید نتایج بهتری هم رقم می خورد. فقط در مواقع سخت باید همه کنار تیم باشند.
 ویرانه‌ی استقلال به فرهاد مجیدی رسیده است/لیگ برتر فوتبال کیفیت ندارد
انتخاب مربیان خارج از فوتبال انجام می شود
امین منوچهری با اشاره به فراز و نشیب تیم ها در لیگ بیست و یکم، گفت: این به تفکر مربیان برمی گردد. متاسفانه سالهاست که چرخه ی مربیان ما تغییری نکرده است. باید مربیانی که نتایج خوبی می گیرند، باشند اما چرا مربی ای که از 5 تیم اخراج می شود و نتایج 10، 12 سال گذشته اش چیزی جز شکست نبوده، دوباره و چند باره باید در لیگ برتر کار داشته باشد؟ متاسفانه برخی مربیان بابت تیم هایی که به دسته های پائین تر سقوط می دهند، با گرفتن تیم های بهتر، پاداش می گیرند. مشخص است که چنین انتخاب هایی خارج از فوتبال رقم می خورد. نباید روابط جای ضوابط را بگیرد. هرکسی که فنی است و توانایی دارد باید صاحب تیم شود و کار کند. لیگ ما برای این با فراز و نشیب روبروست چون تفکر مربیان ما فقط نباختن است. می دانند که باید برای حفظ جایگاه خود، تیمشان بازنده نشود. می دانند با شکست قطعا صندلی شان از دست می رود. وقتی تیمی از ترس باختن بازی کند، این طور نتایج بدون گل و کسل کننده می شود. اکثر بازی ها کم گل، بدون موقعیت و صفر صفر و یا با نتایج نزدیک تمام می شود. کیفیت تیم ها اصلا خوب نیست. تیمی ندیدیم که در این سیزده هفته ی گذشته، 3 بازی پشت سرهم خوب باشند و روند حرکتی تیم شان فارغ از نتیجه، باثبات باشد. مربیان می دانند دفاع کردن خیلی ساده تر از فوتبال هجومی است. به همین دلیل ابتدا دنبال گل نخوردن هستند. فرقی هم نمی کند چه تیم نود ارومیه لیگ دویی باشد چه یک تیم لیگ برتری.
 
بازیکنان سپاهان همه توقع دارند بازی کنند
وی که سابقه ی بازی در تیم سپاهان را دارد، با اشاره به وضعیت این تیم تاکید کرد: سپاهان تیمی پرمهره، بزرگ و خیلی خوب است. واقعا به معنای واقعی دو تیم خیلی خوب دارد. به همین دلیل همه ی آن بازیکنان توقع دارند بازی کنند. کنترل چنین وضعیتی سخت است. وقتی برخی بازیکنان نیمکت نشین می شوند، شرایط بدنی شان هم بد می شود و نمی توانند کیفیت خود را حفظ کنند. مربیان هم مجبورند از بازیکنان محدود استفاده کنند و طبیعی است که بازی به همه نرسد. همان طور که داشتن بازیکن باکیفیت وسطح بالا به نفع تیم است، بعضی مواقع هم مشکلاتی دارد. مثلا پرسپولیس با برانکو 14 بازیکن داشت که همان سال توانست با همدلی حتی به فینال آسیا هم برسد. البته قطعا محرم نویدکیا یکی از نخبه های مربیگری در ایران است. او هم علاقه دارد و هم باهوش است. قطعا به جایگاه خیلی خوبی در مربیگری خواهد رسید و می تواند این شرایط سپاهان را مدیریت کند.
 
مربی بودم با دروازه بان پدیده قرارداد 10 ساله می بستم
امین منوچهری گفت: استقلال، پرسپولیس و سپاهان مدعیان جدی قهرمانی هستند. گل گهر هم می توانست با این تیم ها مربع مدعیان را تشکیل دهد اما اتفاقاتی که برای آنها افتاد، از شرایط دور شدند. البته آنها مربی باتجربه و باانگیزه ای مثل قلعه نویی دارند که برگ برنده ی گل گهر است و بتوانند خودشان را از شرایط روحی روانی بد خارج کنند، به جمع مدعیان برمی گردند. تیم مس رفسنجان هم جزو شگفتی های لیگ بیست و یکم است که امسال میهمان بالای جدول است. آنها تیم ثروتمندی دارند و امیدوارم با امکاناتی که دارند مثل سپاهان کارشان تداوم داشته باشد. چنین تیم های سرمایه داری، نیاز لیگ ما هستند. نه تیم هایی مثل پدیده و نفت مسجدسلیمان که مدام مشکل مالی و اعتصاب و این دردسرها را دارند. خودم از این تیم ها و بی پولی هایشان زخم خوردم و می دانم چقدر بازی کردن در این تیم ها دشوار است. دیگر زمان بازی کردن دلی تمام شده است. بازی پدیده و سپاهان را وقتی تماشاکردم، گلر پدیده واقعا چند سیو استثنایی داشت. واقعا ستاره ی بازی بود. اما کسی اینها را نمی بیند و فقط می گویند فلانی 2 گل خورده است. او بعد از بازی اشک می ریخت. او می داند که همه آن 2 گل خورده اش را می بینند و کسی نمی بیند چند توپ گرفته است. اگر من جای مربیان باشم همین فردا با این دروازه بان قرارداد 10 ساله می بندم چون آینده دار و خیلی توانمند است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.