هفته دهم لیگ برتر فوتبال/

تسخیر فولاد آره نا به دست پسران کالدرون/ پرسپولیس موقتا به رده دوم رسید

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی در بازی خارج از خانه مقابل فولادخوزستان موقتا به رده دوم جدول رسید.
دوشنبه، 13 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
تسخیر فولاد آره نا به دست پسران کالدرون/ پرسپولیس موقتا به رده دوم رسید
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، هفته ی دهم لیگ برتر فوتبال عصر امروز با انجام یک دیدار آغاز شد که فولاد خوزستان ساعت 17:45 میزبان پرسپولیس بود.
 
دو تیم که در جدول هم امتیاز بودند، دنبال پیروزی و سبقت گرفتن از هم بودند تا بتوانند در ادامه شرایط بهتری رقم بزنند اما این پرسپولیس بود که با یک گل به برتری رسید و 3 امتیاز شیرین و حساس این دیدار را از آن خود کرد.
 
تک گل این دیدار را مهدی ترابی دقیقه (8) از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.
 
ترکیب فولاد خوزستان:
شهاب گردان، موسی کولیبالی، ایوب والی، فرزاد جعفری(20- صالح حردانی)، وحید حیدریه، محمد آبشک، احمد عبدالله‌زاده، محمد قاسمی‌نژاد(76- امیرحسین باقرپور)، روح‌الله سیف‌اللهی(53- صابر حردانی)، حسن بیت‌سعید
لوسیانو پریرا
سرمربی: جواد نکونام

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، احمد نوراللهی، مهدی ترابی(78- سیامک نعمتی)، محمد نادری، وحید امیری و علی علیپور
سرمربی: گابریل کالدرون
 
شرح نیمه بازی:
دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار گرفته بودند که در جدول هم امتیاز و هفته قبل با تساوی متوقف شده بودند. شاگردان کالدرون که مقابل ماشین سازی در تهران بدون گل تساوی رسیده بودند، برای پیروزی در این بازی تحت فشار قرار داشتند. از سوی دیگر هم شاگردان نکونام در خانه به دنبال نگه داشتن 3 امتیاز بودند.
 
بازی با شرایط برابر پیش می رفت. پرسپولیسی ها دقیقه 5 روی دروازه ی فولاد حمله ای ترتیب دادند. سانتر بی خطر سفیدپوشان با ضربه ی سر وحید امیری در حالی که خطری متوجه دروازه ی حریف نبود، با برخورد به دست روح الله سیف الهی همراه شد و داور نقطه ی پنالتی را نشان داد. مهدی ترابی پشت این ضربه ایستاد و برخلاف جهت حرکت شهاب گردان توپ را در درون دروازه قرار داد و پرسپولیس پیش افتاد.
 
در ادامه فولادی ها برای جبران نتیجه ی بازی پیش کشیدند اما تیم میهمان برای محافظت از گل زده، عقب نشست و ضد حمله را در دستور کار قرار داد. شاگردان نکونام بیشتر سعی داشتند از روی ارسال پشت مدافعان حریف و از کناره ها به دروازه ی بیرانوند برسند که در این امر ناموفق بودند.
 
در آن سو اما پرسپولیس روی ضد حملات در چند صحنه خطرناک ظاهر شد و می توانست اندوخته ی خود را دوبرابر کند اما بی دقتی مهاجمان و درخشش شهاب گردان مانع باز شدن دروازه ی فولاد شد. خطرناک ترین و بهترین موقعیت این دیدار دقیقه 43 روی ضد حمله نصیب امیری شد. این بازیکن ملی پوش که با شهاب گردان تک به تک شده بود، ضربه ی بدی به توپ زد و گردان توپ را به خوبی راهی کرنر کرد تا بازی با همان یک گل به سود پرسپولیس رقم بخورد.
 تسخیر فولاد آره نا به دست پسران کالدرون/ پرسپولیس موقتا به رده دوم رسید
شروع نیمه ی دوم بازی زیباتر دنبال شد و فولادی ها به بازی سرعت دادند اما حملات آنها برای رسیدن به دروازه ی پرسپولیس نصف و نیمه می ماند و نمی توانستند موقعیت گل ایجاد کنند. در چندین صحنه قرمزپوشان میزبان صاحب موقعیت شدند اما مدافعان پرسپولیس ایستادگی کردند.
 
شاگردان کالدرون هم با حفظ توپ و کنترل بازی سعی داشتند تا ضمن حفظ نتیجه، اندوخته ی خود را بیشتر کنند اما در زدن ضربات آخر بی دقت بودند. تعویض های مربیان برای تغییر نتیجه و روند بازی هم نتیجه ای نداشت و در نهایت پرسپولیس این دیدار سخت و نفسگیر را با همان تک گل به سود خود رقم زد.
 
با این پیروزی پرسپولیس 19 امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان موقتا به رده دوم صعود کرد.
 
شاگردان نکونام هم با همان 16 امتیاز در رده ششم باقی ماندند.
 
نتایج و بازی های هفته دهم لیگ برتر فوتبال:

دوشنبه:
فولادخوزستان صفر............پرسپولیس یک
 
سه شنبه:
استقلال..........................صنعت نفت آبادان، ساعت 15:30
 
سپاهان..........................تراکتور، ساعت 15:30
 
پنج شنبه:
پیکان ............................سایپا، ساعت 15:30
 
جمعه:
ماشین سازی تبریز.............ذوب آهن، ساعت 15:30
 
شهرخودرو......................پارس جنوبی جم، ساعت 16
 
نفت مسجد سلیمان..............نساجی مازندارن، ساعت 16:45
 
شاهین بوشهر..................گل گهر سیرجان، ساعت 17:45


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.