نظرسنجی: تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند وضعیت‌شان نسبت به گذشته بدتر است

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که کشورشان در آغاز سال نو میلادی نسبت به آغاز سال گذشته، وضعیت بدتری دارد.
يکشنبه، 8 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
نظرسنجی: تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند وضعیت‌شان نسبت به گذشته بدتر است
به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک؛ بر اساس نظرسنجی YouGov ، حدود 44 درصد از آمریکا‌یی‌ها فکر می‌کنند که کشورشان هم اکنون، یعنی در آغاز سال 2020، در مقایسه با آغاز سال 2019 وضعیت بدتری دارد.

از میان شرکت‌کنندگان که بیش از 25 هزار نفر بودند تنها 16 ـ 17 درصد اعلام کردندن که کشورشان نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری قرار دارد.

این رقم بسته به سن، ثروت و وابستگی سیاسی شرکت‌کنندگان تغییر می‌کند. دموکرات‌ها به ویژه، از وضعیت موجود ناراضی هستند که احتمالا مربوط می‌شود به جمهوری‌خواه بودن رئیس جمهور و حتی استیضاح وی.

بر اساس این نظرسنجی، 64 درصد دموکرات‌ها فکر می‌کنند که آمریکا در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته در جایگاه بدتری قرار دارند. در مقابل، تنها 13 درصد جمهوری خواهان هم نظر با این طیف آمریکایی هستند. مستقلان از این نظر در میانه قرار دارند، اما همچنان ناراضی تر (43 درصد) نسبت به سال گذشته (31 درصد) هستنذد.

بر اساس این نظرسنجی، نتایج نظرسنجی که همین زمان در سال گذشته توسط نظرسنجی CBS News گرفته شده است، 65 درصد از شرکت‌کنندگان معتقد بودند که آمریکا به دلیل «سیاست این کشور و عملکرد دولت» در مسیر نادرستی قرار گرفته است.

به گزارش بی بی سی، این در حالی است که نگاه مردم آمریکا به آینده این کشور نزدیک به یک دهه است که منفی شده است. طبق نظرسنجی‌‌های سال 2018 که توسط مرکز تحقیقاتی پیو صورت گرفته است، آمریکا به جهت نحوۀ عملکرد دموکراسی در این کشور، یکی از ناراضی‌ترین کشورهای جهان به حساب می‌آید.

نظرسنجی YouGov همچنین وقتی سن شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را بررسی کرد، الگویی یافت.  هر چه سن افراد بیشتر می‌شود، دیدگاهشان نبست به کشور منفی‌تر و ناامیدتر می‌شود. تنها 12 درصد شرکت‌کنندگان بین سنین 18 تا 24 سال اظهار داشتند که کشور آمریکا در وضعیت بسیار بدی قرار دارد؛ این در حالی است که 28 درصد پاسخ‌دهندگان میانسال و بالاتر از 50 سال معتقد به این نگرش به کشورشان بودند.

طبق نظرسنجی پیو، آمریکایی‌هایی که مسن‌تر نسبت به ارزش‌های اخلاقی این کشور، تغییر جمعیتی و کاهش مزایای بیمه تامین اجتماعی هستند. همین نظرسنجی اعلام کرد: «اکثر آمریکایی‌ها اعتماد کمتری نسبت به دولت و مقامات منتخب برای برطرف کردن چالش‌های پیش رو دارند.»

جالب توجه آنکه، در نتایج این نظرسنجی آمده است که ثروتمندان آمریکایی بیشترین نگرانی را راجع به وضعیت کشورشان دارند؛ شاید به دلیل فراز و نشیب‌های به وجودآمده در بازارهای مالی، یا جنگ تجاری ترامپ با چین، یا ترس از رکود اقتصادی یا کند شدن رشد اقتصادی. به بیان دیگر حدود یک سوم شرکت کنندگانی که درآمد سالانه آنها بیش از 80 هزار دلار است، معتقدند کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد و این در حالی است تنها 24 درصد کسانی که سالانه کمتر از 40 هزار دلار درآمد دارند هم‌نظر با آنها هستند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.