اسماعیلی می خواست با زدن "چیپ" تاریخ ساز شود

علی موسوی در گفتگو با راسخون: استقلال تا پشت محوطه ی حریف بُرِش داشت/پرسپولیس شانس اصلی قهرمانی است

مهاجم اسبق باشگاه استقلال با بیان اینکه پرسپولیس با پیروزی در دربی شانس اصلی قهرمانی لیگ هجدهم است، گفت: آبی ها مقابل رقیب سنتی نمایش بدی نداشتند اما بازی خوب آنها تا بیشتر از محوطه ی حریف بُرِش نداشت.
سه‌شنبه، 13 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
علی موسوی در گفتگو با راسخون: استقلال تا پشت محوطه ی حریف بُرِش داشت/پرسپولیس شانس اصلی قهرمانی است
مهاجم اسبق باشگاه استقلال با بیان اینکه پرسپولیس با پیروزی در دربی شانس اصلی قهرمانی لیگ هجدهم است، گفت: آبی ها مقابل رقیب سنتی نمایش بدی نداشتند اما بازی خوب آنها تا بیشتر از محوطه ی حریف بُرِش نداشت.
 
سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص شکست استقلال مقابل پرسپولیس در دربی هشتادونهم اظهار داشت: استقلال دربی را خیلی خوب شروع کرد و تا 20 دقیقه ی اول مالک توپ و میدان بود اما تا پشت محوطه ی پرسپولیس بیشتر بُرِش نداشت. برای نزدیک شدن به دروازه ی حریف و رسیدن به گل، فرصتی ایجاد نشد و متاسفانه این روند در نیمه ی دوم بدتر هم شد و تیم روبه بازی مستقیم آورد که دقیقا حریف منتظر آن بود.
 
وی افزود: پرسپولیس به خوبی از تک فرصت خود استفاده کرد و نهایتا با حفظ نتیجه موفق شد 3 امتیاز حساس این بازی بزرگ را بگیرد. استقلال نمایش بدی از خود نشان نداد ولی تا حد پشت محوطه ی حریف. استقلال خریدهایی که کرده، در حد لیگ ایران است و تاحدودی هم موفق بوده اما با این خریدها به مشکل جدی برمی خورد. اصلا در حوزه ی بین المللی دیگر حرفی برای گفتن نداریم. شاید گاهی یک قرعه ی خوب باعث شود تا هر 4، 5 سال یک تیم ایرانی بتواند جزو 4 تیم آسیا برود یا فینالیست شود.
 
مهاجم اسبق استقلال با اشاره به پنالتی هدر رفته ی آبی ها در دربی، تصریح کرد: در دربی و آن شرایط خاص که هواداران زیادی در ورزشگاه هستند، سخت ترین کار ممکن است. فرشید اسماعیلی می خواست یک کار خاص انجام دهد و یک گل تاریخی بزند اما نشد. کسی چیپ می زند که از پایه این نوع زدن ضربه را تمرین کرده باشد. متاسفانه بازیکنان ایرانی به جای تمرین در زدن چیپ، بازیکنان خارجی را الگوی خود قرار می دهند که خودشان برای چنین ضرباتی ساعت ها تمرین کرده اند. یعنی یک روزه نیامده اند، چیپ بزنند اما متاسفانه در سطح ملی و باشگاهی ما داشتیم که در موقعیت های حساس پنالتی را این جوری هدر داده اند. نباید این قدر به اسماعیلی گیر بدهند. ناراحت ترین فرد هم قطعا خودش هست. دوست داشت با گل کردن این چیپ تاریخ ساز شود. باید طرفداران به او روحیه بدهند تا بتواند در ادامه به استقلال کمک کند.
 
سید علی موسوی گفت: دربی هشتادونهم را با توجه به شرایط جدولی دوتیم مساوی پیش بینی کرده بودم. همان طور هم که دیدید واقعا فرصت آنچنانی روی دروازه ی دو تیم ایجاد نشد و فقط پرسپولیس از تک موقعیت خود سود برد. این بازی اصلا آن طور نبود که در روند بازی تیمی بتواند گل بزند. دو تیم روی ضربات آزاد دنبال زدن گل بودند که پرسپولیس موفق بود.
 
وی با بیان اینکه پرسپولیس با این 3 امتیاز گام بلندی به سمت قهرمانی برداشت، تصریح کرد: این پیروزی باعث شد تا آنها در هفته های پایانی با خیال راحت و بدون فشار بازی کنند. البته همیشه اتفاق های خاص در فوتبال می افتد اما همین که خود را از لحاظ امتیازی از استقلال جدا کرد، خیلی فرصت بزرگی پیدا کرد تا ادامه ی کار را راحت تر پیش ببرد.
 
مهاجم پیشین استقلال ادامه داد: با توجه به اینکه پرسپولیس توانست دربی را برنده شود، شانس اصلی قهرمانی است. البته تیم های سپاهان و تراکتور هم در تعقیب صدر هستند. با این حال فکر می کنم همه چیز دست پرسپولیس است و می تواند با شکست دادن این دو تیم در بازی های مستقیم، قهرمانی را بگیرد. سپاهان، تراکتور و استقلال باید به اتفاقات فوتبال خوش بین باشند.
 
سید علی موسوی در خصوص درگیری بوقچی ها با مهدی رحمتی، گفت: کار درستی نبود. نباید این طور مواقع بازیکنان خود را در معرض دید هواداران یا لیدرها قرار دهند. آنها باید بروند و بعد از گذشت 48 ساعت، در مورد اتفاقات حرف بزنند. هواداران این طور مواقع که تیمشان باخته، دچار احساسات هستند و ممکن است اتفاقات بدتری بیافتد. مواجه شدن با لیدرها از سوی بازیکنان اشتباه بود.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.