حجت الاسلام غلامرضا عادل؛

خدمات‌رسانی فرهنگی محور فعالیت‌های مواکب اوقاف و امور خیریه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به همراه جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی از موکب امامزادگان و بقاع متبرکه ۶ استان کشور مستقر در مرز مهران و همچنین آشپزخانه دائمی این سازمان بازدید کرد.
دوشنبه، 22 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد رضا فرزین
موارد بیشتر برای شما
خدمات‌رسانی فرهنگی محور فعالیت‌های مواکب اوقاف و امور خیریه

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، در بازدید از موکب امامزادگان و بقاع متبرکه مرز مهران اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ موکب اوقاف و امور خیریه در ۱۰ محور در امر خدمات‌رسانی به زوار ایرانی و غیر ایرانی اربعین حسینی فعالیت دارند.
 
وی، بابیان اینکه در این موکب‌ها خدمات متنوع موردنیاز زوار اربعین حسینی در مرزهای ورودی و خروجی و همچنین در داخل کشور عراق و مسیرهای منتهی به مرزهای ۴ گانه ارائه می شود، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش مرتبط با امام حسین (ع) و از محل نذورات مردمی که به همین منظور در آستان امامزادگان جمع‌آوری‌شده است اقدام به برپایی موکب برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین کرده است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی موکب‌های اربعین این سازمان در راستای خدمات‌رسانی به زوار، یادآور شد: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی، برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین، حضور روحانیون و مبلغان مذهبی در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و خدمت به زوار و اهدای بسته‌های فرهنگی ازجمله فعالیت‌های فرهنگی موکب‌های این سازمان در ایام اربعین حسینی است.
 
حجت‌الاسلام عادل، ابراز کرد: اربعین حسینی یک رویداد بزرگ فرهنگی و مردمی است و این سازمان تلاش کرده که تمام ظرفیت‌های موجود در بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط با امام حسین (ع) را به‌منظور تقویت این جریان بزرگ فرهنگی و مردمی استفاده کند که بعد فرهنگی اربعین حسینی مهم‌ترین شاخص این جریان است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: این سازمان آمادگی دارد همکاری لازم را با خیرین و نیک اندیشان در راستای بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات و نیت واقفین در امور عام‌المنفعه داشته باشد و آماده جذب کمک‌ها و نذورات مردمی است.
 
وی، با تقدیر از فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز مهران، گفت: با توجه به حجم تردد زوار اربعین حسینی از پایانه مرزی مهران راه‌اندازی و احداث آشپزخانه دائمی سازمان اوقاف و امور خیریه در این پایانه، نقش مهمی در تسریع خدمات‌رسانی به زوار دارد.
 
گفتنی است، حجت‌الاسلام عادل به همراه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از آشپزخانه دائمی اربعین اوقاف و امور خیریه واقع در قدمگاه ابراهیم قتال در پایانه مرزی مهران بازدید و در جریان روند فعالیت این موکب و نحوه خدمات‌رسانی به زوار در مرز مهران قرار گرفت.

مرتبط

بازدید معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف از موکب های مرز شلمچه، چذابه، مهران و خسروی
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.