۲ هزار بقعه شاخص کشور آماده کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگویی با اشاره به آمادگی ۲ هزار بقعه شاخص کشور برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰ موکب اربعین حسینی در مناطق سیل‌زده برای کمک به هموطنان برپا می شوند.
سه‌شنبه، 1 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
۲ هزار بقعه شاخص کشور آماده کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
به گزارش راسخون، حجت الاسلام محمد نوروز پور با اعلام این اخبار افزود: از همان روزهای ابتدایی بحران سیل با ارسال ابلاغیه به اماکن متبرکه سراسر کشور از آنها درخواست شد، که برای خدمت رسانی به مردم سیل زده این استان ها فعال و  کمک های جمع آوری شده را هر چه سریعتر به مناطق سیل زده ارسال کنند.
 
وی یادآور شد: همچنین، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مبلغی را از محل خیرات و مبرات برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته‌ است.
 
نوروزپور تصریح کرد: مردم می توانند کمک های نقدی، مایحتاج ضروری همچون پتو، ظروف آشپزی و غذاهای فاسد نشدنی، کنسرو و آب آشامیدنی را به بقاع متبرکه و امامزادگان تحویل دهند، تا با تدابیر اندیشیده شده این کمک های جمع آوری شده در بین هموطنان سیل زده توزیع شود.
 
وی تاکید کرد: درهای بقاع متبرکه این استان ها از همان ابتدای بحران سیل به روی هموطنان سیل زده باز است و زمینه اسکان و پذیرایی از سیل زدگان در این اماکن مذهبی فراهم شده است. 
 
نوروزپور با اشاره به فعال شدن ۳۰ موکب اربعین حسینی بقاع متبرکه و امامزادگان برای خدمت رسانی به سیل زدگان گفت: این موکب ها که یادگار شهید سردار قاسم سلیمانی هستند، بنابر نظر این شهید بزرگوار که تاکید داشت این مواکب باید در طول سال و به غیر از اربعین و نیز بحران های مختلف فعال شوند، به سیل زدگان استان های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان نیز خدمت رسانی می کنند.
 
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه اظهار کرد: این موکب ها در فروردین سال ۹۸ نیز در استان های خوزستان و گلستان و لرستان به مردم سیل زده خدمت رسانی کردند.
 
وی درباره میزان خسارت های ناشی از سیل در امامزادگان و بقاع متبرکه استان های سیستان و بلوچستان و بخش هایی از کرمان و هرمزگان، اضافه کرد: خوشبختانه، امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد شهرها در این سیل دچار آسیب نشده اند، اما در روستاها این خسارت ها جزیی بوده است که در حال برآورد خسارت آنها برای تعمیر و بازسازی هستیم.


منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.