جنگ تجاری میان آمریکا و چین به کدام کشور بیشتر خسارت وارد کرده است؟

معاملات میان آمریکا و چین امسال 67 میلیارد دلار کاهش یافت؛ به عبارتی هر دو اقتصاد از جنگ اقتصادی به وجود آمده، خسارت دیده‌اند.
پنجشنبه، 16 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
جنگ تجاری میان آمریکا و چین به کدام کشور بیشتر خسارت وارد کرده است؟
به گزارش راسخون به نقل از راشتودی؛ تجارت میان دو اقتصاد بزرگ جهان، آمریکا و چین،؛ در 9 ماه نخست سال 2019 میلادی به دلیل جنگ تجاری روی داده میان دو کشور به شدت کاهش یافته است.

واردات کالا از چین به آمرکیا 53 میلیارد دلار کاهش یافت و به 342 میلیارد دلار رسید. در ماه سپتامبر، آمریکا فقط 40 میلیارد دلار کالا از چین وارد کرده است که به نسبت سال گذشته 8 میلیارد دلار کاهش یافته است.

صادرات به چین نیز در مقایسه با سال گذشته که 93.3 میلیارد دلار بوده، به 78.8 دلار رسیده است. کسری تجاری (اختلاف بیان واردات و صادرات) با چین از 302 میلیارد دلار در نُه مال سال 2018  به 263 میلیارد دلار رسیده است.  

در گزارش جدید سازمان ملل که اخیرا منتشر شده، آمده است ادامه جنگ تجاری میان آمریکا و چین به هر دو اقتصاد آسیب رسانده است.

رئیس کنفرانس سازمان ملل در خصوص تجارت و توسعه، پاملا کوک همیلتون، در بیانیه اظهار داشت: «جنگ تجاری باخت ـ باخت میان دو کشور آمریکا و چین نه تنها آسیب جدی به دو طرف وارد می‌کند، بلکه ثبات اقتصاد جهانی و رشد آتی را نیز به خطر می‌اندازد.»

تنش تجاری میان دو کشور چین و آمریکا بیش از یک سال است که ادامه دارد و در نتیجه دو طرف درگیر تعرفه‌هایی برای واردات کالا از دو کشور تعیین کرده‌اند. طرفین در هفته‌های اخیر در تلاشند تا به توافقات نهایی برسند. پیش‌بینی می‌شود رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ و همتای چینی‌اش، جینگ پینگ در آینده نزدیک برای گفت‌وگو در خصوص فاز اول توافق احتمالی، دیدار کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.