لیگ ملت های والیبال 2019/

سومین باخت ایران در بازی تشریفاتی رقم خورد/ بلندقامتان ایران با باخت به آمریکا رسیدند

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی مرحله ی مقدماتی لیگ ملت های 2019 در یک بازی تشریفاتی مقابل آمریکا شکست خورد و به عنوان تیم دوم به مرحله ی نهایی رفت.
يکشنبه، 9 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
سومین باخت ایران در بازی تشریفاتی رقم خورد/ بلندقامتان ایران با باخت به آمریکا رسیدند
تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی مرحله ی مقدماتی لیگ ملت های 2019 در یک بازی تشریفاتی مقابل آمریکا شکست خورد و به عنوان تیم دوم به مرحله ی نهایی رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، مرحله ی مقدماتی لیگ ملت های والیبال 2019 امشب به پایان می رسد و 6 تیم برتر این مرحله به مرحله ی نهایی که در شیکاگوی آمریکا برگزار می شود، می روند.
 
عصر امروز ساعت 18:30 تیم ملی والیبال ایران در بازی سوم و آخر خود از هفته پنجم و پایانی که به میزبانی بلغارستان برگزار می شود، مقابل آمریکا قرار گرفت که در پایان در 3 ست متوالی نتیجه را به حریف واگذار کرد.
 
شاگردان کولاکوویچ که پیش از این صعود خود را به دور نهایی مسجل کرده بودند، از چهارده بازی قبلی خود 12 پیروزی و 2 شکست داشتند. ایران با این شکست، سومین باخت خود را تجربه کرد و با 36 امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله ی نهایی رفت.
 
ست اول: ایران 24 – آمریکا 26
 
ست با امتیاز گیری ایران شروع شد اما این آمریکا بود که در همان امتیازات ابتدایی اختلاف 2 پوئنی ایجاد کرد. این عملکرد باعث شد تا بازیکنان کشورمان به خود بیایند و با بازی تماشایی ضمن جبران عقب افتادگی، نتیجه را در امتیاز 7 برابر کنند. امتیاز هشتم به آمریکا رسید تا وقت استراحت فنی اول با برتری حریف همراه شود.
 
بعد از این وقفه شاگردان کولاکوویچ توانستند بر بازی مسلط شوند و 2 امتیاز پیش بیافتند. اما آمریکا توانست در امتیاز 12 کار را به تساوی بکشاند. در ادامه امتیازگیری دو تیم پایاپای پیش رفت تا اینکه آمریکایی ها با نتیجه 16 بر 15 به وقت استراحت فنی دوم رفتند.
 
عملکرد بلندقامتان ایران باعث شد تا 19 بر 17 پیش بیافتیم تا سرمربی حریف درخواست استراحت فنی بدهد. این وقفه به کار آمریکا آمد و باعث شد امتیازات مساوی شود و این تیم 21 بر 20 پیش بیافتد. در ادامه سرمربی ایران درخواست وقت استراحت فنی کرد. دو تیم تا امتیاز 25 با هم مساوی پیش رفتند اما آمریکا 2 امتیاز دیگر نیز گرفت و ست اول را 27 بر 25 پیروز شد.
سومین باخت ایران در بازی تشریفاتی رقم خورد/ بلندقامتان ایران با باخت به آمریکا رسیدند
 
ست دوم: ایران 21 – آمریکا 25
 
این ست  با پیشتازی ایران همراه بود اما آمریکا 2 امتیاز پیاپی گرفت و بازی را در امتیاز 2 مساوی کرد. در ادامه بازهم ایران با عملکرد خوب خود 3 امتیاز پیش افتاد و نتیجه را 6 بر 3 به نفع خود رقم زد. این فاصله ی امتیازی حفظ شد و ایران با برتری 8 بر 5 به وقت استراحت فنی اول رفت.
 
بعد از این وقفه آمریکا با اشتباه بازیکنان ایران بازی را به تساوی کشاند. عملکرد دو تیم پایاپای بود تا اینکه حریف برای اولین بار از ایران پیش افتاد و نتیجه را 10 بر 9 کرد. شاگردان کولاکوویچ توانستند این عقب ماندگی را جبران کنند و در امتیاز 13 بازی را به تساوی کشاندند. مدافعان آمریکا یلی را دفاع کردند و بازهم پیش افتادند. حریف موفق شد با برتری 16 بر 15 به وقت استراحت فنی دوم برود.
 
روند امتیازگیری آمریکا باعث شد تا کولاکوویچ درخواست استراحت فنی بدهد اما فایده ای نداشت و بلاک شدن اسپک قائمی، اختلاف را به 3 و نتیجه را 19 بر 16 کرد. مجرد روند امتیازگیری آمریکا را پاره کرد و دفاع روی تور بازیکنان ایران، اختلاف را به حداقل رساند.
 
بلندقامتان ایران در ادامه این اختلاف را از بین بردند و نتیجه در امتیاز 21 مساوی شد. سرمربی آمریکا درخواست وقت استراحت کرد و روند بازی را تغییر داد. این وقفه باعث شد تا حریف به امتیاز 22 برسد. دفاع روی تور آمریکا، توپ یلی را دفاع کردند و امتیاز 23 برای حریف بدست آمد. درخواست وقت استراحت کولاکوویچ بازهم فایده ای نداشت و آمریکا با امتیاز سرویس و یک اسپک دیگر به امتیاز 25 رسید تا این ست با برتری 25 بر 21 حریف به پایان برسد.
سومین باخت ایران در بازی تشریفاتی رقم خورد/ بلندقامتان ایران با باخت به آمریکا رسیدند 

ست سوم: ایران 20 – آمریکا 25
 
ست سوم با امتیازگیری حریف همراه شد. در ادامه دو تیم پایاپای پیش رفتند اما وقت استراحت فنی اول در این ست با نتیجه 8 بر 7 به سود آمریکا رقم خورد. امتیازات، بین دو تیم یکی در میان رد و بدل شد و دو تیم در امتیاز 13 برابر شدند. آمریکا به امتیاز 14 رسید اما برخورد سرویس آنها به تور بازی را به تساوی کشاند. دو تیم در امتیاز 15 هم مساوی شدند اما امتیاز شانزدهم به ایران رسید تا وقت استراحت فنی دوم با برتری بلندقامتان ما همراه باشد.
 
بعد از این وقفه آمریکا کار را به تساوی کشاند و دو تیم با رقابتی نزدیک پیش رفتند و نتیجه در عدد 19 مساوی شد. اما آمریکا با گرفتن 2 امتیاز پیاپی موفق شد 2 امتیاز اختلاف ایجاد کند تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی بگیرد. این وقفه روند امتیازگیری حریف را نتوانست مختل کند و آنها با امتیاز سرویس به امتیاز 22 رسیدند. دریافت ضعیف در زمین ایران، امتیاز 23 را هم به حریف داد. ایران به امتیاز 20 رسید اما آمریکا با یک اسپک امتیاز 24 را به دست آورد و امتیاز پایانی حریف هم با ضربه ی سرویس به دست آمد تا آمریکا این ست را نیز 25 بر 20 به نفع خود رقم بزند.
 
بدین ترتیب ایران با کسب 12 پیروزی و 3 شکست(برزیل، فرانسه و آمریکا)، 36 امتیازی ماند و به عنوان تیم دوم راهی مرحله ی نهایی شد.
 
مرحله ی نهایی لیگ ملت های والیبال 2019 از 19 تا 23 تیرماه در شیکاگوی آمریکا برگزار می شود.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما