گروهی از جمهوری‌خواهان به دنبال روی گردانی از ترامپ

گروه «جمهوری‌خواهان طرفدار حاکمیت قانون» از هم‌حزبی‌ها خود خواستند در نشست‌های استماع کنگره درباره استیضاح، با رئیس‌جمهور آمریکا مخالفت و از قانون اساسی حمایت کنند.
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گروهی از جمهوری‌خواهان به دنبال روی گردانی از ترامپ
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه هافینگتون پست نوشت در حالی که قرار است جلسات استماع مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از این هفته به شکل علنی شروع شود یک گروه جمهوری‌خواه، از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه آمریکا خواست همانگونه که برخی از اعضای این حزب در جریان استیضاح ریچارد نیکسون -رئیس جمهور اسبق- در ماجرای رسوایی واترگیت، با شخص نیکسون مخالفت کردند، با ترامپ نیز مخالفت کنند.

گروه موسوم به ”جمهوری‌خواهان طرفدار حاکمیت قانون“ به تازگی آگهی تبلیغاتی درست کرده است به نام ”تاریخ نظاره‌گر است.“ در این آگهی تبلیغاتی به اظهارات نمایندگان جمهوری‌خواهانی پرداخته می‌شود نظیر لارنس هوگان که در جریان نشست‌های استماع واترگیت به مخالفت با نیکسون پرداختند.

در این پیام تبلیغاتی اینگونه گفته می‌شود: ”زمانی که نیکسون از اختیارات ریاست جمهوری سوء استفاده کرد، افرادی بودند که از رئیس جمهور دفاع کردند. بقیه افراد از قانون اساسی دفاع کردند. “

این آگهی تبلیغاتی قرار است روز چهارشنبه و همزمان با شروع استماعات علنی در شهر واشنگتن و در جریان پخش برنامه ”فاکس و اند فرندز“ که گفته می‌شود برنامه محبوب ترامپ است پخش شود.

کریس ترواکس، سخنگوی این گروه، گفت جمهوری‌خواهانی که علیه نیکسون ایستادگی کردند ”به سبب شجاعت و جسارت خود همواره در اذهان باقی خواهند ماند.“

او افزود: ”تاریخ نسبت به آن‌هایی که سر خود را زیر برف کردند و حاضر به پذیرش واقعیت‌ها نشدند، مهربان نبوده است. جمهوری‌خواهان باید درس‌های واترگیت را به دقت مطالعه کنند.“

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در حال بررسی تلاش ترامپ برای فشار آوردن به اوکراین جهت تحقیقات از رقبای سیاسی خود با استفاده از اهرم کمک نظامی است. قرار است جلسات استماع روز‌های چهارشنبه و جمعه تشکیل شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.