لیگ ملت های والیبال 2019/

خروس ها بالاخره ترمز ایران را کشیدند/دومین شکست بلندقامتان ایران در آخرین میزبانی

تیم ملی والیبال ایران در بازی سوم از هفته چهارم لیگ ملت های 2019 که آخرین میزبانی کشورمان هم محسوب می شد، مقابل تیم ملی فرانسه تن به شکست داد.
يکشنبه، 2 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
خروس ها بالاخره ترمز ایران را کشیدند/دومین شکست بلندقامتان ایران در آخرین میزبانی
تیم ملی والیبال ایران در بازی سوم از هفته چهارم لیگ ملت های 2019 که آخرین میزبانی کشورمان هم محسوب می شد، مقابل تیم ملی فرانسه تن به شکست داد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، عصر امروز ساعت 18:30 تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی از هفته ی چهارم لیگ ملت های 2019 در سالن رضازاده اردبیل، از تیم قدرتمند فرانسه میزبانی کرد که در نهایت با نتیجه 3 بر صفر تن به شکست داد و در آخرین میزبانی خود شکست خورد.
 
خروس ها در 3 ست متوالی و با نتایج (25 بر 17)، (26 بر 24) و (25 بر 21 ) موفق شدند دومین شکست ایران را در این رقابت ها رقم بزنند.
 
کادر فنی ایران برای این بازی حساس در اقدامی عجیب و دور از انتظار، امیر غفور، میلاد عبادی پور و پوریا فیاضی که 3 بازیکن اصلی ما در دیدارهای قبلی محسوب می شدند را در لیست تیم قرار نداد و با ترکیبی متفاوت مقابل فرانسه صف آرایی کرد.
 
ست اول: ایران 18 – فرانسه 25
 
شروع این ست با امتیازگیری تیم کشورمان همراه بود و ابتدا 2 امتیاز از حریف پیش افتادیم اما رفته رفته تیم فرانسه به خود آمد و توانست ضمن جبران عقب افتادگی، 8 بر 6 در وقت استراحت فنی اول از ایران پیش بیافتد.
 
بعد از این وقت بازهم امتیازگیری فرانسوی ها ادامه پیدا کرد و توانستند با عملکرد خوب خود، با اختلاف 5 امتیاز، 16 بر 11 به وقت استراحت فنی دوم برسند. این وقفه هم نتوانست مانع روند خوب حریف شود. اشتباهات در زدن سرویس، دفاع خوب فرانسوی ها و اسپک های نامناسب همگی دلایلی بود تا ایران نتواند در ست اول عملکرد خوبی داشته باشد. وقتی ایران 20 بر 13 عقب افتاد، کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد که بعد از آن بچه ها توانستند 3 امتیاز پیاپی بگیرند و کمی از فاصله کم شود. در ادامه اما بازهم خروس ها توانستند بر بازی مسلط شوند و در نهایت با اختلاف 7 پوئن، 25 بر 18 به برتری رسیدند.
 خروس ها بالاخره ترمز ایران را کشیدند/دومین شکست بلندقامتان ایران در آخرین میزبانی

ست دوم: ایران 24 – فرانسه 26
 
این ست هم با برتری خروس ها شروع شد. این تیم در همان ابتدا 4 بر 2 پیش افتاد. اما در ادامه والیبالیست های ایران با عملکردی بهتر توانستند ضمن جبران امتیازات، 6 بر 5 پیش بیافتند. سرویس فرهاد قائمی به تور خورد و بازی در امتیاز 6 مساوی شد. فرانسوی ها در ادامه با اسپک اشتباه موسوی به امتیاز هفتم رسیدند و امتیاز هشتم را هم با دفاعی که روی توپ این بازیکن انجام دادند، گرفتند تا 8 بر 6 به استراحت فنی اول در این ست برسند.
 
بلندقامتان ایران بعد از این وقفه توانستند با عملکردی خوب در دفاع روی تور، اختلاف امتیازی را از بین ببرند و در امتیاز 9 بر 9 با حریف مساوی کنند. امتیازگیری دو تیم تا نتیجه 14 برابر پیش رفت اما فرانسوی ها بازهم توانستند با یک امتیاز اسپک و یک امتیاز سرویس 16 بر 14 برنده به استراحت فنی دوم بروند.
 
برتری خروس ها بعد از این وقفه نیز ادامه یافت و آنها با اسپک و سرویس های عالی توپ گیری را برای بازیکنان ما سخت کردند و توانستند با این حربه 20 بر 17 از ایران پیش بیافتند. بلندقامتان ایران با گرفتن 3 امتیاز پیاپی در امتیاز 20 با فرانسه برابر شدند تا سرمربی حریف درخواست وقت استراحت فنی دهد.
 
شرایط دو تیم در ادامه برابر پیش رفت تا اینکه بازهم فرانسوی ها 23 بر 21 از ایران پیشی گرفتند. درخواست وقت استراحت از سوی کادر فنی ایران توانست مانع روند امتیازگیری حریف شود و امتیاز 22 با اسپک خوب معنوی نژاد به ایران رسید. امتیاز 24 را فرانسوی ها گرفتند اما معنوی نژاد بازهم ایران را به امتیاز 23 رساند. درحالی که ابتکار عمل دست فرانسوی ها بود، ضربه ی اسپک پشت خط زن حریف به بیرون رفت تا  امتیاز 24 به ایران برسد. امتیاز 25 در ادامه به فرانسه رسید و پوئن پایانی این تیم هم با امتیاز سرویس بدست آمد تا این ست را نیز ایران با نتیجه (26 بر 24) بازنده شود.
خروس ها بالاخره ترمز ایران را کشیدند/دومین شکست بلندقامتان ایران در آخرین میزبانی
 
ست سوم: ایران 21 – فرانسه 25
 
این ست با تعادل پیش رفت و دو تیم با بازی نزدیک به هم پیش رفتند و نتیجه در امتیاز 4، برابر شد. در ادامه اما بازهم فرانسوی ها مثل دو ست قبل توانستند بر بازی مسلط شوند و با 2 امتیاز اختلاف، به پوئن 8 برسند تا با برتری به وقت استراحت فنی اول بروند.
 
در ادامه روند دو تیم بازهم متعادل شد و ایران توانست با دفاع روی تور خوب، امتیازات را در عدد 12 برابر کند. بعد از آن روند امتیازگیری ایران متوقف شد و بازهم تیم میهمان با اختلاف 2 امتیاز پیش افتاد و موفق شد در وقت استراحت فنی دوم با امتیاز 16 بر 14 بازهم از ما یش بیافتد.
 
دفاع فرانسوی ها روی توپ مجرد، امتیاز 17 را برای آنها در پی داشت. این اختلاف امتیاز در ادامه حفظ شد و خروس ها با امتیاز 23 بر 20 جلو افتادند. امتیاز 21 را ایران گرفت اما خراب شدن سرویس، حریف را به امتیاز 24 رساند و با بیرون رفتن اسپک بازیکنان ما، امتیاز پایانی هم به فرانسه رسید تا این تیم در این ست 25 بر 21 برنده شود.
 
بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران از 12 بازی انجام شده، با کسب 10 پیروزی و دو شکست مقابل برزیل و فرانسه، با 30 امتیاز فعلا در صدر جدول قرار دارد.
 
گفتنی است؛ تیم ملی والیبال ایران روز گذشته بعد از پیروزی مقابل استرالیا، براساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال به عنوان اولین تیم صعود کننده به مرحله ی نهایی این رقابت ها لقب گرفت و بلیت شیکاگوی خود را رزرو کرد.
 
مرحله ی نهایی لیگ ملت های والیبال 2019 با حضور 6 تیم پایانی از 19 تا 23 تیر به میزبانی شیکاگو آمریکا برگزار می شود.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.