داود سیدعباسی در گفتگو با راسخون:

کار قهرمانی استقلال در لیگ برتر سخت شد/آقای وزیر به جای کری خواندن، اینترنت را درست کن

بازیکن اسبق سرخابی ها با بیان اینکه کار قهرمانی استقلال با از دست دادن 6 امتیاز پیاپی سخت تر شده است، گفت: پیشنهاد می کنم آقای جهرمی به جای کری خواندن، اینترنت و مشکلاتی که وجود دارد را حل کند.
يکشنبه، 26 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
کار قهرمانی استقلال در لیگ برتر سخت شد/آقای وزیر به جای کری خواندن، اینترنت را درست کن
داود سیدعباسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص دربی 95 اظهار داشت: الان یکی از نسل های طلایی فوتبال را داریم پشت سرمی گذاریم. سالهاست ما یک جام بین المللی چه باشگاهی، چه ملی به خانه نیاوردیم و فقط صعود به جام جهانی داشتیم. چرا فوتبال ما نتوانسته به موفقیت برسد؟ به دلیل اینکه تمرکز ما اصلا روی فوتبال نیست و دنبال قاتل بروسلی می گردیم. یادمان نرفته جلوی ژاپن به خاطر همین عدم تمرکز روی فوتبال، تاوان سنگینی دادیم. راستش را بخواهید در بازی دربی دلم به حال اکبریان(داور مسابقه) سوخت. در چنین بازی هایی باید بازیکنان و کادر فنی و عوامل کمک کنند تا داور بتواند قضاوت خوبی داشته باشد. الان تماشاگر هم نیست. به شما قول می دهم اگر تماشاگر در استادیوم بود، این قدر به داور فشار نمی آمد. کوچکترین صدا به گوش داور می رسد.
 
استقلال در نیمه ی اول دربی دست بالا داشت
وی افزود: وقتی دو تیم باکیفیت مقابل هم قرار می گیرند که در باشگاه های آسیا کیفیتشان را دیدیدم و حرف های زیادی برای گفتن داشتند، این نکته ی منفی است که متن را رها کنند و دنبال حاشیه بروند. حیف است عملکرد فنی شان تحت تاثیر این حواشی قرار بگیرد. دو تیم بازی خیلی خوب و پرفشاری را به نمایش گذاشتند. استقلال در نیمه ی اول بازی خیلی بهتری را از خود نشان داد و دست بالا را داشت. در نیمه ی دوم دقیقه 55 وقتی گل را دریافت کرد، فرصت کافی را برای جبران و زدن گل در اختیار داشت. وقتی دیدند در بازی دست بالا را داشتند و گل خوردند، یک دفعه خالی شدند. شاید توقع نداشتند در روزی که خوب هستند، عقب بیافتند. یکی از ضعف های استقلال این بود که در اکثر بازی ها به حریفان موقعیت های زیادی می دادند. درست است زیاد گل نمی خوردند و خطوط دفاعی شان خوب بود اما از لحاظ آماری فرصت های خطرناک به حریفان می دادند که اکثرا با درخشش رشید مظاهری دفع می شد یا گل نمی رفت. این ضعف جلوی الدوحیل سر باز کرد و تیم باخت. بعد از آن کمی بهتر شدند.
 
استقلال در دربی موقعیت کمی به پرسپولیس داد
بازیکن اسبق سرخابی ها تصریح کرد: برای دربی استقلالی ها باید نیمه ی پر لیوان را نگاه کنند. این تیم در دربی خیلی خوب بود و حداقل موقعیت ها را به یکی از تیم های خوب آسیا داد که از بازیکنان باکیفیتی در خط حمله بهره می برد. گلی هم که استقلال خورد، از روی ریباند خوردند و تاکتیکی نبود. نمی خواهم ارزش های فنی پرسپولیس را زیر سوال ببرم. ضربه ی مغانلو ضربه ی خوبی بود و آل کثیر هم فرصت های اینچنینی را خوب می زند. می خواهم بگویم پرسپولیس تیم قابل احترام و باکیفیتی است. در شروع نیمه دوم قرمزها نقاطی که پازل تاکتیکی شان جا نیفتاده بود را دستخوش تغییر کردند و با 2 تعویضی که گل محمدی انجام داد، بالانس را به تیمش برگرداند. فکر می کنم ذره ای تامل در بازی استقلال می تواند آنها را به مسائل خوبی برساند. آنها باید از نقاط قوت این بازی در رقابت های پیش رو باید استفاده کنند. در دربی هم موقعیت گل داشت اما استفاده نکردند. مهمترین نکته این بود که موقعیت خیلی کمی به پرسپولیس داد.
 کار قهرمانی استقلال در لیگ برتر سخت شد/آقای وزیر به جای کری خواندن، اینترنت را درست کن
هافبک هایی مثل ریگی قیمت ندارند
داود سیدعباسی با اشاره به عملکرد مسعود ریگی در خط هافبک استقلال، گفت: ریگی بازیکنی است که در خدمت تیم و خیلی ساده فوتبال بازی می کند. این نوع بازیکنان در فوتبال امروز به نظرم قیمت ندارند. از لحاظ فنی چنین بازیکنانی برای تیم فوق العاده تاثیرگذارند. مثلا بعد از بازی های درخشانی که چلسی مقابل تیم های بزرگی مثل رئال (رفت و برگشت) و منچسترسیتی انجام داد، مقابل آرسنال فقط به دلیل نداشتن "کانته" بازی را داد. این طور بازیکنان اصلا قیمت ندارند و مسعود ریگی هم یکی از هافبک دفاعی های خوب کشور است. پرسپولیس هم بازیکنان اینچنینی مثل سرلک، کامیابی نیا و نورالهی دارد.
 
وحید امیری بهترین بازیکن دربی بود
وی بهترین بازیکن دربی را وحید امیری دانست و خاطرنشان کرد: این بازیکن هم قدرت، هم سرعت و هم شعود تاکتیکی دارد که خیلی ساده بازی می کند. درست است که شوت مغانلو خیلی خوب بود اما کار اصلی را وحید امیری کرد که با آن حرکت خوب و تکنیکی اش، موقعیت مناسبی را برای تیمش ساخت. در واقع گل را باید به نام امیری نوشت. البته محمد نادری هم خیلی خوب بازی کرد و توانست توانایی اش را نشان دهد. او بهترین بازیکن استقلال در دربی بود.
 
استقلالی ها فقط دقایق پایانی از توپ های بلند استفاده کردند
بازیکن پیشین سرخابی ها افزود: بعد از بازی حرف زدن خیلی راحت تر از جریان بازی و در لحظه تصمیم گرفتن است. هیچ موقع نمی خواهم در کار مجیدی دخالت کنم. تصمیمی که در جریان بازی گرفتند شاید روی آن برنامه داشتند. استقلال با آمدن دیاباته و ارسال توپ های بلند، فشار هم روی دروازه ی پرسپولیس آورد و موقعیت هم داشت. فرصت دیاباته از حرکت فرشید اسماعیلی و قایدی در عمق بود و استقلال فقط از توپ بلند استفاده نکرد. این تیم بعد از آمدن دانشگر و رمضانی صرفا ارسال بلند داشت. پایه بازی عوض شده بود.
 
