رسانه‌های چین: خرید محصولات کشاورزی از آمریکا متوقف شد

رسانه‌های چین اعلام کردند شرکت‌های این کشور خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف کردند.
سه‌شنبه، 15 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رسانه‌های چین: خرید محصولات کشاورزی از آمریکا متوقف شد
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، رسانه‌های چین اعلام کردند شرکت‌های این کشور خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف کردند.

چین همچنین احتمال وضع تعرفه را بر آن بخش از محصولات کشاورزی تولید آمریکا که از ماه اوت با خرید آن‌ها موافقت کرده است، رد نکرد.

خبرگزاری رویترز در واکنش به این تصمیم چین گزارش داد این اقدام ضربه محکم دیگری به کشاورزان آمریکایی وارد کرد که پیشتر نیز شاهد آن بودند که صادرات آن‌ها به دلیل بیش از یک سال جنگ تجاری با کاهش مواجه شده است.

چین همچنین اجازه داد تا یوان (واحد پول چین) ۷ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست بدهد که این اقدام برای نخستین بار طی یک دهه گذشته بود.

پیش از این میشل جامریسکو، خبرنگار اقتصادی بلومبرگ در پیامی توییتری اعلام کرده بود دولت چین قصد دارد از خریداران دولتی این کشور بخواهد واردات محصولات کشاورزی آمریکا را متوقف کنند.

این اقدام چین پس از آن انجام می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد از دهم شهریور (اول سپتامبر) تعرفه ۱۰ درصدی را بر کالا‌های وارداتی از چین به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار اعمال خواهد کرد.

با وضع تعرفه‌های جدید هم‌اکنون آمریکا تقریبا بر تمام کالا‌های وارداتی چین تعرفه‌های ۱۰ درصدی یا ۲۵ درصدی اعمال کرده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.