لیگ ملت های والیبال 2019/

ایران، استرالیا را هم به زانو در آورد/کانگروها دهمین قربانی بلندقامتان ایران

تیم ملی والیبال ایران در 3 ست پیاپی استرالیا را هم از پیش رو برداشت و دهمین پیروزی خود را در لیگ ملت های 2019 کسب کرد.
شنبه، 1 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
ایران، استرالیا را هم به زانو در آورد/کانگروها دهمین قربانی بلندقامتان ایران
تیم ملی والیبال ایران در 3 ست پیاپی استرالیا را هم از پیش رو برداشت و دهمین پیروزی خود را در لیگ ملت های 2019 کسب کرد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، عصر امروز ساعت 18:30 در سالن حسین رضازاده اردبیل، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از هفته چهارم لیگ ملت های 2019، مقابل استرالیا صف آرایی کرد که در پایان شاگردان کولاکوویچ در 3 ست پیاپی و با نتایج (25 بر19)، (25 بر19) و (25 بر 14 ) حریف خود را از پیش رو برداشتند.
 
ایران با این پیروزی موفق شد، دهمین برد خود را در یازدهمین دیدار به دست بیاورد و استرالیا تنها با یک پیروزی در رده پانزدهم قرار دارد.
 
ست اول: ایران 25 – استرالیا 19
 
آغاز این ست با قدرتنمایی استرالیایی ها آغاز شد. آنها 3 امتیاز اول را دشت کردند و در ادامه ایران اولین امتیاز خود را با اسپک امیر غفور به دست آورد تا اختلاف به 2 امتیاز برسد. امتیاز چهارم و پنجم را تیم حریف گرفت و بعد از آن ایران توانست به امتیاز دوم و سوم برسد. اما استرالیایی ها امتیاز ششم را کسب کردند تا اختلاف به عدد 3 افزایش پیدا کند. در ادامه 2 امتیاز را بلندقامتان ما جبران کردند و تک دفاع مجرد باعث شد امتیاز دو تیم در عدد 7 مساوی شود. امتیاز هشتم را هم ایران کسب کرد تا دو تیم به استراحت فنی اول بروند.
 
بعد از این استراحت فنیف دو تیم تا امتیاز 10 شانه به شانه پیش رفتند اما والیبالیست های کشورمان توانستند برای اولین بار در این ست، 2 امتیاز از حریف پیش بیافتند. سرمربی استرالیا برای اینکه روند امتیازگیری ایران را مختل کند، درخواست وقت استراحت داد و موفق شد 2 امتیاز عقب افتاده را جبران کند. بعد از آن سرویس تیم حریف به تور برخورد کرد و امتیاز شانزدهم ایران هم با ضربه ی سرویس پرشی سرعتی امیر غفور به امتیاز شانزدهم تبدیل شد تا ایران در وقت استراحت فنی دوم 16 بر 14 پیش بیافتد و بازهم اختلاف را به عدد 2 برساند.
 
بعد از این وقت استراحت، بازهم امیر غفور 2 امتیاز سرویس پیاپی از حریف گرفت و اختلاف امتیاز را به عدد 4 رساند تا مربی استرالیا مجبور شود، بازهم وقت استراحت درخواست کند. این وقفه هم نتوانست در امتیازگیری امیرغفور در سرویس اخلال ایجاد کند چرا که امتیاز نوزدهم هم با سرویس او به دست آمد و اختلاف به عدد 5 رسید.
 
تیم کشورمان در ادامه این اختلاف امتیازی را بیشتر کرد و موفق شد در ست نخست با امتیاز 25 بر 19 به برتری برسد.
 ایران، استرالیا را هم به زانو در آورد/کانگروها دهمین قربانی بلندقامتان ایران

ست دوم: ایران 25 – استرالیا 19
 
در این ست، ایران شروع خوبی داشت و از همان ابتدا موفق شد با 3 امتیاز اختلاف، 6 بر 3 از حریف پیش بیافتد. در ادامه اختلاف بیشتر شد و در وقت استراحت فنی اول ایران با نتیجه 8 بر 3 پیش افتاد. بعد از این وقت استراحت، بازهم پیشتازی ایران ادامه پیدا کرد و نتیجه 11 بر 6 شد.
 
امتیازگیری دو تیم با همین اختلاف ادامه پیدا کرد و نتیجه در وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 11 به نفع ایران رقم خورد. بعد از این وقفه، بازهم روند بازی با برتری قاطعانه ی بلندقامتان ایران دنبال شد. پیشتازی ایران با سرویس عالی قائمی با نتیجه 19 بر 13 ادامه پیدا کرد و از دست دادن سرویس از سوی استرالیایی ها تیم ما را به عدد 20 رساند.
 
بعد از این امتیازات، استرالیایی ها به خود آمدند و توانستند 3 امتیاز پیاپی به دست بیاورند و نتیجه 21 بر 17 شد. روند امتیازگیری دو تیم با اختلاف 6 امتیاز ادامه پیدا کرد و امتیاز پایانی ایران با تک دفاع مجرد به دست آمد تا نتیجه 25 بر 19 به سود ما شود و در مجموع 2 بر صفر ایران پیش بیافتد.
ایران، استرالیا را هم به زانو در آورد/کانگروها دهمین قربانی بلندقامتان ایران 

ست سوم: ایران 25 – استرالیا 14
 
شروع شاگردان کولاکوویچ در این ست هم مقتدرانه بود چرا که توانستند با نتیجه 6 بر 2 از حریف خود پیش بیافتند. این اختلاف امتیاز باعث شد تا مربی استرالیا درخواست وقت استراحت کند. اما این وقفه برای حریف کارساز نشد و ایران با کسب 2 امتیاز پیاپی دیگر، نتیجه را 8 بر 2 به نفع خود کرد و دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند.
 
بعد از این وقفه، هر دو تیم 2 امتیاز گرفتند و نتیجه 10 بر 4 شد. امتیازات یکی در میان بین دو تیم ردوبدل شد تا اینکه ایران با بیشتر کردن اختلاف، 16 بر 8 به وقت استراحت فنی دوم رفت.
 
بلندقامتان ایران رفته رفته توانستند قدرت خود را به حریف بیش از پیش دیکته کنند و با امتیاز 22 بر 13 جلو بیافتند. دفاع روی تور عالی بازیکنان ایران امتیاز 23 را برای ما به ارمغان آورد. امتیاز 24 شاگردان کولاکوویچ با ضربه ی سرویس فوق العاده ی قائمی به دست آمد. این بازیکن سرویس بعدی خود را به تور زد تا استرالیا به امتیاز 14 برسد و در نهایت با کسب امتیاز پایانی، ایران موفق شد این ست را با نتیجه 25 بر 14 به پیروزی برسد و در مجموع در 3 ست متوالی حریف را از پیش رو بردارد.
 
تیم ملی والیبال ایران فردا نیز ساعت 18:30 در اردبیل در سومین و حساس ترین دیدار خود از هفته چهارم لیگ ملت های 2019، مقابل فرانسه ای صف آرایی می کند که از 11 دیدار گذشته ی خود 8 پیروزی کسب کرده است.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما