محمدرضا مهدوی در گفتگو با راسخون:

گل محمدی و مجیدی دنبال نباختن در دربی بودند/بخاطر نبودن تماشاگر کیفیت لیگ پائین آمده است

پیشکسوت سرخابی ها گفت: گل محمدی و مجیدی دنبال نباختن در دربی بودند چون می دانستند شکست مقابل تیم رقیب تبعات سنگینی دارد و برایشان گران تمام می شود.
سه‌شنبه، 16 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
گل محمدی و مجیدی دنبال نباختن در دربی بودند/بخاطر نبودن تماشاگر کیفیت لیگ پائین آمده است
محمدرضا مهدوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به بازی کسل کننده دربی شماره 97، اظهار داشت: بازی های دربی همیشه شرایط خاص خودش را دارد و اصلا نمی شود پیش بینی درستی در مورد وضعیت بازی داشت. معمولا شرایط حساس شهرآوردها باعث می شود تا بازیکنان نتوانند کیفیت واقعی خودشان را به نمایش بگذارند. اکثر تقابل های دو تیم با نتایج نزدیک به پایان می رسد. اما این دربی واقعا جزو آن بازی هایی بود که خیلی سرد و کسل کننده بود. اینکه خیلی ها می گویند حیف وقتی که پای این بازی گذاشتیم، شاید درست باشد. من هم به عنوان کارشناس در شبکه جام جم با پیمان یوسفی بودیم و دقیقا همین حرف ها زده شد. به هرحال انتظار از دو تیم بالاست و انتظار می رفت تا حداقل بازی قشنگی شاهد باشیم که نشد. شرایط جدولی و جایگاه دو تیم هم طوری بود که بیشتر نیاز به برد داشتند. این مساوی در واقع به درد هیچ کدامشان نخورد. در طول بازی هم هیچ موقعیتی روی دروازه ها ایجاد نشد. یا دروازه بانها هیچ عکس العمل خاصی نداشتند. هرچه که بود این فوتبالی نبود که انتظارش را داشتیم.
 
تماشاگر نبود، دربی کیفیت نداشت
وی افزود: یکی از دلایل اصلی پائین بودن کیفیت دربی و کلا بازی های لیگ، حضور نداشتن تماشاگران در ورزشگاه هاست. این مسئله هم خیلی اثر منفی می گذارد. انشالله شرایطی را مسئولان مربوطه اتخاذ کنند تا پای هواداران به ورزشگاه ها باز شود. البته چون این مسئله با مرگ و میر انسان ها سروکار دارد، نمی شود دخالتی در آن کرد. امیدوارم این اتفاق بیافتد. نبودن هوادار در ورزشگاه باعث می شود تا شور و هیجان فوتبال و بازیکنانی که می خواهند توانایی خود را نشان دهند، گرفته می شود. اگر دقت کنید از وقتی که کرونا آمده، بازی ها به سمت بی کیفیت بودن می رود که این خودش نشان می دهد، نبود تماشاگران در این روند تاثیر زیادی دارد. باید به فوتبال دوستان حق داد. آنها عشق این را دارند تا بازی تیم محبوبشان را در ورزشگاه ببینند. از طرفی بازیکنان هم حق دارند تا توانایی شان را به صورت مستقیم تماشاگر ببیند و انرژی بگیرند. همه جای دنیا از این امکان استفاده می شود. انشالله مسئولان ما هم الگو برداری کنند و راه تماشاگران را برای ورود به استادیوم ها باز کنند.
 
شکست مقابل رقیب برای مربی گران تمام می شود
پیشکسوت سرخابی ها تصریح کرد: من چون در هر دو تیم بازی کردم، می دانم که چقدر حضور تماشاگر می تواند روی کیفیت ها تاثیر بگذارد و انگیزه ها را بالا ببرد. در تمرین های ما بالای 7، 8 هزار تماشاگر می آمد. وقتی ورزشگاه باز شود، نزدیک 60، 70 هزار تماشاگر اسم بازیکن را صدا بزنند و تشویقش کنند، چقدر روحیه اش بالا می رود و انگیزه می گیرد. این تشویق ها باعث می شود کیفیت بازی هم بالا برود. البته که بخشی از این بی کیفیت بودن بازی ها هم به تفکر مربیان برمی گردد. شک نکنید یحیی و فرهاد هم طوری تیمشان را روانه ی بازی کردند تا اول گل نخورند. آنها می دانند که اگر تیمشان ببازد، تحت چه فشارهای شدیدی قرار می گیرند و شاید هفته ها ترکش این باخت با آنها همراه باشد. به همین دلیل سعی کردند خیلی محتاط بازی کنند. درست است که تماشاگر در ورزشگاه نیست و آنها تحت فشار نبودند اما در فضای مجازی واقعا شرایط دیگری برایشان رقم می خورد. باختن همیشه به تیم رقیب تبعات سنگینی دارد و برای مربی گران تمام می شود. البته این مساوی برای هیچ یک از آنها خوب نبود. اما رفته رفته همه چیز بهتر می شود.
 گل محمدی و مجیدی دنبال نباختن در دربی بودند/بخاطر نبودن تماشاگر کیفیت لیگ پائین آمده است
یحیی و فرهاد دنبال نباختن بودند
محمدرضا مهدوی گفت: هیچ وقت حتی تماشاگر هم در ورزشگاه نیست، دربی های پرسپولیس و استقلال بی استرس برگزار نمی شود. تحت هر شرایطی این بازی استرس و فشار خودش را دارد. امکان ندارد بازیکنی بگوید که دربی استرس ندارد. برای همه این مسئله وجود دارد اما برخی ها کمتر و بعضی ها بیشتر. این استرس هم باعث می شود اکثر بازی ها بی کیفیت باشد. همه قبول داریم که وحیدی امیری در حال حاضر بهترین بازیکن فوتبال ایران است. هم در تیم ملی و هم در پرسپولیس نتایج را عوض می کند و شرایط بازی را برمی گرداند. اما دیدید که در دربی نشانی از آن بازیکن باکیفیت نداشت. فکر می کنید دلیلش چه بود؟ شک نکنید که فشار این بازی باعث شد بازیکنی مثل امیری نتواند کیفیتش را نشان دهد. البته در این که مربیان دو تیم هم ترسو و محتاط بودند، شکی نیست. مربیان باید در چنین شرایطی ریسک پذیر باشند و بازی هجومی را انجام دهند. اگر این مسئله اتفاق بیافتد، بدون شک بازی ها جذاب خواهد بود. آنچه مسلم بود تنها نمی خواستند  بازنده ی دربی باشند و بیشتر دنبال مساوی بودند.
 
سیرنزولی لیگ بخاطرعدم حضور تماشاگران است
وی در خصوص اینکه چرا کل لیگ ایران از لحاظ کیفیت و به ثمر رساندن گل افت محسوسی کرده است؟ تاکید کرد: همان طور که گفتم بخش بزرگی از این مسئله به عدم حضور تماشاگران مربوط می شود. هر تیم شهرستانی برای خودش کلی طرفدار در شهرش دارد و اگر آنها بتوانند به ورزشگاه بروند، تیمشان با این حمایت ها باکیفیت بازی می کند و به گل می رسد. حضور تماشاگر کیفیت را بالا می برد. اگر دقت کنید سیر نزولی لیگ ما زمانی شروع شد که تماشاگری به ورزشگاه نرفت. این مسئله بدتر هم می شود. باید این مسئله مدیریت بشود و ورزشگاه ها بتوانند پذیرای تماشاگر باشند. البته که نقش مربیان و تفکراتی که دارند هم در این بی کیفیت بودن تیم ها موثر است. قبول دارم که تفکر جدیدی وارد لیگ ما نشده و همین مربیان مدام تیم عوض می کنند. من هم چون جزو مربیانی هستم که بیرون گود نشستم نمی توانم نظری در این مورد بدهم تا این شائبه بوجود نیاید و نگویند بخاطر خودش این حرف ها را می زند. مدیران و باشگاه ها باید در انتخاب مربیان دقت کنند و من نمی توانم نظری بدهم.
 
به بازی بدون گل نقد وارد است
پیشکسوت سرخابی ها با اشاره به صحبت های گل محمدی و مجیدی بعد از دربی 97 افزود: من به صحبت ها و نظرات این دو مربی احترام می گذارم. هرکس می تواند دیدگاه شخصی اش را داشته باشد. اما وقتی عملکرد تیم ها و کیفیتی که ارائه کردند، مورد کارشناسی قرار می گیرد، نظرات متفاوت می شود. این بازی و کیفیت تیم ها را همه ی مردم و کارشناسان دیدند. وقتی بازی به این مهمی صفر صفر می شود و گلی ندارد و هیچ شوت و توپی هم سمت دروازه ها نمی رود، قطعا به عملکرد تیم ها نقد وارد است. اینها همه بهانه است که داوری فلان کار را کرد. باید این قدر قوی کار کنیم که هیچ چیزی نتواند روند تیم را متوقف کند. امیدوارم شرایط دو تیم بهتر شود و بتوانند به موفقیت های خود ادامه دهند.
 
گل گهر و سپاهان جور گلزنی هفته هشتم را کشیدند
محمدرضا مهدوی گفت: آن چیزی که باعث شد فاصله ی امتیازی پرسپولیس و استقلال با صدر جدول بیشتر نشود، شکست سپاهان مقابل گل گهر بود. البته فکر نکنید با این باخت سپاهان از دایره ی مدعیان خارج می شود. آنها تیم خیلی خوبی دارند و شک نکنید که بهتر می شوند. این باخت شاید جرقه ای برای بهترشدنشان بشود. وقتی از گل گهر 4 گل می خورند یعنی باید خودشان را جمع و جور کنند. البته گل گهر هم تیمی است که خودش را به جمع مدعیان رسانده است. این بازی 6 گل داشت و به تنهایی جور هفته هشتم را کشید. شرایط تیم ها طوری است که از لحاظ کیفیت فاصله ی چندانی با هم ندارند. 7، 8 تیم اول قدرتمند هستند و رفته رفته می توانند با بهتر کردن شرایط خود جای دیگری را بگیرند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.