هفته ی بیست و سوم لیگ برتر فوتبال؛

پیروزی بزرگ پرسپولیس مقابل رقیب سنتی/گام بلند شاگردان برانکو برای هت تریک قهرمانی

تیم فوتبال پرسپولیس با شکست استقلال در دربی هشتاد و نهم، ضمن افزایش اختلاف امتیازی نسبت به دیگر مدعیان، گام بلندی به سوی سومین قهرمانی پیاپی برداشت اما آبی ها با این باخت بد موقع، بهترین موقعیت برای صدرنشینی را از دست دادند.
شنبه، 10 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پیروزی بزرگ پرسپولیس مقابل رقیب سنتی/گام بلند شاگردان برانکو برای هت تریک قهرمانی
تیم فوتبال پرسپولیس با شکست استقلال در دربی هشتاد و نهم ضمن افزایش اختلاف امتیازی نسبت به دیگر مدعیان، گام بلندی به سوی سومین قهرمانی پیاپی برداشت اما آبی ها بهترین موقعیت برای صدرنشینی را از دست دادند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، حساس ترین دیدار هفته ی بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ساعت 16 با قضاوت اشکان خورشیدی بین تیم های پرسپولیس و استقلال برگزار شد که در پایان سرخپوشان با برتری یک برصفر رقیب سنتی خود را از پیش رو برداشتند و مقتدرانه صدرنشینی خود را استحکام بخشیدند.
 
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی نیا، احمدنورالهی، سروش رفیعی(92-محسن ربیع خواه)، مهدی ترابی(85-بشار رسن)، علی علیپور و بودیمیر(78-سیامک نعمتی)
 
ترکیب استقلال:

مهدی رحمتی، روزبه چشمی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی پور، علی کریمی، فرشید باقری(69-داریوش شجاعیان)، فرشید اسماعیلی(65-محسن کریمی)، ایسما، پاتوسی و منشا(78-مرتضی تبریزی)
 
اخطار: بیرانوند، شجاع خلیل زاده، مهدی ترابی و جلال حسینی از پرسپولیس و زکی پور و علی کریمی از استقلال
 
شرح گل: دقیقه 21 مهدی ترابی از سمت چپ دروازه ی استقلال کرنر را ارسال کرد که این سانتر زیبا با ضربه ی سر چکشی احمد نورالهی همراه شد و دروازه ی رحمتی فرو ریخت.
 
شرح نیمه ی اول:
با سوت اشکان خورشیدی هشتادونهمین دربی پایتخت راس ساعت 16 ابتدا با یک دقیقه سکوت به احترام قربیانیان سیل گلستان و خوزستان و شیراز آغاز شد.
 
استقلال بازی را هجومی شروع کرد و بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت. آبی ها که نمی خواستند بهترین فرصت برای شکست پرسپولیس و رسیدن به صدر را از دست بدهند، با ایسما، پاتوسی و منشا سعی داشتند موقعیت ایجاد کنند که دفاع مستحکم حسینی مانع گلزنی آبی ها شد.
 
پاتوسی دقیقه 7 در محوطه ی جریمه پرسپولیس نقش برزمین شد که خورشیدی اعتقادی به پنالتی نداشت. استقلالی ها حملات خود را ادامه دادند و موقعیت های نصفه و نیمه ای روی دروازه ی حریف داشتند که ضربات بی دقت مهاجمان تهدیدی آنچنانی برای سرخپوشان نبود.
 
پرسپولیس که زیر فشار استقلال قرار داشت، بالاخره دقیقه 16 توانست روی دروازه ی حریف برسد و ارسال نورالهی را مدافعان حریف دور کردند. در ادامه بازهم استقلال با ارسال پاتوسی موقعیت ایجاد کرد اما ضربه ی سر بی دقت فرشید باقری به بیرون رفت.
 
شاگردان برانکو که رفته رفته خود را در زمین پیدا کرده بودند، توانستند نبض بازی را در اختیار بگیرند و روی یک هجوم، به کرنر رسیدند. دقیقه 21 ارسال کرنر از سمت چپ دروازه ی استقلال توسط ترابی با ضربه ی سر نورالهی همراه شد و اولین گل بازی را در پی داشت.
 
بعد از این گل استقلال بلافاصله در یک حرکت عمق توسط پاتوسی صاحب موقعیت گل شد که ضربه ی آرام این بازیکن را بیرانوند در اختیار گرفت.
 
