جام جهانی والیبال 2019/

تونس سومین قربانی ایران در ژاپن

تیم ملی والیبال ایران سومین برد خود را در جام جهانی والیبال 2019 ژاپن مقابل تونس به دست آورد.
پنجشنبه، 18 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
تونس سومین قربانی ایران در ژاپن
تیم ملی والیبال ایران سومین برد خود را در جام جهانی والیبال 2019 ژاپن مقابل تونس به دست آورد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، صبح امروز تیم ملی والیبال ایران در هفتمین دیدار خود در جام جهانی 2019 ژاپن مقابل تونس صف آرایی کرد که در پایان موفق شد در 3 ست پیاپی حریف نه چندان قدرتمند خود را از پیش رو بردارد.
 
کولاکوویچ در این دیدار نیز از بازیکنان جوان خود سود برد و جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، میلاد عبادی پور و و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) را در ترکیب اولیه قرار داد.
 
ست اول: ایران 26 - تونس 24
ست با امتیازگیری ایران شروع شد و در امتیازهای ابتدایی ملی پوشان کشورمان خیلی زود فاصله ی خود را با حریف افزایش دادند و موفق شدند وقت استراحت فنی اول را با حساب 8 بر 6 به نیمکت بروند.
بعد از این وقفه تونسی ها به خود آمدند و خیلی زود اختلاف را جبران کردند. این عملکرد آنها باعث شد تا بتوانند با یک امتیاز بیشتر یعنی با نتیجه 16 بر 15 وقت استراحت فنی دوم را به سود خود تمام کنند. دو تیم پا به پا پیش رفتند و تا امتیاز 24 برابر شدند. دو امتیاز پایانی را شاگردان کولاکوویچ گرفتند و ست اول 26 بر 24 به سود ما رقم خورد.
 تونس سومین قربانی ایران در ژاپن
ست دوم: ایران 25 – تونس 17
ایران ست دوم را نیز قدرتمندانه شروع کرد و با اختلاف 4 امتیازی پیش افتاد. روند خوب امتیازگیری ایران در وقت استراحت اول با نتیجه 8 بر 5 همراه شد. پس از ورود دو تیم به زمین بازهم این 3 اختلاف حفظ شد. تیم تونس هرچقدر تلاش کرد تا امتیازات عقب افتاده را جبران کند موفق نشد و نتیجه 13 بر 10 رقم خورد. وقت استراحت فنی تیم حریف هم کارساز نشد و ایران با نتیجه 16 بر 14 به وقت استراحت فنی دوم رفت. بعد از این وقفه ایران 2 امتیاز متوالی دیگر گرفت تا سرمربی حریف درخواست وقت استراحت فنی کند. این وقفه بازهم چاره ساز نشد و ایران توانست اختلاف را به 5 افزایش دهد. ثبت نتیجه 21 بر 15 بازهم کادر فنی حریف را مجبور به گرفتن وقت استراحت کرد. در نهایت ایران که توانسته بود قدرت خود را بر حریف دیکته کند، این ست را نیز 25 بر 17 و مقتدرانه به سود خود رقم زد تا در مجموع 2 بر صفر پیش بیافتد.
 تونس سومین قربانی ایران در ژاپن
ست سوم: ایران 25 – تونس 22
ایران ست سوم را نیز با قدرت استارت زد و خیلی زود 4 بر یک پیش افتاد. تونسی ها که 7 بر 2 عقب افتاده بودند به خود آمدند و با 3 امتیاز متوالی نتیجه را 7 بر 5 کردند اما در نهایت وقت استراحت فنی با نتیجه 8 بر 5 به سود ایران رقم خورد. پس از ورود دو تیم به زمین عملکرد خوب ایران در دفاع روی تور باعث شد تا نتیجه 12 بر 7 شود. روند امتیازگیری ایران با اختلاف 5 امتیازی ادامه پیدا کرد و وقت استراحت فنی دوم نیز با حساب 16 بر 11 به سود تیم ملی کشورمان شد. دو تیم بعد از ورود به زمین بازهم به تلاش خود ادامه دادند اما این ایران بود که اختلاف را بازهم افزایش داد و نتیجه 20 بر 14 شد. این نتیجه باعث شد تا بار دیگر سرمربی تونس درخواست وقت استراحت کند. این وقفه به کار حریف آمد و آنها با امتیازهای سرویس متوالی اختلاف را به 3 امتیاز کاهش دادند تا این بار کولاکوویچ در خواست وقت استراحت کند. این وقفه بازهم روند حریف را متوقف نکرد. تونس اختلاف را به 2 کاهش داد اما این بار نوبت ایران بود که امتیاز بگیرد. در ادامه ایران توانست اختلاف را مجدد به 3 امتیاز برساند و در نهایت 25 بر 22 حریف را در ست سوم نیز شکست داد.
شاگردان کولاکوویچ با این برد به سومین پیروزی خود در جام جهانی رسیدند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.