جام جهانی والیبال 2019/

معروف بازی کرد، ایران آرژانتین را برد

تیم ملی والیبال ایران مقابل آرژانتین در دیداری سخت و نفس گیر موفق شد به چهارمین پیروزی خود برسد.
جمعه، 19 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
معروف بازی کرد، ایران آرژانتین را برد
تیم ملی والیبال ایران مقابل آرژانتین در دیداری سخت و نفس گیر موفق شد به چهارمین پیروزی خود برسد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، شاگردان کولاکوویچ صبح امروز در هشتمین دیدار خود از رقابت های جام جهانی والیبال 2019 ژاپن به مصاف آرژانتین رفتند که در پایان موفق شدند حریف سرسخت خود را با نتیجه نزدیک 3 بر 2 از پیش رو بردارند و به چهارمین پیروزی خود برسند.
در این دیدار ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور، مسعود غلامی، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا حضرت پور وارد میدان شد و کاپیتان تیم ملی بعد از 5 بازی توانست به میادین برگردد.

ست اول: ایران 27 – آرژانتین 25
تیم ملی ایران ست نخست را با امتیازگیری آغاز کرد و توانست 2 امتیاز از حریف پیش بیافتد اما آرژانتینی ها توانستند خیلی زود جبران کنند و وقت استراحت فنی اول را با برتری 8 بر 7 روی نیمکت بروند. در ادامه روند این تیم باز ادامه یافت و اختلاف را به 4 امتیاز رساند اما در ادامه تلاش بازیکنان ایران باعث شد تا اختلاف به حداقل برسد. دو تیم در ادامه ی کار تا امتیاز 25 پابه پا پیش رفتند اما این ایران بود که موفق شد ست اول را 27 بر 25 از آن خود کند.

ست دوم: ایران 23 – آرژانتین 25
ست دوم اما با قدرتنمایی حریف آغاز شد چرا که آرژانتینی ها 4 بر یک پیش افتادند. در ادامه روند تغییر کرد و ایران خیلی زود به بازی برگشت. سرویس های موفق ایران باعث شد تا نتیجه حتی 12 بر 10 به سود ما شود اما حریف که دوست نداشت این ست را نیز ببازد، با وقت های استراحت به موقع روند را تغییر داد و با عملکرد بهتر در خط دریافت عقب زمین توانست روی تور هم موفق ظاهر شود. دو تیم بازی نزدیک و نفس گیر را در این ست به نمایش گذاشتند اما این آرژانتین بود که در ست دوم 25 بر 23 نتیجه را گرفت و بازی را در مجموع به تساوی یک بر یک کشاند.
معروف بازی کرد، ایران آرژانتین را برد
ست سوم: ایران 19 – آرژانتین 25
ست سوم نیز ایران با اشتباه بازیکنان خود 4 بر یک از حریف عقب افتاد اما خیلی زود با 3 امتیاز پیاپی به بازی برگشت. در ادامه دو تیم خوب و نزدیک پیش رفتند اما وقت استراحت فنی اول را آرژانتین 8 به 7 برد. بعد از برگشت دو تیم به زمین این بار نوبت ایران بود که پیش بیافتد اما در نهایت حریف با جبران اختلاف امتیازی موفق شد بار دیگر جلو بیافتد. بعد از اینکه ایران در امتیاز 16 از حریف پیش افتاد سعید معروف خوشحالی خود را به سمت زمین آنها انجام داد که داور با نشان دادن کارت قرمز، یک امتیاز به حریف داد. در ادامه آرژانتین به بازی مسلط شد و با اشتباه بلندقامتان ما توانست اختلاف امتیازی ایجاد کند و این ست را نیز با نتیجه 25 بر 19 از آن خود کند. .

ست چهارم: ایران 25 – آرژانتین 17
ایران که نمی خواست بازی را به این راحتی از دست دهد، ست چهارم را با قدرت آغاز کرد و 4 امتیاز از حریف پیش افتاد. اختلاف امتیاز ایران حتی در ادامه بیشتر شد و 16 بر 11 پیش افتادیم. در ادامه بازهم درخشش بلندقامتان ایران ادامه پیدا کرد و وقت های استراحت فنی سرمربی حریف هم نتوانست آرژانتینی ها را به بازی برگرداند. عملکرد موفق ایران در دفاع روی تور و خط سرویس باعث شد تا اختلاف بیشتر شود و این ست حیاتی به ایران برسد. شاگردان کولاکوویچ ست چهارم را با برتری 25 بر 17 پیروز شدند.
معروف بازی کرد، ایران آرژانتین را برد
ست پنجم: ایران 15 – آرژانتین 10
ست سرنوشت ساز بازی با قدرتنمایی شاگردان کولاکوویچ آغاز شد و خیلی زود ایران موفق شد 4 بر یک پیش بیافتد. در ادامه ایران اختلاف را حفظ کرد و موفق شد 8 بر 4 برنده شود. در ادامه آرژانتینی ها اختلاف را کم کردند و نتیجه 9 بر 6 شد اما عبادی پور امتیاز دهم را برای ما گرفت. حریف به خود آمد و اختلاف را با 2 امتیاز پیاپی کم کرد. عبادی پور بازهم در خط سرویس درخشید و توانست یک امتیاز سرویس عالی بگیرد. در ادامه عملکرد کم نقص شاگردان کولاکوویچ باعث شد تا اختلاف 5 امتیازی ایجاد شود و ایران 15 بر 10 این بازی نفس گیر و نزدیک را 3 بر 2 پیروز شود.
 
تیم ملی ایران یک شنبه در نهمین بازی خود به مصاف میزبان جام جهانی یعنی ژاپن خواهد رفت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.