پرسپولیس و استقلال که نمی خواستند جنگ میانه ی میدان را به هم ببازند، بازی را درگیرانه و فیزیکی ادامه دادند. این بازی فیزیکی باعث شد تا داور کار سختی در دقایق آخر بازی در پیش داشته باشد. این کشمکش ها باعث شد تا بین بازیکنان دو تیم درگیری لفظی ایجاد شود. این درگیری به حدی زیاد شد که واکنش نیمکت نشینان استقلال را هم در پی داشت اما با مداخله ی به موقع جلال حسینی و رحمتی قائله ختم به خیر شد.
 
اما حساس ترین صحنه ی نیمه ی اول دقیقه 44 در محوطه ی جریمه پرسپولیس اتفاق افتاد. در یک فعل و انفعال، استقلالی ها از سمت چپ زمین پرسپولیس با پاس های تک ضربه وارد محوطه ی جریمه شدند که تکل بی محابای کمال کامیابی نیا، فرشید اسماعیلی را سرنگون کرد. داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد اما بازیکنان پرسپولیس به این صحنه معترض شدند.
 
محمدرضا اکبریان داور پشت دروازه داور وسط را فرا خواند و پس از مشورت پنالتی اعلام شده را تائید کرد. در این بین شجاع خلیل زاده و زکی پور درگیری لفظی پیدا کردند که داور به هردو بازیکن کارت زرد نشان داد.
 
فرشید اسماعیلی که پنالتی را گرفته بود، پشت ضربه ایستاد اما ضربه ی چیپ این بازیکن به بالای دروازه رفت تا بهترین فرصت استقلال برای بازکردن دروازه ی پرسپولیس هدر برود. این پنالتی هدر رفته باعث شد تا شفر از دست این بازیکن عصبانی شود و برسر او فریاد بزند. تلاش استقلال برای به تساوی کشاندن بازی ثمری نداد و ان تیم بازنده به رختکن رفت.
 
شرح نیمه دوم:
 
استقلال بازهم نیمه ی دوم را برای جبران گل خورده بی محابا و پرفشار شروع کرد. این تیم در همان دقایق ابتدایی صاحب 3 ضربه ی کرنر پیاپی شد اما تمام ضربات نخست را مدافعان پرسپولیس زدند.
 
برانکو که پیروزی و 3 امتیاز را در چنگ خود داشت، بیشتر به بازیکنان دستور ضد حمله داده بود. بازیکنان قرمزپوش توپ را به حریف می دادند و سعی می کردند با دوندگی زیاد فضاها را پوشش دهند و روی ضدحملات بتوانند اندوخته ی خود را دوبرابر کنند.
 
در مقابل آبی ها بی نظم و سراسیمه برای جبران گل خورده در تلاش بودند اما ارسال های بلند آنها راه به جایی نبرد. دقیقه 53 محمد نادری مدافع چپ پرسپولیس با حرکتی پابه توپ وارد محوطه ی استقلال شد که در برخورد با مدافع حریف، بر زمین افتاد اما خورشیدی اعلام پنالتی نکرد.
 
آبی ها که هم 3 امتیاز را از دست رفته می دیدند و هم فاصله با رقیب زیاد شده بود، با حملات احساسی و بیشتر ارسال بلند، سعی در ایجاد موقعیت داشتند اما این حرکات دلخواه مدافعان سرزن و دروازه بان بلندقامت پرسپولیس بود چرا که در نبرد هوایی هیچ موقعیتی به حریف ندادند.
 
شفر که نمی خواست برای دومین بار مغلوب برانکو شود، محسن کریمی، داریوش شجاعیان و مرتضی تبریزی را به بازی آورد اما این تعویض ها هیچ گره ای از کار استقلال بازنکردند تا این پرسپولیس باشد که برنده ی حساس ترین نبرد چندسال اخیر پایتخت شود.
 
پرسپولیس با این برد 48 امتیازی شد و مقتدرانه به صدرنشینی خود در جدول استحکام بخشید.
 
استقلال با همان 43 امتیاز و با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان و تراکتورسازی در رده دوم ماندگار شد تا منتظر بازی دیگر مدعیان باشد.
 
نتایج و برنامه ی بازی های هفته ی بیست و سوم لیگ برتر فوتبال:
 
پنج شنبه هشتم فروردین:
 
سپیدرود رشت 2.................پیکان 2
 
سایپا صفر........................نساجی مازندران صفر
 
جمعه نهم فروردین:
 
ماشین سازی تبریز صفر........فولاد خوزستان یک
 
پدیده شهر خودرو یک............پارس جنوبی صفر
 
شنبه دهم فروردین:
 
پرسپولیس یک ....................استقلال صفر
 
استقلال خوزستان................تراکتورسازی تبریز، ساعت 18:45
 
یک شنبه یازدهم فروردین:
 
صنعت نفت آبادان........ذوب آهن اصفهان، ساعت 17
 
سپاهان اصفهان...........نفت مسجد سلیمان، ساعت 18:45
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما