مصرف گاز کشور رکورد زد

مصرف گاز در کشور با سوزاندن ۵۷۳ میلیون مترمکعب در روز، رکورد زد.
يکشنبه، 22 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مصرف گاز کشور رکورد زد
به گزارش راسخون و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به سرپرست مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار این خبرگزاری  گفت: باتوجه به موج فزاینده سرما در سطح کشور به خصوص در شمال شرق، غرب و مرکز کشور و همچنین بارندگی‌های اخیر مصرف گاز خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده به شدت افزایش یافته که این رقم به ۵۷۳ میلیون مترمکعب در روز رسیده است که این عدد بسیار بالایی در بخش مصرف است.

غلامرضا مشایخی مصرف ۵۷۳ متر مکعب گاز در روز را یک رکورد در مصرف گاز عنوان کرد و افزود: پیش بینی ما این بود که در سردترین ایام سال مصرف از ۵۲۵ یا ۵۳۰ میلیون مترمکعب بیشتر نشود، اما مصرفی که هم اکنون وجود دارد حدود ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر از پیش بینی هاست.

وی بابیان اینکه هم اکنون مشکلی ازبابت گاز رسانی در کشور وجود ندارد و هیچ جایی با قطعی گاز مواجه نیست گفت: در صورت رعایت نکردن میزان مصرف احتمال قطعی گاز برای برخی از تولیدکنندگان و صنایع وجود دارد.

سرپرست مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه تمامی همکاران ما در بخش تولید، انتقال و توزیع با آمادگی کامل به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا گاز پایدار در کشور به هم وطنان برسانیم و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی در کشور نیست از مردم خواست با مصرف بهینه، شرکت ملی گاز را در این امر مهم یاری کنند.

مشایخی درباره راهکار‌های کاهش مصرف افزود: یکی از راهکار‌ها این است که ازگرم کردن فضا‌ها و مکان‌هایی از منزل که ازآن استفاده نمی‌شود خودداری کنند.
وی ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند که دمای رفاه منازل را بین ۱۸ تا ۲۲ درجه نگه دارند و هنگامی که خانه‌ها آن قدر گرم می‌شود که افراد برای کم کردن این گرما ناچار می‌شوند پنجره را باز کنند نشان می‌دهد دمای منزل از دمای رفاه فراتر رفته است.

مشایخی از برخورداری ۳۰ هزار روستای کشور با ۴.۶ دهم میلیون خانوار و هزار و ۱۸۴ شهر با ۱۸ میلیون خانوار از نعمت گاز طبیعی خبر داد و افزود: اولویت اول ما تامین بخش گاز خانگی است که با همت هم وطنان می‌توانیم از فصل سرما بدون هیچ قطعی گازی در کشور چه در بخش خانگی و نیروگاهی و صنایع گذر کنیم.

سرپرست مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در خصوص آخرین وضع گازرسانی به استان‌های جنوبی شامل سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان هم گفت: مطابق بودجه سال ۹۸ تمیهدات برای استان‌های جنوبی کشور به خوبی اندیشه شده و در استان سیستان و بلوچستان با استفاده از استان‌های معین شامل استان‌های خراسان رضوی، فارس، سمنان، همدان و گیلان تاکنون ۷۶ درصد گاز زاهدان شبکه گذاری شده است و ۱۳ هزار انشعاب واگذار شده و هم اکنون ۳۰ هزار مصرف کننده گاز طبیعی در شهر زاهدان داریم.

وی درباره استان کرمان و شرق هرمزگان هم گفت:: دراستان کرمان نیز هم اکنون بیش از ۱۵۰ طرح فعال داریم که یک اقدام کم نظیر است و هم اکنون مصرف گاز در استان کرمان به استاندارد‌های کشوری نزدیک شده است و با تمهیداتی که در دستور کار قراردارد امیدواریم دهه فجر برخی از این طرح‌ها به بهره برداری برسد.
مشایخی گفت: در گازرسانی در استان هرمزگان هم پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و امیدواریم با تمهیدات لازم گاز رسانی به این استان‌ها درآینده نزدیک به اتمام برسد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط