پیش بازی دربی هشتاد و نهم؛

مچ اندازی برانکو و شفر در حساس ترین دربی تاریخ

برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر در حالی چهارمین تقابل خود را روز شنبه تجربه خواهند کرد که در رویارویی های قبلی همه چیز مساوی پیش رفته و این جدال می تواند با توجه به جایگاه دو تیم در جدول حساس ترین دربی تاریخ محسوب شود.
پنجشنبه، 8 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مچ اندازی برانکو و شفر در حساس ترین دربی تاریخ
برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر در حالی چهارمین تقابل خود را روز شنبه تجربه خواهند کرد که در رویارویی های قبلی همه چیز مساوی پیش رفته و این جدال می تواند با توجه به جایگاه دو تیم در جدول حساس ترین دربی تاریخ محسوب شود.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، حساس ترین و مهمترین بازی هفته ی بیست و سوم لیگ برتر فوتبال بدون شک دربی هشتادو نهم تیم های پرسپولیس و استقلال است.
 
این دیدار که قرار است ساعت 16 روز شنبه دهم فروردین در ورزشگاه آزادی برگزار شود، از این جهت نسبت به تقابل های قبلی دو تیم حساس تر و حیاتی تر است که پرسپولیس با 45 امتیاز صدرنشین است و استقلال تنها با 2 امتیاز اختلاف در رده ی دوم قرار دارد.
 
برانکو به خوبی می داند که اگر می خواهد سومین قهرمانی پیاپی را به قرمزها هدیه بدهد و سال 98 را به خوبی استارت بزند، نباید به هیچ عنوان بازنده شود. چرا که در صورت شکست، صدر را به رقیب خواهد داد و از طرفی باید حواشی بعد از باخت احتمالی را هم مدیریت کند تا تیمش در ادامه ی لیگ و لیگ قهرمانان آسیا لطمه نبیند. پرسپولیسی ها البته اگر بتوانند این بازی بزرگ و سرنوشت ساز را با برتری خاتمه دهند، گام بلندی برای سومین قهرمانی برخواهند داشت و در صورت تساوی، حداقل می توانند فاصله ی امتیازی خود را با رقیب سنتی حفظ کنند و به دیدارهای آینده امیدوار باشند.
 
وینفرد شفر اما حکایت کاملا متفاوتی نسبت به همتای کروات خود دارد. مرد سپیدموی فوتبال ایران می تواند با یک تیر دو نشان بزند. او می تواند با شکست دادن پرسپولیس، هم صدرجدول را از برانکو بگیرد و هم تعداد بردهای خود را در این بازی بزرگ به عدد 2 برساند. استقلال که نیم فصل اول شرایط خوبی نداشت، توانست با هدایت شفر نیم فصل دوم شرایط متفاوتی را رقم بزند و فاصله ی خود را با دیگر رقبا کم و کمتر کند و اکنون به 2 امتیازی صدر رسیده اند. حالا آبی ها برای تکمیل روند خوب خود، نیاز به برد در دربی دهم فروردین دارند تا بعد از سالها طعم صدرنشینی را بچشند.
 
برانکو و شفر تاکنون 3 بار مقابل هم صف آرایی کرده اند که حاصل آنها یک برد، یک شکست و یک تساوی برای آنها بوده است. این نبرد حساس می تواند از این جهت جذاب و در عین حال سرنوشت ساز باشد که پرسپولیس در صورت برد می تواند فاصله ی خود را با رقیب سنتی به 5 افزایش دهد و گام بزرگی برای قهرمانی بردارند. از طرفی آبی ها می توانند در صورت پیروزی، صدر را از قرمزها بگیرند و یک گام به قهرمانی نزدیک تر شوند.
 
آبی ها برای این دیدار بزرگ طارق همام عراقی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت و سرنوشت الهیار صیادمنش هم برای رسیدن به این بازی مشخص نیست. در مقابل، پرسپولیس هم شایان مصلح را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد.
 
قضاوت این دیدار بزرگ را اشکان خورشیدی داور 40 ساله و مازندرانی به عهده دارد.
 
رضا سخندان و علی میرزابیگی نیز خورشیدی را به عنوان کمک همراهی می‌کنند و محمدرضا اکبریان به همراه محمد حسین زاهدی فرد هم داوران اضافه این بازی هستند. آرمان اسعدی نیز داور چهارم است.
علیرضا فغانی سرشناس‌ترین داور ایران به همراه محمدرضا منصوری نیز کمک داوران ویدئویی این بازی هستند.
 
برنامه ی دیدارهای هفته ی بیست و سوم لیگ برتر:
 
پنج شنبه هشتم فروردین:

سپیدورد رشت...................پیکان
 
سایپا ........................... نساجی
 
جمعه نهم فروردین:
 
ماشین سازی ................. فولاد
 
پدیده شهر خودرو............ پارس جنوبی جم
 
شنبه دهم فروردین:
 
پرسپولیس ...................استقلال
 
استقلال خوزستان...........تراکتورسازی تبریز
 
یک شنبه یازدهم فروردین:
 
صنعت نفت آبادان..........ذوب آهن اصفهان
 
سپاهان اصفهان.............نفت مسجد سلیمان
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.