مبارزه با فساد باید برای همه دستگاه‌ها باشد نه فقط برای دولت

واعظی گفت: هر دستگاهی که می‌خواهد مبارزه با فساد کند با استقبال رئیس جمهور همراه است البته مبارزه با فساد فقط برای دولت نیست.
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مبارزه با فساد باید برای همه دستگاه‌ها باشد نه فقط برای دولت
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به مبارزه با فساد اظهار کرد: هر دستگاهی که می‌خواهد با فساد مبارزه کند با استقبال رئیس جمهور همراه است، البته این‌طور نمی‌شود که مبارزه با فساد فقط برای دولت باشد و باید برای همه دستگاه‌ها باشد.

او با توجه به واکنش‌ها در مورد اظهارات رئیس جمهور در یزد گفت: حرف خاصی گفته نشده که برخی را بر آشفته کرده است، همان کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند دو قطبی می‌کنند و موضوع را به برادر رئیس جمهور ربط می‌دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در برخورد با یکی از نزدیکان رئیس سابق قوه قضائیه تصریح کرد: می‌گویند آقای طبری ۱۶، ۱۷ سال فساد کرده و او را بازداشت کرده‌اند، اما هیچ چیزی در مورد پرونده‌اش مشخص نیست. باید در این شرایط همه با هم با فساد مبارزه کنیم.

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه منابع کمک دولت به ۱۸ میلیون خانوار از کجا قرار است تأمین شود؛ گفت: رئیس‌جمهور در سفر به یزد و کرمان این مژده را دادند که به حدود ۱۸ میلیون نفر از خانواده‌هایی که فکر می‌کنیم به جهت گرانی اجناس باید از طریق بسته‌های حمایت غذایی حمایت شوند.

او بیان کرد: وزارت رفاه لیست این افراد را مشخص کرده و رئیس سازمان برنامه و بودجه مامور شد که جدا از بودجه، از بخش انرژی یا بخش‌های دیگر مبلغی را برای آنها کنار بگذارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: گروهی که روی این مسئله کار می‌کند، بر روی بحث انرژی هم متمرکز است که می‌تواند گاز، بنزین، گازوئیل، نفت خام و پتروشیمی باشد که این کمیته درحال بررسی است و قطعا هرچیزی افزایش پیدا کند، تماما در اختیار آن ۱۸ میلیون قرار می‌گیرد.

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس جمهور در سفر یزد و کرمان مباحثی را در مورد دو پرونده اقتصادی مهم مطرح کردند و بلافاصله مخالفان دولت انتقاد را شروع کردند، موضوع اصلی چیست؟ تصریح کرد: آنچه آقای رئیس‌جمهور مطرح کردند مطلب جدیدی نیست. اگر یاد همه باشد یکی از شعار‌های آقای روحانی در سال ۹۲ و ۹۶ مبارزه با فساد بود. همواره آقای روحانی روی این موضوع تأکید داشتند و بار‌ها اعلام کردند در ارتباط با فساد هیچ خط قرمزی برای هیچ کدام از مدیران یا بستگانم ندارم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما