معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد:

اعزام ۷۰۰ زائر اولی به مشهد مقدس از عواید موقوفات کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام 700 نفر از مشتاقان زیارت امام رضا (ع) که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند از عواید موقوفات مرتبط از 9 تا 20 آذرماه خبر داد.
يکشنبه، 11 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اعزام ۷۰۰ زائر اولی به مشهد مقدس از عواید موقوفات کشور
به گزارش  روابط عمومی راسخون از خبرگزاری فارس؛ حجت‌الاسلام‌ غلامرضا عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین، ششمین دوره «طرح زائرین حرم رضوی» از محل عواید موقوفات مرتبط، طی دو دوره 9 تا 12 و 17 تا 20 آذرماه برگزارمی‌شود.
وی افزود:
696 نیت درخصوص کمک به زوار امام رضا(ع) در کشور وجود دارد که عواید آن صرف افرادی می‌شود که قادر به تأمین هزینه سفر به مشهد مقدس نیستند.
عادل خاطرنشان کرد: اولویت در اجرای این طرح با افرادی است که ساکن نقاط محروم بوده و همچنین شهروندانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به شرایط افراد منتخب برای اعزام گفت: افرادی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند و توان مالی لازم را هم ندارند، خدام ثابت و افتخاری هیأت امنای بقاع متبرکه، مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمین ثابت مساجد و افراد ساکن در مناطق محروم و روستایی که حداقل طی 20 سال گذشته به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند، افراد واجد شرایط اعزام هستند.
 
اعزام ۷۰۰ زائر اولی به مشهد مقدس از عواید موقوفات کشور
وی اضافه کرد: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، پاسخگویی به سؤالات شرعی، توزیع بسته‌های فرهنگی و اهدای سوغات به زائرین از دیگر برنامه‌های فرهنگی در طول برگزاری طرح است.
حجت‌الاسلام عادل یادآور شد:
بیشترین فراوانی موقوفات طرح زائرین رضوی در استان تهران و کمترین آن مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و اردبیل است.
 

مرتبط
معاون فرهنگی اجتماعی اجتماعی اوقاف: اربعین نقطه عطفی در زمینه مسائل فرهنگی و مذهبی است
بازدید معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف از موکب های مرز شلمچه، چذابه و مهران
امکان ایجاد اختلال موقت در پخش فیلم های چند رسانه ای راسخون



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.