احسان خرسندی در گفتگو با راسخون:

مجیدی و گل محمدی به دنبال مساوی بودند/بنیادی فر به جای داوری، کدخدامنشی کرد

پیشکسوت پرسپولیس گفت: با شرایطی که بازی داشت، نشان داد هم یحیی گل محمدی و هم فرهاد مجیدی دنبال گرفتن یک امتیاز بودند.
يکشنبه، 14 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مجیدی و گل محمدی به دنبال مساوی بودند/بنیادی فر به جای داوری، کدخدامنشی کرد
احسان خرسندی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به بازی کسل کننده دربی شماره 97 پایتخت، اظهار داشت: بازی اصلا کیفیت خوبی نداشت. واقعا حیف این همه وقتی که پای این بازی گذاشتیم و هدر رفت. خیلی ها دنبال این هستند تا از دو تیم پرطرفدار و بازی شان چیزی یاد بگیرند. اما دریغ از یک کار تاکتیکی و کیفیت. با این همه حواشی ای که قبل از بازی ایجاد کردند. با این همه صحبت هایی که مدیران دو باشگاه علیه هم داشتند، انتظار می رفت حداقل در زمین بازی با کیفیتی را شاهد باشیم. البته نمی شود گفت که بگومگوی مدیران علیه هم، در این بی کیفیتی تاثیر داشت. وقتی به ترکیب دو تیم نگاه کنید، می بینید که ابتدا برای گل نخوردن آمده بودند. بیشتر دو تیم سعی می کردند بازی تخریبی را انجام دهند و فشرده بازی کنند. استقلال نفراتی را در ترکیب گذاشته بود که می خواست با تجمع بیشتر فضاها را ببندد. اگر دقت کنید می بینید که مهاجمان این تیم وقتی توپ از دست می رفت، تا پشت محوطه ی جریمه ی خودشان عقب نشینی می کردند. وقتی تیمی جرات حمله کردن نداشته باشد، نباید این انتظار را داشت که فوتبال خوب و موقعیت گل های زیادی ببینیم.
 
دوتیم دنبال گل اتفاقی بودند
وی افزود: علیرضا منصوریان با تیم نفت تهران مقابل پرسپولیس چنین شیوه ی دفاعی را در پیش گرفت و روی اتفاقات هم به گل رسیدند و پیروز شدند. فرهاد مجیدی در تمام دربی هایی که تیمش را به میدان فرستاده، با همان شیوه ی بسته کار کرده است. چون پرسپولیس ولع گل زدن دارد و خیلی به تیم های مقابل فضا می دهد، مجیدی دو مهاجم گذاشته بود تا از آن فضاها سود ببرد. این مربی بیشتر برای گل زدن دنبال اتفاقات یا ارسال های بلند بود. روی این اتفاقات هم صاحب یکی دو فرصت نصف و نیمه شد اما استفاده نکردند. در مقابل، پرسپولیس هم که در چند هفته ی اخیر در امر ایجاد موقعیت خیلی موفق بود، اما در دربی هیچ موقعیتی نتوانست ایجاد کند. هیچ صحنه ای ندیدیم که تیمی کار ترکیبی کند یا دروازه بانها عکس العملی نشان دهند. البته پرسپولیس هم یکی دو فرصت نصف و نیمه روی اتفاقات به دست آورد که وحید امیری نتوانست خوب استفاده کند. در چنین بازی هایی که تیم ها دنبال بازی بسته هستند، نباید انتظار خلق موقعیت های زیاد داشت. به همین دلیل تک فرصت ها حکم طلا دارد و هرتیمی که بتواند از آنها استفاده کند، برنده می شود. در مجموع هیچ تیمی سوار بازی نبود و مساوی عادلانه بود.
 
مجیدی و گل محمدی دنبال تساوی بودند
مهاجم پیشین پرسپولیس تصریح کرد: از یحیی گل محمدی توقع داشتیم تا خیلی زودتر دست به تعویض بزند. اگر یحیی دنبال برد بود، حتما از ابزارهایش استفاده می کرد و تعویض ها را خیلی زودتر انجام می داد. تغییرات خیلی دیر صورت گرفت و دیدید که هیچ تاثیری هم در روند بازی نداشت. دو مربی طوری تیمشان را وارد زمین کرده بودند تا بازنده نباشند. ابتدا دنبال گل نخوردن بودند. هم گل محمدی و هم مجیدی خیلی راغب بودند تا بازی مساوی شود. به هرحال دوست نداشتند بازنده شوند تا اثرات احتمالی این شکست گریبان گیر تیمشان شود. البته این مساوی از این جهت برای دو تیم بد نشد که سپاهان هم به گل گهر باخت و نتوانست فاصله ی امتیازی اش را در صدر بیشتر کند. بدی شکست سپاهان هم این بود که گل گهر هم به عنوان مدعی خودش را مطرح کرد. این مساوی باعث شد تا روند خوب پرسپولیس متوقف شود اما استقلال پنجمین مساوی پشت سرهمش را کسب کرد و از لحاظ نتیجه گیری نوسان داشته است. تازه هفته ی هشتم است و باید ببینیم در ادامه ی رقابت ها آیا این دو تیم می توانند شرایط پیروزی شان را بدست بیاورند و دوباره روی ریل برد قرار بگیرند. مدعیان لیگ هم تغییر نکرده اند و مثل سالهای قبل همان تیم ها هستند.پرسپولیس، سپاهان، استقلال و الان گل گهر مدعی هستند.
 مجیدی و گل محمدی به دنبال مساوی بودند/بنیادی فر به جای داوری، کدخدامنشی کرد
بنیادی فر در حد قضاوت دربی نبود
احسان خرسندی با شاره به قضاوت موعود بنیادی فر گفت: قضاوت بنیادی فر اصلا راضی کننده نبود. بنیادی فر به جای داوری، کدخدامنشی کرد. با اینکه دربی کسل کننده بود و هیچ افت و خیزی نداشت اما داور هم خیلی محتاط قضاوت کرد. توپ را برمی داشت و قدم می زد. روی هر صحنه ی اعتراضی، بازی متوقف می شد و چند دقیقه اش را کنار زمین داشت، نیمکت ها را آرام می کرد. ما در هیچ صحنه ای ندیدیم داور ادامه ی بازی بدهد و همه ی برخوردها را سوت می زد. دوست داشت خیلی نزدیک به صحنه ها باشد. به همین خاطر چند بار در مسیر توپ قرار گرفت. اصلا بنیادی فر در حد قضاوت دربی نبود. متاسفانه روی هر صحنه ای هم اعتراض می شد. این اعتراضات در کنار زمین، اپیدمی شده است و تمامی ندارد. هر روز بدتر می شود. عوامل بیرونی نیمکت نشینان دو تیم بیشتر از بازیکنان داخل زمین کارت زرد گرفتند.
 
همه ی تیم های لیگ برتر نوسان دارند
وی با بیان اینکه تا هفته ی هشتم نوسان تیم ها زیاد بوده است، تاکید کرد: نتایج خیلی قابل پیش بینی نیست و می بینید هرهفته مدعیان امتیاز از دست می دهند. هنوز مدعیان نتوانستند آن طور که باید ثبات خود را نشان دهند و فاصله ی امتیازی ایجاد کنند. این شرایط تا پایان نیم فصل اول ادامه خواهد داشت و شاید بتوانند در بازی های ابتدایی نیم فصل دوم خودشان را از بقیه ی تیم ها جدا کنند. این نوسان هم به خیلی از عوامل بستگی دارد. اول اینکه تیم ها خیلی به هم نزدیک شده اند و شرایط کیفیتی آنچنان تفاوتی ندارد. دوم هم به خرید و تغییرات تیم ها برمی گردد که هنوز در تیم های جدیدشان به هماهنگی نرسیدند. مسئله ی مهمی که اما بیش از بقیه ی عوامل بستگی دارد، عدم شناخت نفرات از سوی کادر فنی است. خیلی از تیم ها هنوز ترکیب اصلی خودشان را پیدا نکردند و هر هفته با یک ترکیب بازی می کنند. اتفاقات کرونایی هم بی تاثیر نیست. برخی مصدومیت ها هم مانع شکل گیری تیم ها شده است. امیدواریم این شرایط تغییر کند و شاهد بازی های باکیفیتی باشیم. در کل لیگ شاید انگشت شمار بازی خوب ندیده باشیم.
 
گل محمدی ترکیب پرسپولیس را پیدا کرده است
مهاجم پیشین پرسپولیس با اشاره به زوج فرشاد فرجی و علی نعمتی در قلب دفاع این تیم، افزود: همین که الان 3 بازی است تیم توانسته کلین شیت کند و گلی دریافت نکند، نشان می دهد که این دو بازیکن شناخت بیشتری نسبت به هم پیدا کردند. گل محمدی هم بعد از تست چند ترکیب، توانسته به ترکیب اصلی تیمش برسد. به هرحال زمان می برد تا تفکرات یحیی در تیم نهادینه شود. آنچه مهم است باید از این تیم حمایت شود تا بتواند دوباره در مسیر اصلی اش قرار بگیرد. تیم ها هم وقتی مقابل پرسپولیس قرار می گیرند، بازی بسته ای ارائه می دهند. در چنین شرایطی با فشردگی های زیاد، تیم هم نمی تواند آن طور که باید خودش را در زمین نشان دهد. البته تغییرات اخیری که در ترکیب ایجاد شده و کادر فنی به دفاعه 3 نفره رو آورده است، بخاطر همین مسئله است. الان شرایط پرسپولیس بد نیست و در صورت پیروزی در یکی دو بازی آینده، می تواند دوباره خودش را به بالای جدول برساند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.