پویش نذر سفر، حرکتی مردمی برای تسهیل حمل و نقل زائران اربعین

اگر با خودروی خود راهی سفر اربعین هستید می­توانید با پیوستن به پویش نذر سفر اربعین زائران پیاده و جامانده را مهمان صندلی­ خالی خودروی خود کنید و یا از طریق این پویش همسفر افراد دیگر شوید.
سه‌شنبه، 16 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
پویش نذر سفر، حرکتی مردمی برای تسهیل حمل و نقل زائران اربعین
به گزارش راسخون؛ سال­هاست که شیعیان سراسر جهان در ایام سوگواری سیدالشهدا (ع)، به ویژه اربعین حسینی، برای زیارت و عرض ارادت به امام حسین (ع) و شهدای کربلا، به عتبات عالیات سفر می­کنند. هر سال این آیین معنوی باشکوه­تر و پرشورتر از پیش برگزار می­شود و با وجود سختی­ های مسیر و هزینه­ هایی که ممکن است در پی داشته باشد استقبال مردم از سفر اربعین بیش­تر می­شود.

چند سالی است که مردم کشور عراق و هم­وطنان ما، با برپایی موکب ­های پذیرایی و ارائه خدمات رایگان به زائران، به کاهش هزینه­ های سفر اربعین کمک و خود را در اجر معنوی این آیین باشکوه شریک می­ کنند. امسال نیز شاهد به راه افتادن سنت زیبای دیگری هستیم که می­تواند به دوستداران سفر کربلا و زیارت اربعین کمک کند تا با کم­ترین هزینه به دیار عاشقان حسینی بشتابند.

با توجه به ازدحام و ترافیک زیاد در مناطق مرزی در ایام سفر اربعین، بالابودن هزینه ­های حمل و نقل، از جمله بلیط اتوبوس و قطار و هواپیما،  از سوی دیگر محدود بودن ظرفیت وسایط نقلیه، بسیاری از مشتاقان سفر به کربلا در این ایام موفق به سفر نمی­شوند. پویش نذر سفر اربعین می ­تواند با ایجاد امکان سفر رایگان برای این افراد فضای معنوی و همدلی موجود بین زائران را دوچندان کند.
پویش نذر سفر اربعین، این امکان را برای زائرانی که با خودروی خود به عتبات سفر می­کنند، ایجاد کرده است که صندلی­ های خالی خودروی خود را با زائرانی که وسیله ندارند و به دلیل هزینه بالا یا محدودیت ظرفیت، موفق به دسترسی به وسایط و وسایل نقلیه نشده­اند، به اشتراک بگذارند و از سوی دیگر زائرین عزیزی که موفق به تهیه‌ی بلیط برای سفر نشدند میتوانند همسفر این عزیزان شوند.

اگر علاقه­ مندید در اجر معنوی این پویش مردمی سهیم باشید، می­توانید از طریق سایت نذر سفر به آدرس
www.nazresafar.ir و اپلیکیشن اکیپ به این پویش بپیوندید. با پیوستن به پویش نذر سفر، میتوانید در سفر از هر شهری به سمت مرزهای کشور و بالعکس، صندلی خالی خودروی خود را با زائران دیگر شریک شوید. از سوی دیگر اگر موفق به یافتن وسیله سفر نشده­ اید به پویش بپیوندید و با کاروان عاشقان حسینی همراه شوید.
 
اکیپ، نذر سفر


اپلیکیشن اکیپ یک سامانه‌ی اشتراک سفر بین شهری است و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کن تا صندلی‌های خالی سفرهای بین شهری خود را در اختیار مسافرین دیگر قرار دهند و در طول سفر همسفر شوند و با این روش هزینه‌های خود را کاهش دهند.

پویش نذر_سفر یک پویش مردمی است که با استفاده از اپلیکیشن اکیپ در حال اجرا می‌باشد و هدف آن استفاده از ظرفیت خالی خودروهای شخصی در سفرهای اربعین است. با استفاده از اکیپ زائرین عزیزی که با خودروی شخصی به مناطق مرزی سفر می‌کنند، می‎توانند صندلی‌های خالی خودروی خود را در اختیار زوار دیگر قرار دهند و با هم همسفر شوند، از سوی دیگر زائرینی که موفق به تهیه‎ی بلیط نشده‌اند می‎توانند با جست و جو در اپلیکیشن این سفرها را جست و جو و رزرو کنند.
 
پویش نذر سفر، حرکتی مردمی برای تسهیل حمل و نقل زائران اربعین

گفتنی است اپلیکیشن اکیپ، شهرداری تهران، سایت راسخون، موسسه فرهنگی آیت الله شهیددکتر بهشتی، و... جزء حامیان استارتاپ نذر سفر اربعین هستند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.