لیگ ملت های والیبال 2019/

قطعی شدن صعود بلندقامتان ایران با پیروزی یازدهم/صربستان قربانی شد، ایران به شیکاگو رسید!

تیم ملی والیبال ایران با غلبه بر صربستان، موفق شد حکم صعود به مرحله نهایی لیگ ملت های 2019 که قرار است در شیکاگوی آمریکا برگزار شود را بدست آورد.
جمعه، 7 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
قطعی شدن صعود بلندقامتان ایران با پیروزی یازدهم/صربستان قربانی شد، ایران به شیکاگو رسید!
تیم ملی والیبال ایران با غلبه بر صربستان، موفق شد حکم صعود به مرحله نهایی لیگ ملت های 2019 که قرار است در شیکاگوی آمریکا برگزار شود را بدست آورد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، تیم ملی والیبال ایران ساعت 18:30 در اولین بازی خود در هفته ی پنجم و پایانی لیگ  ملت های 2019 در بلغارستان، به مصاف صربستان رفت که در پایان موفق شد با نتیجه 3 بر یک حریف خود را از پیش رو بردارد و صعود خود را به مرحله ی نهایی قطعی کند.
 
ایران ست های اول، سوم و چهارم را با نتایج (25 بر 23)، (25 بر 22) و (25 بر 19) از آن خود کرد و تنها در ست دوم با نتیجه (28 بر 26) مغلوب صربها شد.
 
شاگردان کولاکوویچ با این پیروزی، به یازدهمین برد خود رسیدند و با 33 امتیاز به مرحله ی نهایی لیگ ملت های والیبال 2019 که قرار است از 19 تا 23 تیر ماه در شیکاگوی آمریکا برگزار شود، راه یافتند.
 
ست اول: ایران 25 – صربستان 23
 
سرمربی ایران برای قطعی کردن صعود به مرحله ی نهایی با ترکیب اصلی، تیم را به زمین فرستاد.
 
امتیاز اول را ایران با اشتباه بازیکن صربستان بدست آورد. دو تیم تا امتیاز 3 برابر پیش رفتند اما ایران توانست 2 امتیاز پیش بیافتد. در ادامه صربها به خود آمدند و موفق شدند ضمن جبران امتیازات باقی مانده، در وقت استراحت فنی اول 8 بر 7 از حریف جلو بیافتند.
 
عملکرد خوب بازیکنان ایران روی تور، زدن سرویس و نواختن اسپک باعث شد تا تیم کشورمان در امتیاز 10 با حریف برابر شود. بعد از این تلاش، بلندقامتان ایران توانستند از صربها پیشی بگیرند و با نتیجه 16 بر 14 به وقت استراحت فنی دوم بروند.
 
در ادامه بازهم بلندقامتان ایران این فاصله ی امتیازی را حفظ کردند و با عملکرد خوب در توپ گیری و دفاع روی تور، موفق شدند اختلاف را به عدد 3 برسانند. نتیجه 20 بر 17 باعث شد تا سرمربی حریف درخواست استراحت فنی کند. این وقفه به کمک صربها آمد و بعد از اینکه سرویس موسوی به تور برخورد کرد، حریف موفق شد 2 امتیاز پیاپی دیگر بگیرد و در امتیاز 21 با ایران برابر شود. اینجا بود که کولاکوویچ درخواست استراحت فنی داد تا روند امتیازگیری حریف را پاره کند. این وقفه باعث شد تا ایران به بازی برگردد و با گرفتن 2 امتیاز، نتیجه را 23 بر 21 کند. این برتری تیم کشورمان ادامه پیدا کرد و ست اول 25 بر 23 از آن ایران شد.
 قطعی شدن صعود بلندقامتان ایران با پیروزی یازدهم/صربستان قربانی شد، ایران به شیکاگو رسید!

ست دوم: ایران 26 – صربستان 28
 
این ست با امتیازگیری صربها آغاز شد. در ادامه بازیکنان ایران موفق نشدند از فرصت امتیازگیری سود ببرند و حریف 3 بر صفر پیش افتاد. امیر غفور در ادامه روند امتیازگیری صربها را پاره کرد. فیاضی اختلاف را با اسپک دیدنی خود به یک امتیاز رساند اما از دست دادن توپ توسط امیر غفور باعث شد تا بازهم صربها اختلاف را بیشتر کنند. امتیاز سرویس فیاضی اختلاف را بازهم به حداقل رساند و در ادامه بازیکن صربستان توپ را به تور کوبید تا امتیازدو تیم در عدد 6 برابر شود. اما صربها وقت استراحت فنی اول را 8 بر 7 پیش افتادند.
 
دو تیم در ادامه با حداقل اختلاف پیش رفتند اما بعد از عصبانیت سعید معروف بود که بازیکنان ایران به خود آمدند و توانستند با عملکرد خوب خود نتیجه را در امتیاز 10 برابر کنند. در ادامه، روند دو تیم یکنواخت پیش رفت اما این بلندقامتان ایران بودند که موفق شدند با دیکته کردن قدرت خود 16 بر 14 پیش بیافتند و به وقت استراحت فنی دوم بروند.
 
ایران اختلاف 2 امتیازی خود را بعد از این وقفه هم تا نتیجه 20 بر 18 حفظ کرد اما در ادامه صربها موفق شدند این اختلاف را کم کرده و در امتیاز 21 با ایران برابر شوند. بلندقامتان ایران برتری خود را در پوئن های آخر از دست دادند و 23 بر 22 عقب افتادند. تلاش بازیکنان کشورمان باعث شد تا با صربها در امتیاز 25 برابر شوند. اما این تلاش ها به ثمر ننشست و صربها موفق شدند ست دوم را با نتیجه 28 بر 26 مال خود کنند.
 
ست سوم: ایران 25 – صربستان 22
 
این ست با قدرت نمایی شاگردان کولاکوویچ آغاز شد. هرچند صربها 2 امتیاز پیش افتادند اما خیلی زود والیبالیست های کشورمان جبران کردند و در امتیاز 5 برابر شدند. نمایش خوب بازیکنان ایران در این دقایق باعث شد تا بلافاصله 3 امتیاز پیاپی کسب کنند و در وقت استراحت فنی اول 8 بر 5 پیش بیافتند.
 
در ادامه تک دفاع عالی شفیعی باعث شد تا ایران اختلاف را به عدد 4 برساند. نتیجه 10 بر 5 باعث شد تا سرمربی صربها با گرفتن وقت استراحت فنی در بازی وقفه ایجاد کند. این وقفه هم کاری برای حریف پیش نبرد. عملکرد خوب ایران نتیجه را در وقت استراحت فنی دوم 16 بر 10 کرد.
 
اختلاف امتیاز ایران با صربها ادامه داشت تا اینکه حریف موفق شد 3 امتیاز پیاپی به دست بیاورد و نتیجه را 20 بر 17 کند. این روند باعث شد تا کولاکوویچ در بازی با گرفتن استراحت فنی، وقفه ایجاد کند و اختلاف امتیازی کمتر از این نشود. این وقفه هم کاری پیش نبرد و صربها با گرفتن امتیاز 19 اختلاف را به حداقل رساند. بلندقامتان ایران در ادامه توانستند عملکرد خوب خود را با گرفتن 3 امتیاز پیاپی به دست بیاورند و نتیجه را 23 بر 19 کنند. صربها به امتیاز 20 رسیدند اما اسپک فیاضی ایران را به امتیاز 24 رساند. سرویس فیاضی به تور برخورد کرد و صربها به امتیاز 21 رسیدند. حریف با عملکرد خوب توانست به امتیاز 22 نیز برسد و اختلاف را به عدد 2 برساند. سرویس صربها با دریافت خوب در زمین ایران همراه شد و امتیاز پایانی را سید محمد موسوی گرفت تا این ست را ایران 25 بر 22 از آن خود کند.
 قطعی شدن صعود بلندقامتان ایران با پیروزی یازدهم/صربستان قربانی شد، ایران به شیکاگو رسید!

ست چهارم: ایران 25 – صربستان 19
 
این ست با امتیازگیری حریف آغاز شد و حریف توانست با امتیازگیری پیاپی نتیجه را 3 بر یک از آن خود کند. در ادامه دفاع موسوی و فیاضی اختلاف را به حداقل رساند. تلاش بازیکنان دو تیم با این اختلاف امتیاز ادامه داشت تا اینکه بلندقامتان ایران موفق شدند در عدد 7 با صربها برابر شوند. حریف هشتمین امتیاز را گرفت و در وقت استراحت فنی اول بازهم پیش افتاد.
 
بلندقامتان کشورمان بعد از این وقفه پابه پای حریف پیش رفتند و در امتیاز 10 به صربها رسیدند. یکی در میان امتیازت بین دو تیم تقسیم شد تا اینکه اسپک بازیکن صرب به آنتن خورد و ایران 14 بر 13 پیش افتاد. صربها در امتیاز 15 با ما برابر شدند. بعد از این امتیاز رالی تماشایی بین دو تیم شکل گرفت که بازیکن صربستان با بیرون زدن اسپک خود به این عملکرد زیبا خاتمه داد تا ایران 16 بر 15 به وقت استراحت فنی دوم برود.
 
شاگردان کولاکوویچ بعد از این وقفه بازهم اختلاف حداقلی را ادامه دادند تا اینکه صربها در امتیاز 17 با ایران برابر شدند. بلندقامتان ایران توانستند بازهم قدرت خود را به حریف دیکته کنند و ضمن توپ گیری عالی در انتهای زمین، با اسپک های عالی، 2 امتیاز پیش بیافتند. نتیجه 21 بر 19 به نفع ایران باعث شد تا سرمربی صرب درخواست وقت استراحت فنی کند. این وقفه هم جلوی عملکرد بازیکنان ایران را نگرفت و اختلاف امتیاز به عدد 3 رسید.
 
بلندقامتان ایران با دفاع عالی سید محمد موسوی به امتیاز 23 رسیدند. ایران با اسپک موسوی به امتیاز 24 رسید و در نهایت هم دفاع عالی روی تور باعث شد تا امتیاز 25 و پایانی به ایران برسد و این ست با نتیجه 25 بر 19 به سود شاگردان کولاکوویچ رقم بخورد.
 
بدین ترتیب ایران موفق شد با شکست 3 بر یک صربستان، با 33 امتیاز مجددا صدرنشین شود و صعود خود را با کسب یازدهمین پیروزی به عنوان اولین تیم، به مرحله ی نهایی لیگ ملت های والیبال 2019 قطعی کند.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.