چرا بازی تیم ملی والیبال در جام‌جهانی مقابل ژاپن مهم است؟

ایران مقابل ژاپن. بازی با استرالیا، آرژانتین و آمریکا را از ذهن‌تان خارج کنید. همه اینها به کنار، بازی با ژاپن چیز دیگری است.
يکشنبه، 21 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چرا بازی تیم ملی والیبال در جام‌جهانی مقابل ژاپن مهم است؟

2 فینال با یک بلیت

اصلی‌ترین رقیب ما در جام جهانی. تیمی که امروز در خانه میزبان ایران است. بازی از آن جهت برای دو تیم اهمیت دارد که اولا ایران قهرمان آسیاست و ژاپن با شکست دادن تیم ما می‌تواند برای سایر تیم‌های آسیایی خط و نشان بکشد، دوم این‌که ژاپن در پایان روز هشتم رقابت‌ها بهترین جایگاه جدول رده‌بندی را بین تیم‌های آسیایی دارد و امروز به‌دنبال این است تا مقابل چشمان هوادارانش بازنده نباشد.

این جدال آن‌قدر مهم است که سایت فدراسیون جهانی هم نسبت به آن واکنش نشان داده و درباره‌اش نوشته است: «جدال ایران و ژاپن یکی از حساس‌ترین بازی‌های روز نهم به‌شمار می‌رود و ایران به‌دنبال پنجمین برد در جام جهانی است.» ایران و ژاپن در حالی به مصاف هم می‌روند که احتمال خیلی کمی وجود دارد تا در  رده‌بندی نهایی تیم‌ملی کشورمان بالاتر از ژاپن قرار بگیرد اما شکست دادن آنها یک جورهایی حیثیتی است.

ایران و ژاپن پس از بازی امروز، هر کدام دو بازی دیگر دارند؛ ایران به ترتیب به مصاف ایتالیا و لهستان می‌رود و ژاپنی‌ها هم با برزیل و کانادا روبه‌رو خواهند شد؛ ضمن این‌که ژاپنی‌ها در تعداد بردها از ایران پیش هستند و همین اتفاق شانس این‌که ایران بتواند بالاتر از چشم‌بادامی‌ها قرار بگیرد را کم می‌کند. در این رقابت‌ها رده‌بندی تیم‌ها ابتدا براساس بردها و باخت‌ها، سپس امتیازات و پس از آن با توجه به ست‌های برده و باخته مشخص می‌شود. ژاپن تا پایان روز هشتم با کسب 6 پیروزی، 2 شکست و ۱۷ امتیاز بالاتر از تیم‌های روسیه، ایتالیا و ایران در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار داد. ملی پوشان ایران هم با کسب 4 پیروزی، 4 باخت و 11 امتیاز در رده هفتم جدول ایستاده است.
 

 دیداری حساس، شاید برای تعیین قهرمان

حساس‌ترین بازی این روز بین تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی یعنی برزیل و لهستان برگزار می‌شود. برزیلی‌ها از هشت بازی گذشته خود هشت پیروزی در کارنامه دارند و لهستانی‌ها هفت پیروزی کسب کرده و یک شکست متحمل شده‌اند؛ حالا رقابت این دو تیم می‌تواند سرنوشت قهرمانی را تا حدود زیادی مشخص کند. یکی از رسانه‌های لهستان گزارشی از بازی این دو تیم منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است «برزیل همچون گذشته گرسنه است». لهستانی‌ها به‌خوبی می‌دانند که چه بازی سختی مقابل صدرنشین جام‌جهانی 2019 دارند. در ادامه این گزارش به ترکیب دو تیم اشاره شده و آمده است که هینن، سرمربی لهستان برای هر بازی از ترکیبی خاص استفاده می‌کند، اما شاکله اصلی ترکیب برزیلی‌ها مشخص است. شاگردان دال‌زاتو قهرمان المپیک ریو شدند و حالا در حال آماده‌سازی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود هستند.
 

 خوش‌خبر:  ژاپن فرق زیادی کرده است

امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال با اشاره به مصدومیت امیر غفور می‌گو ید: «امیر به‌خاطر درد آشیل پایش در ست دوم بازی مقابل آرژانتین از زمین بیرون آمد تا دردش تشدید نشود. در واقع تعویض او برای جلوگیری از تشدید مصدومیت بود. خدا را شکر مصدومیت خاصی نیست.»

او سپس به بازی با ژاپن، ایتالیا و لهستان اشاره می‌کند و می‌گوید: «این ژاپن با ژاپنی که در تهران و قهرمانی آسیا بود خیلی فرق دارد و با همان ترکیب فوق‌العاده کار می‌کند، طوری که به راحتی روسیه را 3 بر صفر برد. روسیه‌ای که نیاز به برد داشت. اما ژاپن با بازی عالی فیزیکی همه را سورپرایز می‌کند. شک نکنید تیم ما، امروز، فردا و سه‌شنبه بازی خیلی خوبی را به نمایش می‌گذارد. هر چند هر سه حریف در جدول رده‌بندی بالاتر از ما هستند.»


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.