افزایش شمار شهدای کربلا / اسامی مصدومان ایرانی در حادثه کربلا/فوت یک زائر ایرانی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج گفت: تا این لحظه ۴زائر ایرانی در حادثه کربلا سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند.
چهارشنبه، 20 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
افزایش شمار شهدای کربلا / اسامی مصدومان ایرانی در حادثه کربلا/فوت یک زائر ایرانی
به گزارش  راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام صحبت الله رحمانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج درباره آخرین آمار شهدا و زخمی شدگان در حادثه کربلا اظهار کرد: تا این لحظه تعداد ۳۶ نفر در این حادثه جان باخته‌اند و ۱۲۲ نفر نیز زخمی شده‌اند.

وی در خصوص زائران ایرانی گفت: ۴ زائر ایرانی در این حادثه زخمی شده‌اند که اسامی آن‌ها عبارتند از آقای یوسفی از قم- علی جمشیدیان از اصفهان- محمد باقر حاری از قم و محمد قربانی.

حجت الاسلام رحمانی تصریح کرد: تا این لحظه گزارشی از جان باختن زائران ایرانی منتشر نشده است.
 

فوت یک زائر ایرانی در حادثه کربلا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق، از فوت یک زائر جوان ایرانی در حادثه روز گذشته کربلای معلا خبر داد.

محسن نظافتی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با تأیید خبر فوت زائر جوان ایرانی در حادثه روز گذشته کربلای معلی گفت: آقای حسین خاوری فرزند سلطانعلی متولد ۱۳۶۷ از مشهد در شمار افراد جان باخته روز گذشته حادثه کربلا بوده است.

مراسم هروله در عراق را که «رکضة طویریج» می‌نامند، هر ساله ظهر عاشورا از منطقه «قنطرة السلام» (پل صلح) به سوی مرقد امام حسین علیه‌السلام آغاز می‌شود و مسافت آن حدود دو کیلومتر است. عزاداران هنگام برگزاری این مراسم شعارهایی مثل «لبیک یا حسین» سر می‌دهند.

روز گذشته با ازدحام جمعیت، عده‌ای از زائران در هجوم دسته‌جات عزادار آسیب دیده و بیش از ۳۰ نفر در این حادثه به شهادت رسیده‌ و حدود ۱۰۰ تن مجروح شده‌اند. 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.