برگزاری جلسه غیر علنی مجلس درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست غیرعلنی مجلس، با حضور فرمانده سپاه برای بررسی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین خبر داد.
شنبه، 21 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برگزاری جلسه غیر علنی مجلس درباره سقوط هواپیمای اوکراینی
به گزارش راسخون و به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه با اعلام این خبر گفت: در جلسه غیر علنی فردا- یکشنبه- مجلس، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت ارایه گزارش درباره ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، حوادث پیرامون تشییع سردار سلیمانی در کرمان و جان باختن تعدادی از هموطنان و سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در نشست غیرعلنی حضور پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

 رییس‌جمهوری هم ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.