نباید داور را از دقیقه 2 تحت فشار بگذارند
داود سیدعباسی گفت: کنار گذاشتن حاشیه و تمرکز روی متن فوتبال، به نفع خود بازیکنان است. بی حاشیه ترین بازیکن، در دربی بهترین بازیکن بود. جلال حسینی با این همه تجربه بی حاشیه فوتبال بازی می کند. کنار زمین همه باید کمک کنند. در 2، 3 دربی، مقابل من علی دایی، کریم باقری و گل محمدی بازی می کردند و چنین مسائلی نداشتیم. البته که زمان ما داوران خارجی سوت می زدند اما این حواشی را نداشتیم. اگر قرار است فوتبال بازی کنیم، نباید از دقیقه 2 داور را از لحاظ روحی پائین بیاوریم و تحت فشار بگذاریم.
 کار قهرمانی استقلال در لیگ برتر سخت شد/آقای وزیر به جای کری خواندن، اینترنت را درست کن
پروین حرف قشنگی زد
وی ادامه داد: من 8 بار در دربی بازی کردم. واقعیت این است که بین پرسپولیس و استقلال احترام وجود دارد. دو تیم به هم احترام می گذارند ولی دوستی هرگز. چه قبل، چه زمان ما و چه الان این مسئله وجود دارد. همیشه یک چیزی علی پروین می گفت که خودم افتخار شاگردی اش را داشتم. او می گفت، "پرسپولیس حق دارد فقط به استقلال ببازد." خیلی حرف قشنگی بود. علی پروین این حرف را زده است. این طور به رقیبش احترام می گذارد. رقیب قدرش خوب است.

قهرمانی استقلال در لیگ برتر سخت تر شد
بازیکن اسبق سرخابی ها در خصوص اینکه آیا استقلال با شکست در دربی از کورس قهرمانی عقب افتاد؟ خاطرنشان کرد: بعد از دربی باید استقلالی ها روی نقاط قوتی که در این بازی داشتند، تمرکز کنند. مشاورانی که به فرهاد مجیدی مشورت می دهند این مسائل را باید انعکاس دهند. البته خود مجیدی در این تیم بازی کرده، هم جنس این تیم را می شناسد و کاریزما و محبوبیتش را هم در تیم و تماشاگران دارد. استقلال بازی بدی را در دربی انجام نداد. باید از نقاط قوتش درس بگیرد و تمرکزش را روی لیگ، جام حذفی و آسیا بگذارد اما باید اولویت بندی داشته باشد. نمی گویم برای قهرمانی در لیگ شانس ندارد ولی با وجود 2 باخت پیاپی و از دست دادن 6 امتیاز، کارش سخت تر شد و معلوم است که رقیبان از این فرصت استفاده می کنند.
 
آقای وزیر به جای کری خواندن، وضعیت اینترنت را درست کن
داود سید عباسی در خصوص استوری جهرمی وزیر ارتباطات، گفت: برلسکونی وقتی نخست وزیر ایتالیا بود، همزمان ریاست باشگاه میلان را هم برعهده داشت و در ورزشگاه دربی میلان را می دید و کسی مشکلی هم نداشت. ولی جامعه و فوتبال ما با ایتالیا سالها فاصله دارد. برای طی کردن این راه باید پله پله جلو برویم. مسئولان دولتی و استقلالی هم داریم که پست نمی گذارند. جهرمی خیلی پرسپولیسی است و پیشنهاد می کنم به جای این کارها روی کارش تمرکز کند و ذره ای مشکلات اینترنت کشور را رفع کند. البته خیلی خوب است که وزیر فوتبالی باشد. برای بخشی از جامعه این موضوع خوشایند است و طرفداران پرسپولیس این را بد نمی دانند. بعد از استوری که برای برد پرسپولیس مقابل گل گهر گذاشت و با آن واکنش ها مواجه شد، بهتر بود، این کار را نمی کرد. در دوران قرنطینه ی اول، همراه اول برای تلفن هایی که 100 هزارتومان بدهی داشتند، پیامک اخطار ارسال کرد. آقای وزیر بیا اینها را درست کن. اگر این مسائل را درست کنید، لایک بیشتری می گیری. هم استقلالی هم پرسپولیسی شما را لایک می کنند. در دوران کرونا که مردم همه مجبور بودند کارهای خود را با تلفن انجام دهند، این پیامک های همراه اول ارسال می شد. همه دنبال کمک به هم بودند اما اپراتور تحت نظرشان این گونه با مشترکانش برخورد می کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.